Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jade

Jade

31-01-2009 om 19:51

Auwauw! Buitenboordbeugel.

Mijn dochter heeft gisteren haar losse beugel gekregen incl. een buitenboordbeugel.

Nu is het indoen van de buitenboordbeugel vrij moeilijk: er moet "flink" geknepen worden eer hij in het 2e buisje zit (er zit op beide achterste kiezen een klemmetje, met daarop een buisje, waarin de binnenste ring van de buitenboordbeugel "geschoven" moet worden) en als ie zit heeft ze het gevoel dat de kiezen uit elkaar worden getrokken, wat veel pijn geeft.

Afgelopen nacht heb ik ´m eruit gedaan, ze huilde van de pijn.

Nu weet ik dat de eerste dagen een buitenboordbeugel ietwat pijnlijk kan zijn (ik weet dat van mijn zoon, die eentje heeft gedragen), maar dit vind ik toch wel heel erg raar (??)

Ik weet het, het is nog maar 1 dag geleden en ik zou misschien af moeten wachten, maar ze durft ´m niet meer te dragen. Mijn zoon gaf aan dat hij ook de binnenste ring ietwat in moest knijpen, maar niet zoals die van mijn dochter (hij heeft het gisteren uitgeprobeerd en ik vanavond). Mijn zoon schoof ´m er "zo" in toen hij zelf de buitenboordbeugel had.

Uiteraard ga ik maandag de orthodontist bellen, maar ik vroeg me af of hier enige herkenning is)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vroeger

Heb ik die ook gehad en vreselijk pijn in het begin hoor. Ik weet inderdaad ook wel dat ik hem in moest knijpen. Kun je niet proberen hem iets naar elkaar toe te buigen voor ze hem in de kokertjes schuift? Dan gaat die druk er ook wat af. Tis wel even doorzetten... Volgens mij duurde dat wel een paar weken voor het echt minder erg werd.

Jade

Jade

01-02-2009 om 19:39

Sabien-tje,

het is vrij strak en ik heb niet een klein tangetje. Ik bel morgen gewoon voor een afspraak met de orthodontist.

In ieder geval bedankt voor je reactie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.