Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bezorgde mam

Bezorgde mam

17-12-2012 om 16:42

Bloed bij sperma (zoon)

Zoon van 13 komt net met een enigszins rood hoofd bij me zitten. Moet iets heel 'genants' vertellen, zegt ie. Blijkt dat ie sinds kort af en toe 'natte dromen' heeft (waarbij ik uit het verhaal kan opmaken dat hij masturberen bedoeld) maar waar hij zich zorgen over maakt, is dat 'wat er uit komt' niet wit is maar rood.. lijkt op bloed, dus. Hij had ook een keer geprobeerd het tegen te houden door te knijpen in het topje van zijn piemel, of het daar niet van kon komen?
Ik heb geprobeerd zo kalm mogelijk te reageren (dat het daar zeker niet van komt, dat zaadlozing normaal is, etc), maar ik schrok toch wat van het verhaal. Dus heb hem gerustgesteld en ben toen gaan googlen; had hier nog nooit van gehoord. Heb ondertussen al van internet geleerd dat bloed bij sperma vaker voor komt en, zeker bij jonge mannen, meestal onschuldig is. Is over gesprongen adertjes of een ontsteking(je) of zo. Iets wat doorgaans niet gevonden wordt en spontaan over gaat. Dus ik kan wat opgeluchter adem halen. Heb met hem afgesproken dat hij het meldt wanneer hij ook andere (pijn)klachten krijgt (heeft ie niet) of het vaker voor komt.
En toch.. ik ken het dus helemaal niet. Heeft een van jullie er ervaring mee? Iets voor pubers (= beginneling, ruw misschien?) wellicht?
Vond dit toch meer iets voor 'gezondheid' dan voor 'seksualiteit' .. weet uit persoonlijke ervaring toch iets meer over ongesteld worden en zo.. vandaar dat ik even hier kom vragen.
Een toch wel wat bezorgde mam..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bezorgde mam

Mijn zonen zijn nog jonger, dus ik heb er in die zin geen ervaring mee. Maar ik denk dat je er waarschijnlijk inderdaad vanuit kunt gaan dat het iets onschuldigs is.

Ik zou je zoon aanraden het gewoon een beetje in de gaten te houden. Als het probleem aanhoudt, kun je er misschien eens een telefonisch consult bij de huisarts aan wijden.

Wel goed van hem dat hij het vertelt.

Chris

Fransien

Fransien

19-12-2012 om 11:01

Even langs de huisarts

Onze huisarts heeft voor dit soort dingen een mailadres, maar je kunt ook gewoon een telefonisch consult aanvragen. Situatie uitleggen, hij snapt heus wel dat dit voor een puberjochie heel genant is, en vragen of het iets is waar je voor langs moet komen. Ik heb altijd de heel eenvoudige stelregel dat als ik het niet zeker weet, ik het altijd even via mail langs de huisarts haal, en de huisarts is daar erg blij mee.

ervaring

ervaring

19-12-2012 om 15:38

Door veel klaar te komen

Vroeger had ik een vriendje die ook wel eens bloed bij zijn sperma had. Dat was in onze hoogtijdagen dat we eigenlijk alleen maar in bed lagen en heel veel seks hadden. Als hij dan de zoveelste keer klaar kwam, zat er dus ook wel eens bloed bij. Ik kan me voorstellen dat dat bij een jonge jongen ook zomaar het geval kan zijn.

Bezorgde mam

Bezorgde mam

20-12-2012 om 12:16

Oef

Oef.. 'ervaring'.. ik geloof niet dat ik dat van mijn zoon wil weten..
Gelukkig heb ik hem er niet meer over gehoord. Hoop dat het gewoon over is gegaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.