Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniempje

anoniempje

12-12-2011 om 21:16

Bestaat er een therapie om rustiger te worden in je hoofd

Bestaat er een therapie om rustig te worden in je hoofd,ik ben nogal chaotisch en heb dus moeite met plannen,waardoor ik de hele dag nadenk over oa wat er nog moet gebeuren!
Ik schrijf dan ook alles op,wat me tebinnen schiet(dit is na de zwangerschap pas gekomen dat opschrijven,dus blijkbaar is het erger geworden)

Mijn vriend zegt dat ik mezelf eens op moest nemen voor een dag,ik kan wel eens mopperen op de kinderen,doordat ik het in mijn hoofd druk heb enz(voel ik me wel schuldig over daarna,want zij verdienen ook aandacht en vaak willen ze die net als ik moet koken of iets moet doen en dan kan ik dat er niet allemaal bij hebben.
Ik heb sinds kort een lieve vriendin(ken ik vanaf vroeger al,maar toen waren we nog geen vriendinnen)
die zei tegen mij,dat ze al enkele keren bij mij was geweest en dat ik dan zo druk bezig ben met dingen,dat ik gewoon niet hoor of antwoord als mijn kinderen(7 en 6)mama roepen!
Ik heb ook nog een ondernemende van net 1 rondlopen,die ik echt constant in de gaten moet houden,die klimt overal op enz,dat heb ik bij de andere niet gehad)
Ik heb gewoon moeite met plannen en et te druk in mijn hoofd,dat vind ik zelf ook niet fijn,natuurlijk speel ik wel eens een spelletje met de kinderen of lees een boekje voor,maarik vind dat ik meer tijd voor de kinderen moet nemen!
Ik moet erbij zeggen dat ik 3 dagen per week werk,op zaterdag met 2 kids naar zwemles moet(wel zelfde groep),1 zit op voetbal en zelf ga ik zondag sporten(en s woensdags) en mijn vriend werkt voor zijn eigen en heeft het ontzettend druk en is dus weinig thuis,waar ik in het begin,zo'n 3 jaar geleden erg moeite mee gehad
Nu moet ik erbij zeggen dat we er financieel een heel stuk op vooruit zijn gegaan,wat wel prettig is in deze tijd,anders denk ik dat we niet konden blijven wonen waar we nu wonen!
Ik heb ook vaak de laatste tijd,dat ik wat last heb van stemmingswisselingen,heb dat nooit eerder gehad,was voorheen een te goede,lieve,zachte vrouw,die nooit geen nee durfde te zeggen,maar ben wel wat assertiever(door dingen die je meemaakt,wordt je ook wel wat sterker en ook als je kinderen hebt) geworden,d(hoewel ik overweeg een cusus te gaan doen in Januari,want het is nog niet ,zoals het zou mogen)!
Zou ik nu pas inzien,wat voor druk leven ik eigenlijk heb,ik heb ook nog avonddiensten en sporten en mijn vriend heeft ook vaak 2x s'avonds zijn ontspanning!
We hebben ook veel te weinig tijd voor elkaar,de laatste keer dat we samen weg zijn geweest is 3 jaar geleden,terwijl ik daar toch echt behoefte aanheb,want ik heb vriendinnen,die werken niet of nauwelijks en brengen toch hun kindje weg voor 1 dag ,om een dag voor zichzelf te hebben,niets mis mee,maar al kan ik dat,ik zou dat niet willen,maar ik geloof wel dat ik er aan toe ben,om even zonder kinderen er tussenuit te gaan!
Ik word al boos als er een gaatje wordt gebeten in een nieuw shirt van onze dochter(hoewel 1 dag later ook in haar andere shirt een gaatje kwam,door een broche en de autostoel heeft even in de garage gestaan en het is me een raadsel,maar er zit een gat in en het is afgeschraapt met iets,ze zijn met een kinderhark buiten gaanspelen,zoiets leek het wat er overheen is gegaan,hoewel ik de kids natuurlijk de schuld niet kan geven,maar die autostoel koop ik tweedehands (als nieuw) en dan enkele weken later dit,mijn vriend kan niet begrijpen dat ik me zo druk kan maken om die kleine dingen,maar dat was eerst ook niet zo erg!
Een vriendin van me ,is alleen een dagje weggeweest naar een hotel,van tevoren is ze naar een thermaalbad enz geweest en massage enz. en de volgende dag alleen de stad in,ik zei heerlijk ga ik denk ik ook een keer doen,want zij heeft ook 3 kinderen en had het gewoon nodig een keertje!
En aangezien ik alvaak aan mijn vriend gevraagd heeft om samen een nachtje weg te gaan of een weekend ,maar het niet gebeurd,lijkt me dit wel een optie...........
Het scheelde overigens niet veel of we waren uit elkaar gegroeid(dat verhaal heb ik al enkele keren bij relaties gezet),want we leefden langs elkaar heen begin van het jaar en toen heb ik ontdekt(op tijd)dat mijn vriend smste met een ander(en ook 1x bij jaar is geweest,om zog. een dakkapel op te meten)en er gingen nogal wat pikante smsjes over en weer(en ook andere nrs van vrouwen waarmee hij smste(via chatsite),dus blijkbaar was hij niet echt gelukkig op dat moment,maar ik heb daar erg veel moeite mee gehad,ik was hoogzwanger toen er al wat troubles waren(communiceer dan,maar ga niet vreemd)),dit is in Februari gebeurd en pas nu begint een beetje het vertrouwen terug te komen,want hij zegt er echt spijt van te hebben en zegt dat hij van mij ook geen aandacht kreeg(klopt ook hoor,misschien had ik eens wat vaker een arm om hem heen moeten slaan of hem een zoen moeten geven spontaan(hij noemde dat als belangrijkste reden),maar zeg dat dan en ga het niet op een ander zoeken)
Nou het is een heel verhaal maar ik ben mijn ei weer kwijt..............

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anoniempje

anoniempje

12-12-2011 om 21:31

Oh ja,ook als iemand iets verteld,dromerig zijn!

Oh ja ook ben ik als iemand iets verteld(vriendin of zo)wel eens in mijn hoofd bezig met andere dingen,dat vind ik niet prettig en het lijkt dan ooit net ofdat het me niet interesseerd,maar dat is wel,maar ik ben dan gewoon
even afgedwaald.dromerig!

Marie

Marie

13-12-2011 om 10:09

Ad(h)d

Hallo
Misschien heb je laste van AD(H)D ?
Google eens op testen ADHD bij volwassenen; zo vond ik o.a. deze:
http://www.adhdmedicatie.nl/achtergronden/adhd-testen/online-testen
succes

Isabella Caramella

Isabella Caramella

13-12-2011 om 19:26

Huisarts

Ga eens met dit verhaal naar de huisarts. Die kan je een psychotherapeut of psychiater aanraden, misschien ben je wel overspannen?

Mindfulness

Probeer eens mindfulness. Helpt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.