Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Michaela

Michaela

10-06-2009 om 20:39

Besnijden dreumes

Mijn zoontje (19 maanden) moet om medische redenen besneden worden. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik ben namelijk vooral benieuwd over hoe het na de tijd ging. Omdat mijn zoontje (uiteraard) nog een luier draagt, ben ik bang dat dat complicaties zou kunnen geven. En hebben ze er veel last van na de tijd??
Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen!! Het duurt namelijk nog even voordat we bij de uroloog terecht kunnen en ik zit best vol met vragen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

zoontje is vorig jaar om medische reden besneden. Hij was toen 3,5 jaar. Dus geen dreumes, maar een peuter. Maar misschien kan ik wat antwoorden voor je geven?
Wat mij in ieder geval tegen viel was de pijn na de operatie. Hij werd hard huilend wakker uit de narcose en had echt heel veel pijn. Dat was heel zielig.
Verder viel het me mee eerlijk gezegd. Ik denk dat het bij een dreumes nog wat meer meevalt, want hij is zich minder bewust van zijn lichaam dan een peuter.
Maar, kom maar op met je vragen

Hier een zoon van toen ruim 2 jaar

Onze zoon was in principe al zindelijk maar hebben ze na de operatie in het ziekenhuis door zijn verband heen laten plassen. Nou dit doet uiteraard vreselijk veel pijn omdat de urine op een open wond komt. Eenmaal thuis heb ik hem in bad gezet om het verbandje wat er al aan vast geplakt zat los te weken. Het verband wat wij meekregen om telkens opnieuw te verbinden heb ik niet gebruikt. Ik deed hem een luierbroekje aan en die smeerde ik aan de voorkant dik in met vaseline zodat het niet vast ging zitten. Na de eerste dag viel de pijn hier alles mee, wel paracetamol op schema gegeven. Succes en als je nog vragen hebt laat maar horen.

Michaela

Michaela

11-06-2009 om 22:14

Bedankt voor de reacties!

Bedankt voor de reacties! Gisteren hoorde ik van de huisarts dat hij dus toch besneden moet worden en toen kwam even de schrik bij mij (terwijl het allemaal heel normaal is....) Ik was bang dat hij heel veel last ervan zou hebben, maar ik denk dat je gelijkt hebt Sanneke*. Als wij dan ook nog eens heel normaal en rustig reageren, dan zal het allemaal best wel mee kunnen vallen.
Ook dacht ik meteen aan zijn luier, want idd de urine zal wel behoorlijk prikken op de wondjes. Bedankt voor de tip van vaseline maggietel. Ik denk dat ik dat er dan ook gewoon op doe en vaker verschoon dan normaal..

Gebeurt het trouwens gewoon via een dagopname?? Ik bedoel, na de ingreep kunnen ze toch naar een tijdje naar huis? Een 'voordeel' heb ik wel, ik kan hem er niet op voorbereiden want hij begrijpt er toch niet veel van.

Gelukkig ben ik nu van de 'schrik' bekomen en denk ik er weer nuchter over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.