Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Annette

Annette

13-10-2008 om 09:10

B12 tekort

Hoi,
Wie van jullie heeft ook B12 tekort, en wat zijn jullie klachten?
Ik voelde me al een tijdje niet helemaal lekker, huisarts heeft bloed onderzoek gedaan en daaruit blijkt B12 tekort. Krijg nu spuiten (elke week) maar heb zo'n pijn in mijn voeten, lijkt erger te worden nu met die spuiten. Wie o wie kent dit?
Heb op stichting B 12 tekort tekeken maar lees dit nergens.

Groeten en alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

13-10-2008 om 10:34

Hmm

Wat is de oorzaak van je B12-tekort?
Vaak is het een auto-immuunafwijking, en als je er één hebt, heb je kans dat je meer hebt.

Annette Verlaat

Annette Verlaat

13-10-2008 om 10:43

Oorzaak

Hoi Tinus,

De oorzaak is nog niet helemaal duidelijk.
Verwacht eigenlijk dat het wat met mijn maag is, heb een maagbreuk. Wil me graag eerst wat beter voelen, voordat ik achter de oorzaak aan ga. Stom misschien maar ben al zolang aan het sukkelen

*Sophie*

*Sophie*

13-10-2008 om 13:32

Misschien ook deze site?

Wie weet heb je er iets aan?
http://www.hypomaarniethappy.nl/auto_immuun/B12.htm

Succes.

Tinus_p

Tinus_p

13-10-2008 om 13:36

Hmmm2

Annette:
"Wil me graag eerst wat beter voelen, voordat ik achter de oorzaak aan ga."
dat lijkt me weinig zinvol, omdat het vidnen van de oorzaak er mss juist voor zorgt dat je je beter gaat voelen.

*Sophie*

*Sophie*

13-10-2008 om 14:22

Dat van die voeten zie ik juist wel staan hoor

"Heeft u last van een branderige tong, een vreemd gevoel in de voeten, het gevoel op vilt/watten te lopen, tintelingen in voeten en/of handen, zware/stijve benen, vermoeidheid en/of een verminderde psychische weerstand, sta er dan op dat op korte termijn de vitamine B12-spiegel van uw bloed wordt bepaald. Het kan zijn dat uw lichaam deze vitamine niet goed meer opneemt."

http://home.hetnet.nl/~HINDRIKDEJONG/

En ik denk dat Tinus gelijk heeft; waarom wachten totdat je je beter voelt, misschien komt het daar juist van?

Die auto-immuunziekte waar Tinus het over heeft kan hypothyreoidie zijn, (zie mijn vorige berichtje). Dit gaat best vaak samen nl met B12-tekort.

Sterkte!

Dayenne

Dayenne

15-10-2008 om 22:09

B12 tekort door klephemolyse

Ik heb een metalen klep en die zorgt er bij mij voor dat ik B12 (en B11) tekorten op loop. Na constatering kreeg ik een spuit met B12 en vervolgens onderhouden middels orale B12. Het hoeft dus niet altijd een auto-immuun iets te zijn.

Annette

Annette

18-10-2008 om 09:25

Weet nu wat het is

Hallo Allemaal,

Ben gisteren bij de huisarts geweest, nu blijk ik ook nog Hielspoor te hebben. Heeft dus niets te maken met het B12 tekort..

Dank voor jullie reacties.

Groeten

Mariska

Mariska

19-10-2008 om 19:36

12 tekort

heb ik ook - krijg nu 1x per maand injectie. Oorzaak van B12 tekort? Hiervoor heb ik verder gericht bloedonderzoek laten doen en er is overleg geweest met de internist. Er is geen directe oorzaak gevonden. En daarin ben ik niet de enige. Ben wel superblij dat ik weet dat ik een B12 tekort heb en het zo kan onderhouden.

Annette

Annette

20-10-2008 om 20:00

Hoi mieke

Hoi Mieke,

Mijn huisarts heeft me aangeraden om siliconen inleghakjes te kopen (gewoon bij de schoenmaker) En moet je zeggen dat het wel wat verzachtend werkt als ik loop. Maar als ik thuis kom, gooi ik meestal mijn schoenen uit met het gevolg dat ik toch weer pijn krijg. Moet dus niet vergeten makkelijke schoenen aan te doen waar ik de zooltjes dan in leg.

Hoop dat het snel beter gaat.
Hoe lang heb jij er doorgaans last van?

Groeten
Annette

Annette

Annette

20-10-2008 om 20:01

Hoi mariska

Hoi,

Heb nu 5 injecties gehad en moet zeggen dat het al wel een stuk beter gaat. Hoop dat het nog beter wordt.
Ga denk ik wel even leren hoe ik zelf de injectie moet zetten, hoef ik niet elke keer weer naar de huisarts.

Groeten en succes ermee.
Annette

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.