Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Auwww oorpijn :(

Dochter (4 jaar) ligt de hele dag al te kermen van de oorpijn. Om de drie uur paracetamol, neusspray, hoofeinde bed omhoog ... niets helpt. Zal een "lekker" nachtje worden.
Iemand nog tips om de oorpijn te verzachten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fryskdumke

fryskdumke

16-02-2012 om 20:46

Huisartsenpost

die zou ik bellen.
Als je dat niet doet, zou ik dus zoals mijn huisarts mij altijd als advies mee geeft een paracetamolspiegel aanleggen. Zodra ze weer paracetamol mag 1 maal een dubbele dosering geven en daarna elke drie uur. Morgenochtend dan je eigen huisarts bellen.

sonj@

sonj@

16-02-2012 om 20:52 Topicstarter

Fryskdumke

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ha-post bellen niet zoveel zin heeft. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat huisartsen zeggen "eerst 2 dagen aankijken, als het dan niet spontaan overgaat dan pas antibioticakuur, maar meestal gaat het over in die 2 dagen". Hebben zeker zelf nog nooit oorontsteking gehad
Ze mag qua paracetamol anderhalf kauwtablet van 120 mg. per keer. Hoeveel zou ik dan kunnen geven? Drie kauwtabletten lijkt me wat veel? (Ze krijgt nu dus iedere 3 uur 1 1/2 kauwtablet)

fryskdumke

fryskdumke

16-02-2012 om 20:59

Zetpillen?

grr, wat is dat toch met die posten. ( prijst zich ondertussen er gelukkig met haar eigen eigenwijze huisarts die gewoon nog steeds diensten draait met collega's en waar je dus wel altijd gewoon terecht kunt)

heb je toevallig zetpillen in huis?
Mijn dochter heeft ook een gruwelijke hekel aan die dingen maar als ze echt veel pijn heeft, krijgt ze er wel een, of soms dus twee om haar spiegel op te bouwen. Op haar zij liggend en ballonnen blazen werkt dat heel goed.
Anders zou ik dus 3 kauwtabletten geven. en daarna elke 3 uur 1,5 tablet.

sonj@

sonj@

16-02-2012 om 21:24 Topicstarter

Nee

nee, geen zetpillen in huis. Inderdaad altijd een drama om er in te krijgen, dus sinds ze kauwtabletten snapt, geen zepillen meet gekocht (nu dus spijt van !)
Ja, erg irritant die huisarten tegenwoordig. Oké, "regelmatig" antibiotica is ook niet goed, maar dit is zooooo zielig
Ik heb net een druppeltje olijfolie in haar oor gedaan. Eerst moest ze heel hard huilen ('t is ook een rotgevoel kan ik me herinneren), maar nu lijkt het toch wat te verzachten ... ze heeft weer praatjes voor 10 !
Straks om 10 uur weer een paar paracetamolletjes en dan hopen dat ze daar de nacht een paar uur op doortrekt !

koentje

koentje

17-02-2012 om 12:32

En?

hoe gaat het nu? Geslapen?

sonj@

sonj@

17-02-2012 om 15:16 Topicstarter

Héérlijk geslapen!

Die druppel olie in haar oortje had ik, geloof ik, eerder moeten doen. Ze begon in eerste instantie te schreeuwen als een speenvarken, maar had na een halfuurtje weer praatjes en geen oorpijn meer. Om 22.00 uur nog anderhalve paracetamol gegeven en ze heeft geslapen tot 7.15 uur ! Nu vrijwel geen last meer, nog wel snel aan het huilen. (zo zie ik maar weer dat de huisarts dan toch gelijk heeft dat het eerst "aangekeken" moet worden)

sonj@

sonj@

17-02-2012 om 16:35 Topicstarter

Geen loopoor

Nee, ze heeft geen loopoor gekregen. Had eigenlijk gehoopt dat het namelijk zou doorbreken door de olie, maar dat dus niet. Snap ook niet hoe het zo plotseling over kon gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.