Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bestaat er zoiets als ovulatiepijn?

Sinds paar maanden eindelijk zit er weer regelmaat in mijn cyclus zsinds ik pil-af ben.
Maar t valt me op dat ik rondom periode dat ik ovulatie zou verwachten flink buikpijn heb.

Gisteren echt met klammen handen van de pijn.
Kan dat daarvan komen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eisprong

Ik voel m'n eisprong ook wel, de ene keer duidelijker dan de andere keer. En ik weet dat er vrouwen zijn die er veel last van hebben, dus het zou best kunnen...
Maar... Wat zegt je huisarts er van?

juno

juno

19-11-2008 om 21:36

Ovulatie pijn kan zeker soms zo erg dat je er bijna flauw van kunt vallen.
Vaak heb je tijdens je ovulatie slijmerige afscheiding.

Vriendin

Een vriendin van mij is zelfs een keer met de ambulance thuis opgehaald en in het ziekenhuis beland, zo'n pijn had ze. Het bleek ovulatiepijn te zijn, maar zij dacht minstens aan een acute blindedarmontsteking. De maand erna was er weer niks aan de hand.
Ik voel het zelf ook meestal wel, meestal wat steken en vage buikpijn. Soms zelfs ineens een pijnlijk knappend gevoel(= letterlijke eisprong?)

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2008 om 23:59

Ja nou

En het wordt bij mij steeds erger, ik kan niet eens tegen het aanrecht leunen.

Tirza

Bellefleur

Bellefleur

20-11-2008 om 09:19

Ik ook

Soms heb ik zo'n pijn dat ik een pijnstiller moet nemen, andere maanden valt het wel mee. één eierstok is valser dan de andere.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-11-2008 om 13:16

Ja zeker

Ook bij mij niet iedere maand even duidelijk of erg, maar ik merk het wel. Als tiener en twintiger had ik er geen last van tot ik 27 was. Ik weet nog dat ik pijn in mijn buik had en prompt daarna zwanger ben geraakt van ons eerste kindje. Daardoor ben ik met terugwerkende kracht bewust geworden dat het de eisprong geweest moest zijn.

marcella

marcella

20-11-2008 om 14:11

Ook

ik heb niet alleen pijn maar voel me ook niet lekker rondom de eisprong. Beetje misselijk, moe, zere borsten.
Soms is het rond mijn eisprong zelfs erger dan voor de menstruatie.

juno

juno

20-11-2008 om 14:22

Afscheiding

En dan zijn er vrouwen die denken een vaginale infectie te hebben terwijl het slijmerige afscheiding is van het ovuleren........

Sancy

Sancy

20-11-2008 om 14:38

Juno

your point being?

Terpi

Terpi

20-11-2008 om 16:29

Het is gebruikelijk in canada

dat het hebben van afscheiding daar ZEER pijnlijk is Sancy!

Ontopic: ook hier( toen ik niet aan de pil was) last van ovulatiepijn, soms alleen een gevoeligheid, soms echt hetzelfde als menstruatiepijn. En het rare was wel dat het leek dat wanneer de ovulatiepijn erger was de menstruatie die maand ook pijnlijker was.
Het hielp inderdaad ook goed bij het zwanger worden
Groet Terpi

Bellefleur

Bellefleur

20-11-2008 om 19:14

Terpi,

Als ik extra pijn heb bij de ovulatie, schaf ik extra middelen aan voor de rodevlagweek. En meld ik aan al mijn dierbaren dat ik deze keer heel heel erg ongesteld ben. Het wonderlijke is dat ik die week heel veel mensen gepantserd en wel in de stad zie, en dat collega's voor me wegduiken. En dan die zandzakken overal!

Mittelschmerz

Als je zoekt op mittelschmerz vindt je meer. Bijvoorbeeld http://en.wikipedia.org/wiki/Mittelschmerz

Als je zorgen maakt en het een probleem is toch even langs de huisarts hoor.

Mariel

Astertje

Astertje

20-11-2008 om 20:43 Topicstarter

Maak me geen zorgen hoor

het is meer dat ik met verbazing dit meemaak.
Ben 31, probeer nu een jaar zwanger te worden van 2de kindje, maar na 5 jaar pilgebruik merk ik de laatste maanden dat de pijn het idd geen pretje maak.
Overigens voelt het anders dan menstruatiepijn.

Bedankt voor de bevestiging !

Ivf

mijn ervaring is dat ik het groeien van het eiblaasje voel. OP het moment dat dat ding op het grootst is dan heb ik steken links od rechts, dat duurt een dag, na die dag is de spanning er dus van af. Ik voel het dus duidelijk aan 1 kant. De ovulatie voel ik niet, ik voel dus dat het eiblaasje op spanning staat, bij ivf wordt voorkomen dat het eiblaasje te vroeg knapt vandaar dat ik het weet.

Ik weet dit nu ik 2 wekelijks op een scherm heb kunnen volgen wat er precies gebeurde in mijn buik.

Ik denk

maar weet het niet zeker en puur dat wat ik gevoeld heb idd dat het gespannen eiblaasje pijn doet. Het knappen van het vliesje (de ovulatie) kan haast geen pijn doen omdat er in het vliesje geen zenuwen zitten, het is meer de spanning in de eierstok die je voelt. Eigenlijk zoals bij een puist die op springen staat. Dat blaasje staat helemaal strak vol met vloeistof, dan knapt het en dan duurt het nog even voordat het eiblaasje 'zich weer ok voelt'. Het eiblaasje is op zijn grootst circa 2 cm in doorsnede dus dat is een knikker.

Maar zeker weet ik het niet.

Oh en cameron

het hangt er ook vanaf waar je eierstokken zich bevinden, die van mij liggen heel dicht bij de baarmoedermond, eigenlijk liggen ze er zo'n beetje naast. Er zijn allerlei variaties, ook afhankelijk of je al zwanger bent geweest, keizersnede hebt gehad, verzakking etc.

het kan best zijn dat je pijn in je rug hebt, dat kan ook je baarmoeder zijn overigens die wat van vorm verandert, wat omhoog gaat staan, banden pijn.

Het is allemaal heel gevoelig in elk geval, die eierstokken en de baarmoeder werken keihard.

juno

juno

21-11-2008 om 13:50

Sancy

wat denk je...........

Sancy

Sancy

21-11-2008 om 13:57

Juno

Ik denk snel en zeer vaak, maar ik kan geen gedachten lezen. Vandaar de vraag: wat wil je ermee zeggen?

Dropke

Dropke

21-11-2008 om 15:36

Astertje

Zelf kreeg ik die pijn ook pas later. Ik kon er zelfs eerder wel om lachen dat vrouwen hun ovulatie konden voelen. Leek me wel handig met zwanger worden, maar echt serieus nam ik het niet. Tegen mijn 30e kreeg ik precies twee weken na het begin van mijn menstruatie enorme pijn in mijn onderbuik. Lager dan bij menstruatiepijn. Dit werd zo hevig dat ik inderdaad wel eens flauwgevallen ben. Ik heb een kijkoperatie gehad en bleek endometriose te hebben. Mijn linker eierstok lag vast in verklevingen. Er werd wat weggebrand, maar dat hielp niet echt. Inmiddels heb ik er gelukkig wat minder last van, maar het kan dus wel.

Dropke

juno

juno

21-11-2008 om 21:25

Sancy

Dat er veel vrouwen zijn die denken een vaginale infectie te hebben omdat ze afscheiding hebben terwijl dat niet zo is.

Juno

het nare is juist dat te veel vrouwen vermindert vruchtbaar worden omdat ze te lang blijven door lopen met infecties en geslachtsziekten zoals chlamydia.

Elke vrouw hoort constant afscheiding aan te maken, iets wat ik mijn dochter tzt zal vertellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.