Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Merla

Merla

26-09-2008 om 07:47

Astmatische bronchitis en pooltocht (souting)

Mijn dochter zit sinds een half jaar op scouting. Ze vindt het helemaal geweldig. Afgelopen zomer heeft ze een vrij primitief kamp overleefd en in de herfstvakantie gaan ze op hype, of te wel pooltochtlopen. Ik ben er vooralsnog geen voorstander van dat ze hieraan meedoet. Het lopen is geen probleem. Wel maak ik me zorgen over het overnachten in de buitenlucht (tent), aangezien dochter (12) astmatisch is en vooral in het najaar veel last heeft van o.a. bronchitis.
Is het daarom inderdaad niet verstandig dat ze meedoet of ben ik, zoals ze zelf natuurlijk roept, mega overdreven?
Is het terecht dat ik me daar zorgen over maak?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Merla

Even terzijde: het is misschien een hype, maar volgens mij bedoel je hike.

Ik zou even de huisarts bellen of dit schadelijk is.

Als zij een aanval zou krijgen tijdens zo'n overnachting, hoe erg is dat dan? Kan er dan snel en voldoende hulp worden geboden? Redt ze zichzelf? Ze is natuurlijk geen kleuter meer, ze weet in zo'n geval wat er aan de hand is.

Als er geen enorm risico op echte rampen is zou ik haar laten gaan. Anders beperk je haar misschien nodeloos, en zeker is in elk geval dat jij de hele hefstvakantie zit opgescheept met een puber met een pesthumeur. Lijkt me geen pretje.

Maar nogmaals: overleg zonodig met de arts.

Sterkte ermee

Temet

Aanvulling

Naast een gesprek met de huisarts zou ik ook even met de scoutingleiding praten. Hebben zij ervaring met astma-kinderen? Hoe kijken zij tegen het probleem aan?
Een gesprek kan je geruststellen... of verontrusten natuurlijk. In ieder geval weet je dan welke medische zorg je kunt verwachten.
n@nny

Merla

Merla

26-09-2008 om 12:23

Haha natuurlijk temet

't was nog vroeg vanochtend. Hoe ik erbij kwam weet ik niet, maar natuurlijk heet het hike haha. (ben benieuwd of ik diezelfde fout ook in het spottersdraadje heb gemaakt. 't zal wel... hoe dom...)

Merla

Merla

26-09-2008 om 12:24

En verder

DAnk voor jullie reacties.
Uiteraard ga ik vanavond even bellen met de leiding. En a.d.h daarvan mogelijk ook nog even met de ha. Aan dat laatste had ik nog niet gedacht eerlijk gezegd. Goed idee. Hoe logisch eigenlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.