Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Blaasje

hoi
mijn dochter werd vanmorgen wakker met op haar bovenarm een heel vreemd blaasje. Het is rond, ongeveer doorsnede van 1 cm dus best groot, en hij is ook bijna 1 cm hoog.
Er staat druk op dus voor haar voelt het vervelend.

Ze heeft al waterwratjes gehad een jaar geleden, maar dat is dit niet. De huid er om heen is nauwelijks rood, maar een heel klein rood randje. Verder is er weinig te voelen/zien.

heeft iemand een idee wat dit is? Ze heeft nl vanmiddag zwemles, ik weet niet of ik haar met zoiets kan laten zwemmen, stel dat het openknapt?

Gruffalo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt als

netelroos, mag je gewoon mee zwemmen. Kijk maar even op het net voor plaatjes, want zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Puck2

Puck2

23-09-2008 om 14:23

Klinkt niet als

netelroos. Netelroos beperkt zich meestal echt niet tot 1 blaasje en de blaasjes zijn ook vaak veel kleiner dan 1 cm. Netelroos lijkt nog het meeste op een huid die met brandnetels in aanraking is geweest. Netelroos jeukt vaak ook behoorlijk. Verder heb ik geen idee wat het zou kunnen zijn, mijn eerste ingeving is toch iets van een rare reaktie op een muggenbeet o.i.d.

gruffalo

gruffalo

23-09-2008 om 19:26 Topicstarter

Netelroos

hoi
geen idee wat het is/was. het blaasje is 'gesprongen', zag ik toen ik haar in bed stopte. blijft over: een rode plek. wat het is, geen idee, maar netelroos niet want volgens wikipedia zit er dan geen vocht in. dit blaasje stond echt op knappen van het vocht.

ik hoop dat het hier bij blijft, raar!

Gruffalo

MRI

MRI

24-09-2008 om 00:07

Tja netelroos

Ik heb al jaren (eigenlijk altijd op vakantie) last van grote (2 cm) vochtgevulde blaasjes die ontzettend jeuken. Ben er ook echt ziek van en heb er koorts bij. Duurt wel een dag of drie vier voordat 'de brand' eruit is en ik wat beter word. Arts en (hier op het forum) noemt het netelroos. Oorzaak: beetje onbekend, beetje allergisch bla.
Ook heb ik wel eens last van nog grotere (3 á 4 cm) plakken, soort jeukende rode, niet vochtgevulde platte schijven die in een paar uur weggetrokken zijn. Low and behold: iedereen noemt het netelroos. Het is echt veel minder naar en ingrijpend dan de eerste, hierboven genoemde vorm hoewel niet echt prettig. Het is ook heel anders in verschijningsvorm maar ja ergens schijnt iemand jeukende rode dingen tot netelroos verklaard te hebben en nu scharen we alles er maar onder. Voor mij zijn het twee uitingen van een allergische reactie voor verschillende allergens maar niemand wil het uitzoeken. Terwijl er toch veel vakanties mee gered waren geweest.
Conclusie: ze weten het gewoon niet. Men weet het gewoon niet. Er zijn veel soorten pukkels. Zit het uit en bepaal je eigen strategie: minder stress, een antihistamine oid.

sterkte, MR

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.