Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Irene

Irene

25-04-2010 om 10:46

Blaasjes op lippen (wie weet wat het is)

Hoi,

Ongeveer 1,5 week geleden, voelde ik ineens 'velletjes' op mijn lippen. Na inspectie in de spiegel bleken het hele kleine blaasjes te zijn, die als ze stuk gingen velletjes werden.
De dag erop zat ik bij de huisarts en hij zei dat het waarschijnlijk aften waren en dat het kwam door verminderde weerstand. Ik sputterde nog wat tegen omdat ik het helemaal niet op aften vond lijken en het ook helemaal geen pijn deed. Ik kreeg een soort antibioticazalfje mee.
Ik heb dit zalfje een dag of 4 gebruikt. Het moest 2 keer per dag en dan had ik daarna gloeiende pijnlijke lippen (stond ook in de bijwerkingen) en het hielp helemaal niet. Blaasjes waren weg maar vooral mijn onderlip (bovenlip had ook blaasjes ) was rood een pijnlijk (alles trouwens precies op de rand van nat naar droog) ook mijn ene mondhoek ging stuk.
De eerst volgende maandag, dat was na 5 dagen, was ik weer bij de huisarts en ik vertelde dat het allemaal niet hielp en kreeg ik zinkzalf voorgeschreven. Thuis opgedaan met een spatel (en je kunt vervolgens dus eigenlijk niet meer eten en drinken, want dan gaat het er direct af) maar ik heb het zolang mogelijk laten zitten. Ik las op internet en kon me ook herinneren dat de huisarts dat zei, dat de zinkzalf ervoor zorgde dat er dan zo min mogelijk vocht in de soort ontsteking kon komen. Nou, dacht ik, dan kan ik net zo goed labello gebruiken (wat ik al jaaaren gebruik, meerdere keren per dag) want dan hou ik het ook netjes vet en droog en die zinkzalf (spierwit) zorgde ervoor dat ik de deur niet uitkon.
Nou, nu ben ik 6 dagen verder en is het nog niet over, je ziet bijna niets meer aan mijn lippen,maar toch voelen ze niet goed, nog steeds trekkerig ondanks dat ik ze ze de hele dag , meerdere keren per uur, vet hou. En beide mondhoekjes zijn nog steeds open.
Wie kent dit en weet wat het is? Ik heb al op internet gezocht maar niets herkenbaars gevonden.

Irene

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-04-2010 om 13:59

Koortslip?

Klinkt mij als koortslip. Vreemd dat de huisarts dat niet heeft genoemd want het is uiterst besmettelijk. Bij de apotheek kan je Zovirax creme kopen. Dit moet je minimaal vijf dagen gebruiken en dan zouden de blaasjes minder moeten worden. Het kan natuurlijk zijn dat je allergisch bent voor een bestanddeel in zo'n creme/zalfje. http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Klachten___ziektes/Aandoeningen/Koortslip.aspx?mId=10701&rId=67
Het kunnen natuurlijk ook aften zijn of een schimmelinfectie. Of heb je een andere tandpasta gebruikt? Je kan ook nog eens overgevoelig zijn voor je gebruikelijke lipbalsem. Ikzelf kan niet tegen Labello en gebruik Bepanthen zalf. Maar ga in ieder geval terug naar de huisars. Succes!

Irene

Irene

25-04-2010 om 18:51

Nee geen koortslip

Nee het is geen koortslip, dat had ik al gevraagd, maar zo voelt het ook niet. Ik heb vroeger een collega gehad die dat vaak had, en heb haar wel eens gezien en een beschrijving van haar gehoord, het schijnt nogal pijn te doen namelijk. En dit doet helemaal geen pijn (ja alleen met die rare zalf erop) maar zonder de zalf trekt het gewoon. Ik ben nu al twee keer bij de huisarts geweest en heb het gevoel dat hij er geen verstand van heeft (ja hij heeft gestudeerd voor arts, maar volgens mij weet ie niet veel van lippen) aften zijn het volgens mij helemaal niet, tenminste ik heb zo nu en dan een aft aan de binnenkant van mijn mond/lip en dat voelt heel anders. Het zou kunnen dat ik overgevoelig ben geworden voor lipbalsem misschien, al googlend kwam ik ook op lip-exceem en mondhoek-exceem, schijnt ook nogal acuut te kunnen komen. Ik heb alleen niets bijzonders gedaan. (alleen dat weekend wat fanatiek gezoend met mijn man haha ) maar hij heeft helemaal niets, dus dat lijkt mij ook geen aanwijzing te zijn. Ik denk dat ik morgen eerst maar eens naar de apotheek ga voor iets van cacaoboter of een lippenbalsem van wedela (of hebben ze dat ook van bepanthen?) misschien,in ieder geval iets met hele zachte, natuurlijke bestanddelen, hopen dat dat werkt, anders ga ik eind van de week maar weer naar huisarts (nou ja, donderdag dan, vrijdag is het koninginnedag)

alvast bedankt voor het meedenken,
Irene

MariaV

MariaV

26-04-2010 om 11:25

Eczeem

Ja, het klinkt ook wel een beetje als eczeem, misschien ook wel zonne-eczeem? Dat uit zich bij mij ook als blaasjes, maar die jeuken wel.
Maria

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.