Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

makay

makay

05-04-2009 om 19:41

Auw !!! mijn stuitje!

Zo'n anderhalf jaar geleden ben ik heel ongelukkig gaan zitten waardoor ik veel last kreeg van mijn stuitje.

Dat ging over na zo'n 3 maanden.
Hierna (ja hoe krijg je het voor elkaar) weer op dezelfde plek ongelukkig gaan zitten, duurde weer 3 maanden....................

Toen 1 jaar geen last gehad, maar nu..........wat een ellende, alsof ik weer verkeerd ben gaan zitten, maar dat is niet zo. Zit de hele dag op een kussen en probeer regelmatig effe onderuit te gaan.

Zijn er hier mensen die dit ook hebben gehad?? En wat hebben jullie ermee gedaan?

Makay ( AUW!!)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Narcis

Narcis

05-04-2009 om 21:09

Jeetje

Kort geleden ben ik ongelukkig gevallen op mijn stuit. Wat een een narigheid en het duurde wel 3 weken voor ik eindelijk weer een beetje normqaal een trap op kon. Jouw symptoom van 'verkeerd zitten' herken ik weliswaarwaar niet. Ga ermee naar de huisarts zou ik zeggen. Misschien kun je een doorverwijzing krijgen voor een röntgenfoto.
Sterkte!

Stuitje

Ik ben als kind met mijn stuitje hard tegen het fietszadel gekomen. Daar heb ik echt nog jarenlang last van gehad, vooral als ik een tijdje op een zachte bank zat deed het weer erg zeer. Het is nu al wel weer een tijd over, maar het heeft zeker wel een jaar of 10 geduurt. Volgens mij is er aan een gekneusde stuit niet echt veel te doen. Maar even naar de dokter gaan is natuurlijk niet onverstandig...

toja

toja

07-04-2009 om 16:18

Auw

ook ooit mijn stuitje gestoten in een zwembad. Het is nu zo'n 8 jaar geleden en ik heb er nog steeds af en toe last van. Maar dan vooral als ik op een harde stoel moet zitten. Na een etentje in een restaurant kom ik amper de stoel af... Er is ooit een foto gemaakt; niets te zien. Maar ik hou hoop; zeker als de vorige schrijfster zegt er na 10 jaar pas vanaf te zijn
Ben trouwens afgelopen januari met schaatsen met mijn bil op een slee gevallen; nou die voel ik ook nog steeds...

makay

makay

07-04-2009 om 18:20

Jeetje

OOk hier word ik niet vrolijk van de verhalen, had ook al zitten googelen maar daar kwam ook weinig positiefs uit.

De behandeling verschilde van injecties tot ijs en operaties........brrrrr.

Ik heb een afspraak met een osteopaat gemaakt voor de volgende week, heb daar al eerder goede ervaringen mee en nu hoop ik dat hij me weer kan helpen. Want 10 jaar nog zo rondlopen zie ik niet zo zitten.

In ieder geval bedankt voor het reageren

Makay

10 jaar

ik weet niet meer hoe lang ik er last van het gehad, en het was ook niet voortdurend. Maar vooral als ik een tijd stil gezeten had dan ging het weer erg pijn doen. Ik weet ook niet wanneer het over is gegaan, door dit draadje bedacht ik dat ik er nu al jaren geen last meer van heb.

Janeway

Janeway

07-04-2009 om 21:37

Als kind

Eens gevallen op het ijs met mijn stuitje. Zeker 2 weken op een zwemband gezeten op school. En ooh wat deed dat zeer. TOen het over was nooit meer over na gedacht, totdat ik voor een scoliose rontgenfoto's moest laten maken. Stuitje is dus gebroken en harstikke scheef. Ik heb er meestal geen last meer van, soms als ik lang heb gezeten of verkeerd gezeten dan voel ik het wel.. Opereren kan ook. Maar dat schijnt niet zo heel prettig te zijn.. Dus laat ik het maar zitten

RW

RW

11-04-2009 om 19:55

Stuitje gekneusd bij bevalling

Bij de bevalling van mijn oudste heb ik mijn stuitje gekneusd. In het begin had ik dat niet door, dacht dat de vreselijke pijn normaal was na een (moeizame en lange) bevalling, maar na een paar weken werd het me duidelijk dat mijn stuitbeen een flinke optater moet hebben gehad. Het eerste jaar was de pijn constant aanwezig, in het tweede en derde jaar begon het af te vlakken en pas na ongeveer vijf jaar voelde ik er niets meer van. Niet te geloven hoe lang je last van zoiets kunt hebben!

dijota

dijota

17-04-2009 om 01:14

Kussen

Wat je kunt doen is op de markt een vierkant dik stuk traagschuim van ongeveer 10 cm dik kopen. Hier een stuk van 10 bij 10 cm aan de achterzijde uitsnijden. Het effect is dus dat je op een kussen zit waarbij je stuit vrij komt als je erop zit. Hierdoor komt er geen druk op je stuit.
UH snap je het nog?
Het geeft echt verlichting, het kussen ziet er niet uit maar dat maakt niet uit als je pijn hebt toch?
sterkte ermee

makay

makay

17-04-2009 om 05:55

Osteopaat

Ben geweest en hij inderdaad bleek mijn stuitje scheef te staan, hij heeft wat gedrukt en gedaan daar, mit kreeg ik een migraine aanval, nu blijkt dat dat ook veroorzaakt kan worden door problemen met de stuit. (en ik denken dat ik een tumor had door de vele aanvallen de laatste tijd).
Wat interessant was, is dat de aanval na 10 min alweer weg was, terwijl ik normaal gesproken er veel langer plezier van heb .

Nu moet ik 2-3 weken effe afwachten en als het goed is dan ben ik er vanaf . En voorlopig inderdaad op een kussentje, goede tip trouwens dijota.

Makay

dijota

dijota

19-04-2009 om 02:19

Top

Hey,
Fijn dat de osteopaat je heeft geholpen voor nu, denk aan balans in je leven dus draagkracht, op tijd ff nokken. En het kussen is raar maar helpt.
suc6

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.