Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

17-12-2008 om 11:03

Blaasonsteking vervolg kinderarts

Ben vanmorgen bij dochter bij de kinderarts geweest, De kinderarts vermoed dat ayladochter last heeft van obstipatie (wij dachten dat die weg is), en dat ze haar bekkenbodem niet goed gebruikt.
Verder moet ze minimaal 7 tot 8 keer per dag plassen wat ze dus niet doet, Ze moet meer gaan drinken en de ontlasting moet dunner. We moeten eigenlijk een drink, plas en poep dagboek gaan bijhouden.
Ze krijgt wel een echo omdat ze waarschijnlijk 1 keer een nierbekkenontsteking heeft gehad, deze krijgt ze volgende week, ook is er urine op kweek gezet.
Voel me echt gerustgesteld nu.
Als ze tijdens de kerstvakantie koorts kreeg meteen bellen en ook als ze weer een blaasontsteking heeft. Dit ivm de kweek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

17-12-2008 om 21:35

Hoi ayla

Wat in dit geval een goede tip is: ga naar een kinderbekkenbodemtherapeut. Zij leren je kind hoe je ontspannen moet plassen, zodat de blaas leeggeplast wordt. Verder zijn ze goed met kinderen om hun duidelijk te maken hoe de 'poep- en plasfabriek' werken enz. enz.
Verder nog een tip: Je kind moet inderdaad vaker plassen (alhoewel 8 of 9 keer op een dag wel erg veel is en is dat schema waarschijnlijk voor je kind niet te doen). Wat je wel kunt doen is vaste momenten hiervoor inlassen. Zodat er op een gegeven moment niet meer over nagedacht hoeft te worden, maar een automatisme wordt. Belangrijk is dat de blaas niet te lang vol zit.
Dus:
Als je je kamer uitkomt na het opstaan: eerst naar de wc.
Bij het tienuurtje op school: voordat je je drinken gaat pakken, eerst naar de wc.
Tijdens de lunch (op school of thuis): voordat je je eten gaat pakken of zodra je thuiskomt, eerst naar de wc.
Na school: bij thuiskomst of elders, eerst naar de wc.
Voor het avondeten: eerst naar de wc.
Voor het naar bed gaan naar de wc.
Groetjes,
Bibi

Ayla

Je hebt hetzelfde advies gekregen als ik vorig jaar met mijn dochter. We zijn een aantal keer naar een bb therapiste geweest, maar er is niets mis met haar plas- en poep gedrag. Wie weet helpt het bij jullie wel, ik hoop het. De KA blijft bij mijn dochter denken dat het aan haar ontlasting ligt en dat ze obstipatie heeft. Onzin. Er is een rontgen foto gemaakt van haar buik en daar was ontlasting in de darmen op te zien. Logisch, een uur later moest ze poepen Maar goed, de KA is er zo van overtuigd dat ze laxeermiddelen heeft voorgeschreven. Ik ben eigenwijs en geef die niet. Het arme kind is net aan het herstellen van twee weken diarree door de AB kuur.

Ik heb zelf een afspraak gemaakt met een kinderuroloog in het AMC, ik wil niet meer bij de KA blijven. maandag 29 dec. krijgt ze een mictiecystogram.

Laat je niet te snel afschepen hoor!

sterkte ermee, Doro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.