Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

14-08-2009 om 13:08

Auw, arm

Sinds gisteren enorme pijn in rechterbovenarm. Eigenlijk niks geks gedaan wat dit veroorzaakt. Vooral de beweging schuin naar achteren doet veel zeer.
Eerst voelde ik de pijn echt alleen in mijn arm maar net ontdekte ik dat een bepaalde druk op een punt aan de zij/voorkant van mijn schoudergewricht ook veel pijn geeft en doorstraalt naar de pijn in mijn arm.

En wat de huisarts zei, Tinus: dat ik dinsdag mag komen. Maar voor die tijds wilde ik even weten of iemand het herkent! En erbij vertelt wat het dan is...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

14-08-2009 om 13:15

Ontsteking?

Slijmbeursontsteking misschien? Kan heel pijnlijk zijn. Maar een diagnose stellen kan ik niet...

sterkte ermee!

groet, Mamvantwee

Anonix

Anonix

14-08-2009 om 13:25

Heb ik....

..regelmatig. Paar keer per jaar in elk geval. Bij mij is het dan over na een dag echte rust (ik hang m'n arm in huis in een soort mitella, en buiten gebruik ik hem gewoon zo min mogelijk, dus geen boodschappen sjouwen).

Wat het precies is? Geen idee! Ik gok een overbelasting, zenuw die klem zit, zoiets. En of dit het zelfde is als jij hebt? Kan ik vanaf hier natuurlijk niet beoordelen.

Ik denk dat dinsdag een goede termijn is om naar de huisarts te gaan. Als het bij mij langer dan een paar dagen zou duren zou ik er ook mee naar de huisarts stappen.

Jas aan/uit, bh vastmaken...

Dat zijn de bewegingen die het moeilijkst zijn toch?

Ik heb dit probleem momenteel ook. Zijwaards omhoog bewegen van de arm is mogelijk tot een bepaald punt, daarna super pijnlijk, helemaal omhoog is wederom gewoon mogelijk.
Ik kamp ook nog eens met een tennisarm dus loop sinds vorige week bij de fysio, die denkt dat het een overbelaste spier is die wat klem zit (als ik het goed begrijp, woon in het buitenland en de termen in het Engels zeggen mij niet veel).
Op dit moment loop ik met een ingetapete ('ingeteepte") schouder en onderarm (vanwege de tennisarm).

De eerste sessies kreeg ik frictie-massage, super pijnlijk met een redelijk resultaat.

Om een z.g. 'frozen shoulder' te voorkomen moet je de arm niet te veel ontzien, maar ook niet overbelasten natuurlijk.

Een slijmbeursontsteking is ook goed mogelijk, maar dat zou ik je huisarts even vragen.
Op naar de huisarts dus, want ik dacht ook dat het vanzelf over ging en ging dus pas na 2 maanden naar de HA. Beetje te laat, wat het werd eerder erger dan beter!

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2009 om 14:27

Slijmbeurs of peesschacht

ontsteking, als ik op je verhaal af ga. Een hele specifieke, scherpe pijn bij bepaalde bewegingen. Naarmate je moeier (huh? moeder? moeierder?) wordt in de loop van de dag wordt het een zwaar, dof gevoel, niet fijn. Tegen de tijd dat je in je bedje ligt, kun je op die kant niet liggen, heel fijn.
Ibuprofen helpt

Tirza

Kari1

Kari1

15-08-2009 om 11:26

Klinkt als

http://www.weldoen.nl/schouder/bursa.htm
Flori beschrijft heel mooi het painful arc fenomeen.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.