Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bloemetje11

Bloemetje11

21-03-2012 om 11:38

Beugel

Dochter is na haar buitenboord, toe aan een slotjesbeugel. Nu kreeg ik tijdens de laatste controle bij de ortho een folder over zogenaamde speed braces. Deze heeft als voordeel dat het beugeltraject korter is en minder pijn doet. Wel is het duurder wat niet door de verzekering wordt vergoed. Bij deze beugel zijn er geen gekleurde elastiekjes meer.
Iemand ervaring met deze beugel ? Dochter wil graag de beugel met de elastiekjes en vindt de nieuwe zowiezo niet mooi.....
Dank alvast !

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bertje1

bertje1

21-03-2012 om 19:14

Nou duidelijk toch

Als ze die nieuwe soort niet wil, lijkt me het toch duidelijk?
dan maar wat langer hoor; wat is nu een paar maand op een mensenleven

Puck

Puck

21-03-2012 om 21:05

En daarbij

De ortho hier geeft duidelijk aan dat als je te vroeg stopt met beugelen je tanden weer sneller terug kunnen gaan. En dat zegt hij beslist niet omdat hij zo lang mogelijk wil rekken, als het verantwoord is kort hij het traject echt in is onze ervaring. Je kunt het vergelijken met een vel papier dat je in elkaar propt. Doe je dat snel en laat je hem gelijk los dan vouwt ie weer veel verder uit dan wanneer je hem langer bij elkaar gepropt houdt en dan los laat. Neem daarbij dat die nieuwe beugel niet vergoed wordt en dat je dochter m liever niet wil. Dan zou ik het niet eens overwegen. Overigens kan ik er ook niets bij voorstellen dat het minder pijn zou doen dan een slotjesbeugel. Als iets sneller en geforceerder in vorm geduwd moet worden lijkt me dat je er juist meer last van zult hebben. En hier heeft ons kind van de slotjesbeugel eigenlijk geheel geen last gehad, ook niet als hij voor controle was geweest en een dikkere draad kreeg.

Tja...

volgens mij heeft het zetten in een andere stand gewoon tijd nodig. Als dat te snelg aat, volgens mij wordt je daar knettergek van. En ja...ik ben ervaringsdeskundige.
Sinds begin december heb ik zelf een slotjesbeugel onder en boven. Het is echt daadwerkelijk voelbaar dat tanden zich verplaatsen. Ze gaan als het ware wat losser zitten voor je gevoel en het resultaat nu na ruim drie maanden is echt enorm. Als dat nog sneller zou gaan. Volgens mij is dat gewoon echt niet prettig.
Dat de zoon van Puck geen last had bij b.v. een nieuwe dikkere draad, ik vind het fijn voor hem. Zelf merk ik de eerste uren niks, maar daarna zijn mijn tanden echt een paar dagen gevoelig. Dat went dan wel weer, maar ik zou er niet aan moeten denken dat er nóg meer druk op tanden zou worden gezet om in een andere stand te komen.

Goed, wie weet ben ik wel een piepert, maar volgens mij valt dat ook wel weer mee
Naast het recht zetten van je tanden, is die beugel trouwens een perfect middel om te helpen afvallen...in drie maanden ben ik nu vijf kilo kwijt Elk nadeel hep sun voordeel, nie waar?

Succes met de keuze voor de beugel!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.