Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Besnijdenis

Aanstaande maandag wordt mijn zoontje van bijna 7 besneden in het ziekenhuis door de uroloog. Dit na aanhoudende klachten. Het is gewoon nodig. Maar nu.
Patientenfolder meegekregen. De ingreep vindt plaats onder algehele narcose. Kan ik begrijpen. Hij is eerder onder narcose geweest vanwege buisjes. Maar nu punt 2.
Hij krijgt ook een caudaal blok. Een soort ruggeprik. En dat vind ik een beetje eng.
Is dat per se nodig. Ik snap dat het de eerste paar uur de pijn weghoudt, maar hij kan dan ook zijn benen niet meer bewegen.
Als ik op internet kijk hoe in een religieus besnijdeniscentrum ea in zijn werk gaat zijn ze een stuk minder flauw. De ingreep vindt dan onder lokale verdoving plaats and that's it.
Wie o wie heeft hier ervaring mee? Is dat caudaal blok per se nodig. Of kun je het ook met andere pijnbestrijding af?

Mama2005

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

28-03-2012 om 11:36

Bel

het ziekenhuis. Die moeten toch goede voorlichting geven over dat wat er gaat gebeuren?

Hier niet gehad

Mijn zoontje is besneden toen hij 3,5 jaar was. Ook omdat het hard nodig was, hij had heel veel last. Hij heeft gewoon een algehele narcose gehad en verder geen ruggeprik o.i.d. De eerste dag heeft hij veel pijn gehad, daarna iedere dag minder. ZO'n blok lijkt mij niet nodig afgaand op onze ervaring.
Nog wel een tip! Als hij na de ingreep thuis wil plassen, giet er dan tegelijkertijd een maatbekertje lauwwarm water overheen, dan prikt de plas niet. Net als na je bevalling dus, het helpt enorm. Succes!
Sanneke*

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.