Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bloeden na bevalling

Ik ben 6 weken geleden bevallen met keizersnede en ging afgelopen vrijdag naar de HA voor controle. Ik voelde me kiplekker, eigenlijk al een paar weken. Wel had ik een beetje ijzertekort en het ziekenhuis had mij toen een doosje Fero-Gradumet 525 mg voorgeschreven. Elke ochtend een pilletje. In zo'n doosje zitten behoorlijk veel strips en niemand die mij had gezegd dat ik ze door moest blijven slikken tot het doosje leeg was. Dus ik ben gestopt toen ik weer boven Jan was. En nog steeds voel ik me goed. Ik vloei nog steeds erg veel en dat was m'n enige zorg. Enfin, ze deed een uitstrijkje (vond ik helemaal niet prettig, die eendenbek deed me pijn) en toen ze ook nog even met 2 vingers de baarmoeder wilde voelen werd ik licht in m'n hoofd en verloor het bewustzijn. Ik had, naar het schijnt, m'n ogen open en grote pupillen, met m'n armen getrokken, zag lijkbleek en heb in paniek gevraagd waar ik was. Ik weet nog dat ik, tijdens het 'bijkomen', vaag een gezicht boven me zag en had geen idee wie het was (het was de HA!) en vroeg 'wie bent u? waar ben ik?' Ze had m'n armen gekruisd tegen m'n borst gedrukt en ik voelde me zoooo belabberd, draaierig en benauwd. Na een par minuten ging het weer beter. Ondertussen checkte ze nog een paar keer m'n bloeddruk (veel te laag) maar uiteindelijk kwam die terug op 10/7. Ze vond het zo'n vreemd voorval, ze had nog nooit eerder iemand zo gezien tijdens een gyn.controle. Ze zou het bespreken met de neuroloog. Ook naam ze nog wat bloed af want ze vond me nog steeds bleek.
Nou, vandaag dus een telefoontje van haar gehad en ze zei dat ik toch nog wel sterke bloedarmoede heb en die flauwte was wellicht een gevolg daarvan, met wellicht nog die spanning erbij toen ze die baarmoeder ging checken. Ondertussen bloed ik nog steeds heel rood bloed, redelijk heftig. Ze vond het eigenlijk nu al niet normaal meer maar ze had overlegd met de gyn, die zei dat een bloeding 6 tot 8 weken kan duren. Nou, lekker dan! Het is alsof m'n lichaam even schade wil inhalen van die 9 maanden zónder.
Herkent iemand dit van die lange nabloedingen en was men er ongerust over? Wat doen ze als ze nader onderzoek willen doen? Ik heb het echt niet graag, dat gefriemel daarbinnen :s Het doet altijd zo'n pijn, het is daar zo mega gevoelig!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

13-10-2009 om 08:26

Zwelgje

Wat vervelend! Bah, daar heb je na een keizersnede al helemaal geen zin in!
Maar, ik moest bij jouw verhaal terugdenken aan een miskraam bij mezelf, waarna ik ruim 4 maanden flink bleef bloeden.
Pas na 2 maanden greep de gyneacoloog in dmv een curettage (had ik ook al gehad kort na de miskraam), helaas hielp het niet en kreeg ik pillen (weet niet meer wat). Ook die boden niet het gewenste resultaat.
Toch, op toevallig de verjaardag van mijn man, hield het bloeden ineens op, zomaar, vanuit het niets, en bleek mijn cyclus compleet de weg kwijt te zijn.
Het komt dus vaker voor, en ook mijn gyn wilde het 2 maand aanzien. Sterkte ermee!

essanlau

essanlau

13-10-2009 om 19:56

Nabloeden

Hoi,

Ik heb na mijn keizersnede 2 jaar terug inderdaad ook tot ongeveer 8 weken gevloeid, alleen was dat niet constant rood helder bloed. Het werd al vrij snel wat donkerder, op gegeven moment stopte het bijna en kwam toen ineens weer terug. Eerst dacht ik dus ongesteld te zijn, maar toen hetzelfde zich na een week nog eens herhaalde ben ik naar de huisarts gegaan die me direct doorverwees (en zorgde voor een afspraak binnen een dag) naar de gyn. Gelukkig was er niets aan de hand.

De gyn deed een echo om te kijken of er niet per ongeluk iets achtergebleven was en stelde voor om eventueel een lichte pil te gaan slikken, alleen kon dat de borstvoeding (die eindelijk liep) beinvloeden. Vlak na dat bezoek stopte het hele vloeien ook ineens, dus blijkbaar reageerde mijn lichaam iets anders dan normaal...

Ik moest inderdaad ook ijzertabletten slikken en kreeg ze van de huisarts ook nog een keer omdat mijn ijzer toen ook te laag was. Mij was wel verteld dat ik ze door moest blijven slikken, ik had zelfs een herhalingsrecept, alleen had de kraamhulp gezegd dat ik gewoon tussendoor moest laten prikken. Dat had ik gedaan en op dat moment was het goed, later dus toch nog wat te laag. En ik ga dus aan de diaree van die krengen in plaats van verstopt te raken....

Groetjes
Esther

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.