Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emmawee

Emmawee

28-09-2008 om 00:28

Bang voor de tandarts

Pff... ik baal zo. Vanmiddag zou ik een afspraak hebben bij een nieuwe tandarts. Wordt ik vanmorgen gebeld dat deze afspraak niet door kan gaan, omdat deze tandarts helemaal geen nieuw patiënten meer aanneemt en er dus ten onrechte een afspraak met mij was gemaakt. Ik kon wel bij een collega terecht.
Nu is het punt, ik ben naar deze tandarts verwezen door de Narcosetandarts. De Narcosetandarts behandelt (onder narcose) zeer angstige patiënten. En daar reken ik mijzelf inmiddels toe. Bij een eerdere afspraak bij de Narcosetandarts (in maart dit jaar) bleek er met mijn gebit bar weinig aan de hand te zijn (gelukkig!) terwijl mijn eigen tandarts van mening was dat er een kies "gerestaureerd" moest worden. We hebben dus afgezien van behandeling onder narcose en ik heb besloten op zoek te gaan naar een goede tandarts die mij weer van mijn angst zou gaan genezen.
Mijn eigen tandarts (sinds 2 jaar) heeft me doorverwezen naar een angst-tandarts in Amsterdam (centrum voor bijzondere tandheelkunde), maar daar kan ik niet terecht, want die mag alleen patiënten uit de eigen regio aannemen. In mijn eigen stad blijkt nu ook zo'n centrum te bestaan. Maar de wachttijd is ook hier waarschijnlijk 7 maanden of meer. En ik heb nu kiespijn (aan een andere kies dan die gerestaureerd had moeten worden)en een soort zwart pitje in de tandhals (kies-hals?).
Mijn eigen tandarts, tja... daar ga ik dus echt niet meer naar toe. Ik houd een controle niet vol. Ik raak in paniek en bovendien word ik vreselijk boos op die man. Allemaal oud zeer (van de tandarts van vroehoegeeheeer) wat daar los komt. En daar wil ik best iets aan doen, maar ik heb nu gewoon kiespijn en daar moet gewoon iets mee gebeuren.