Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

18-12-2008 om 13:40

Beter/slechter/beter/slechter, word er gek van

Sinizoon is sinds zondag echt ziek. Het begon als een flinke griep, ging door met soort buikgriepachtige verschijnselen, nog steeds hoge koorts. Omdat ik het gisteravond niet meer vertrouwde zijn we naar het HAP geweest waar ze zeiden dat hij ook nog een ooronsteking had. Hup, AB. Hij heeft sinds gisteravond 3 keer AB gehad. Het leek vanochtend beeter te gaan, hij had de laatste paracetamol zetpil gehad rond 3 uur vanacht. Vanochtend even op de Wii gespeeld (liggend op de bank, dat wel), maar sinds een uur ongeveer is hij weer aan het "instorten": koorts weer naar 39 graden, uitgeput, buikpijn. Het probleem is ook dat hij sinds zondag werkelijk niets gegeten heeft dus hij is niet alleen ziek maar ook uitgeput. Ik ga natuurlijk de huisarts weer bellen, maar is er iemand hier die de symptomen herkend? Ik was zo blij vanochtend en nu lijkt het weer slechter te gaan.
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

18-12-2008 om 14:01

Sini

Eten is niet zo heel belangrijk, goed drinken wel. Wat bouillon is ook goed. Verwacht geen wonderen door de AB. Griep kan al zó 2 weken duren voordat je weer op de been bent. Oorontsteking ís nu eenmaal pijnlijk en rot, en buikgriep helpt niet voor een snelle genezing. ik snap dat het lastig is maar je verwacht geloof ik wel heel snel verbetering.

Denk het ook

gewoon een stevige griep, hij zal er heus niet dood van gaan.

Gewoon proberen wat er in te krijgen, toastje met beetje smeerkaas, peertje of appeltje. En vooral idd veel drinken.

gr. Manda (ook met ziek kind thuis).

Bastet

Bastet

18-12-2008 om 16:49

Ja,mee eens

Hij is hard ziek,dus vast nog wel een week zoet.En van koorts kun je echt instorten,dus dat klopt dan wel allemaal.Sterkte!
Bastet

Sini

Het hoort er allemaal bij. Het meeste wat ik zou willen noemen is al een keer langsgeweest. Nog even op een rijtje:
-zolang Sinizoon nog drinkt is eten niet zo belangrijk. Dat kunnen ze makkelijk inhalen later.
-kinderen krijgen makkelijker koorts dan volwassenen. Vaak wordt die koorts ook erger 's avonds. Je hoeft de koorts ook niet zo vaak te meten zolang je kind nog goed drinkt en verder geen doodzieke indruk maakt.
-koorts is gewoon een manier om een virus te bestrijden. Het is dus ook niet alleen maar slecht of gevaarlijk. Zolang hij niet te hoog komt is koorts in beginsel functioneel want het virus krijgt het er moeilijk door.
- Als Sinizoon aan de AB is let er dan op dat zijn darmflora wordt geholpen door het eten van yoghurt of speciale darmflorayoghurtjes zoals Actimel.
- En verder: mijn moeder zegt altijd dat mensen vergeten wat de oorspronkelijke betekenis van het woord "patient" is. Dat hoef ik aan een talige francaise natuurlijk niet uit te leggen Als je kind ziek is kun je het beste meebewegen, ok, alles loopt nu even anders dan je wilde en hoopte (zeker dat gemiste partijtje). Tijd voor herbezinning: je kind moet gewoon helemaal tot rust komen en geduldig (ja, daar is ie!) uitzieken.

Vaak helpt het ook al als je de situatie accepteert en niet meer eist dat het morgen over is. Dan ontspan je.

Oh ja, een laatste idee nog. Haha. Als Sinizoon weer beter is dan is hij een dag vervelend. Herken je dat? Daaraan zie je pas echt dat ze weer beter worden, als ze een dag heel onhebbelijk zijn en aan je hoofd gaan lopen zeuren. Dus dat heb je nog in het verschiet!

Hoe'st

met de allergie trouwens, speelt dat nu ook nog mee ? Zo ja, anti histamine geven ?

Goeie reis sini

..van vliegen krijg je vooral oorontstekingen en die heeft ie toch al.

Verder goed neusdruppelen vooral rondom de vlucht zodat hij niet nog andere vervelende secundaire infecties krijgt in zij holtes.

En Fijne dagen natuurlijk....

reina

reina

19-12-2008 om 14:10

Sinilind

Ik duim voor je dat het doorgaat morgen, want het ook wel erg sneu voor hem als hij door ziekzijn ook nog eens niet weg kan!

Beterschap

en fijne dagen daar gewenst, geniet ervan !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.