Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Blaasontsteking na gemeenschap

Dit jaar 4 keer blaasonsteking gekregen na de gemeenschap. Tenminste er zijn onstekingscellen aangetroffen. Kuurtjes hielpen wel steeds. Maar het bljft terugkomen. Niet prettig allemaal. Voor mij niet maar ook niet voor mijn man. Op deze manier durf ik gewoon geen sex meer te hebben. Eind volgende maand kan ik pas bij de gyn. terecht. Of die me kan helpen betwijfel ik, tenzij het wat anders is. Want ik heb al zo her en der gehoord dat dit vaker voorkomt en dat er behalve de standaard oplossingen weinig aan te doen is. Op dit moment heb ik ook weer pijn. Niet bij het plassen overigens. Kuurtje leek aan te slaan maar helaas.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

16-12-2009 om 17:38

Cranberry sap

de ultieme tip die ik ooit heb gekregen. Ik drink nu al jaren een glas per week en heb nooit meer blaasontstekingen.

Nathalievdp

Nathalievdp

16-12-2009 om 18:25

Glijmiddel en andere antibiotica

Gebruik je toevallig glijmiddel ? Dat was bij mij de boosdoener. Toen wij hiermee zijn gestopt, was het afgelopen met de blaasontstekingen. (glijmiddel gingen we pas na de bevalling gebruiken, toen begonnen ook de blaasontstekingen)

Ook kreeg ik een andere antibioticakuur. Ik kreeg steeds amoxilline. De laatste keer een andere, volgens de huisarts moest de bacterie niet telkens met dezelfde antibiotica bestreden worden.

Welke van de twee de oplossing is geweest, geen idee, maar ik ben al ruim 2 jaar vanaf !

Misschien

heeft het er niks mee te maken en weet je het wel. Maar plassen na de daad. Ik deed dat dus niet in het begin van onze relatie en ook om de haverklap blaasontsteking. En idd cranberrysap heb ik ook van gehoord het schijnt er ook in pilvorm te zijn. Strings schijnen ook beslist niet bevordelijk te zijn omdat de bacterie die het veroorzaakt uit de anus komt en die bacterie zal wel makkelijk over een draadje lopen
Heel vervelend, sterkte ermee.

kerstvrouw

kerstvrouw

16-12-2009 om 19:11

Plassen

na de daad, wat Nijntje ook zegt. Dan spoel je de naar binnen gewreven bacterieën weer naar buiten en kunnen ze niet verder omhoog kruipen en vervelend gaan zitten doen. Niet leuk, je bed weer uitmoeten, maar 't helpt wel!

lisette h

lisette h

17-12-2009 om 23:27 Topicstarter

Van alles al geprobeerd

Plassen, granberrysap, D mannose pillen. Niks helpt bij mij tegen blaasontsteking na de sex. Ik had ook van de huisarts medicijnen gekregen om na de gemeenschap in te nemen. Maar ook dat helpt niet. Vandaar dat ze me nu doorstuurt. Ik denk dat het een hormonenkwestie is. Ik heb namelijk nog nooit blaasonsteking gehad. 5 jaar geleden kreeg ik ineens van vaginale infecties. Mijn hele eetpatroon daarop aangepast en dat leek te werken. Nu geen last meer, maar wel ineens van blaasonsteking. Nou ja, ik troost me maar bij de gedachte dat ook dit over kan gaan. Maar hopelijk niet een langdurig iets, want geheelonthouder zijn is ook niet zo'n pretje.

Regenjas

Regenjas

18-12-2009 om 09:12

Condooms?

Ik heb er veel minder snel last van als we condooms gebruiken. Heb je dat al eens geprobeerd? En heel veel drinken en iedere dag een cranberrycapsule.
Eventueel een onderhoudsdosis antibiotica maar daar zou ik niet snel voor kiezen.

Harmy

Harmy

18-12-2009 om 13:07

Kneuzing van de plasbuis

Hier hetzelfde probleem gehad. Bij mij bleek het uiteindelijk zo te zijn dat de ontsteking begon in de plasbuis en oversloeg op mijn blaas. Bij toeval had ik een keer een afspraak met de gyn kort nadat ik met mijn man had gevreeen. Het onderzoek was pijnlijk en toen constateerde ze dat mijn plasbuis was gekneust en aan het onsteken was. Voordien had nog niemand die link gelegd.

Sinds ik erop let dat er tijdens gemeenschap niet teveel druk wordt uitgeoefend op die plek, zijn de klachten over.

Harmy

lisette h

lisette h

18-12-2009 om 15:56 Topicstarter

Nooit van gehoord

Goh, bestaat dat ook? Maar ja, hoe let je daar dan weer op. Wordt het dan niet te krampachtig allemaal?

Leona

Leona

18-12-2009 om 15:58

Ook gehad

Bij ons was het in het begin ook vreselijk. En het gebeurde altijd in het weekend, weer naar de HAP, lekker romantisch. Volgens mijn huisarts moet je lichaam wennen aan nieuwe 'binnendringers'. Op zijn advies heb ik een half jaar lang, meteen na elke vrijpartij een capsule nitrofurantoine geslikt. En dat heeft prima geholpen. Nu al weer een aantal jaar klachtenvrij.

Leona

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.