Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Joop Vonk

Joop Vonk

20-05-2010 om 21:09

Bmr vaccinatie

Op 17 mei is onze kleindochter van 16 maanden overleden. Zoals u kunt begrijpen is dit verlies onverdraaglijk. Maar helaas zullen we het moeten accepteren. Estella is plotseling overleden in het Sophia kinderziekenhuis in Rotterdam. Ze is naar het ziekenhuis gebracht omdat mijn dochter, thuis ontdekte, dat ze in haar bedje niet meer ademde. In eerste instantie werd er gedacht aan verstikking. Maar uit
onderzoek in het ziekenhuis is gebleken dat haar longetjes en hartje er goed uitzagen en dat verstikking eigenlijk niet kon. Wel constateerde men dat ze buikgriep had, opgezette lymfklieren en een darminfectie. Er lopen nog onderzoeken er is namelijk ook een obductie uitgevoerd. De uitslagen hiervan zullen pas over 5 a 6 weken bekend zijn.

De afgelopen dagen echter kwam mij ter ore dat er kinderen overleden zijn als gevolg van een BMR vaccinatie. Dit is ook vermeld in het ziekenhuis. Estella is op 6 mei gevaccineerd met BMR en DKTP.
Is bekend dat er inderdaad kinderen zijn overleden aan deze vaccinatie? En kunnen de geconstateerde bevindingen een relatie hebben met de vaccinatie?

Zoal u wellicht kunt begrijpen zijn we op zoek naar antwoorden waardoor dit tragische ongeval heeft kunnen plaatsvinden. We krijgen met de antwoorden onze kleindochter niet terug maar met juiste antwoorden kunnen we het misschien wel een beter plaatsje geven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

20-05-2010 om 21:30

Och, wat triest

Ik heb helaas geen antwoord op je vragen, Joop, maar ik wil jullie wel heel veel sterkte wensen bij dit grote verlies. Ik hoop dat anderen op het forum meer kunnen vertellen.

Joop

Oh, wat vreselijk! Heel veel sterkte hiermee!
Google eens op BMR en overlijden. Er is in 2009 een jongen van 9 overleden 3 dagen na zijn BMR en DTP vaccinatie.

Puck

Puck

20-05-2010 om 22:11

Rivm

Joop, allereerst veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies. Kun je op de site van het NVI misschien informatie vinden die je verder kan helpen. Voorstanders van prikken zullen al snel zeggen dat het puur toeval is, tegenstanders uit de alternatieve hoek zullen al snel heftig ja knikken of er een verband is.

Onno

Onno

20-05-2010 om 23:33

Verkeerd forum

Beste Joop,
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je kleindochter. Dat kinderen, vooral babies kunnen overlijden aan de vaccinaties raakt steeds meer bekend. Desondanks denk ik dat je hier op een verkeerd forum zit. De meest forumleden hier zijn er van overtuigd dat er nooit iets mis gaat met de vaccinaties. De werkelijkheid is helaas anders. Jaarlijks komen er ongeveer 25 tot 30 kinderen te overlijden aan de vaccinaties maar die worden vakkundig weggemoffeld. Het postvaccinaal syndroom is een heel veel voorkomend verschijnsel en daarnaast raken er heel veel meervoudig gehandicapt en dan heb ik het nog niet eens over de gedrags- en ontwikkelingsstoornissen en autisme.
Er is op internet genoeg over te vinden. kijk ook eens op www.degezondepatient.nl of www.verontrustemoeders.nl
Veel sterkt met het verwerken van dit grote verlies.

Pluk53

Pluk53

21-05-2010 om 12:10

Joop (en onno, ot)

Joop, gecondoleerd met dit verlies. Hopelijk komt er iets zinnigs uit de obductie wat je helpt het af te sluiten.
Onno, je bent een profiteur van andermans ellende. Wederom zonder enige feitelijke onderbouwing kom je weer met je broodje-aap-angstverhalen. Je zoekt blijkbaar weer nieuwe klandizie voor jezelf en je mede-alterneuten.
"Jaarlijks komen er ongeveer 25 tot 30 kinderen te overlijden aan de vaccinaties maar die worden vakkundig weggemoffeld." Het lijkt me niet al te moeilijk om met deze "gegevens" een zwartboek samen te stellen, en daarmee de discussie OP FEITEN aan te gaan. Waarom gebeurt dat niet?
" Het postvaccinaal syndroom is een heel veel voorkomend verschijnsel en daarnaast raken er heel veel meervoudig gehandicapt en dan heb ik het nog niet eens over de gedrags- en ontwikkelingsstoornissen en autisme." PVS bestaat niet Onno. Wederom: stel een op (controleerbare!!!) FEITEN gebaseerd zwartboek samen, en start de discussie ipv als een zeemeeuw kreten te slaken en weer te verdwijnen.

Onno

Onno

21-05-2010 om 13:19

Ho, ho, ho, plukje.

Slaap lekker verder.

mar

mar

21-05-2010 om 13:41

Triest

Beste Joop, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van jullie kleindochter.

Eerlijk gezegd weet ik niet of dit de plaats is waar je moet zoeken naar antwoorden. Ik vrees dat je alleen meningen krijgt en daar kun je zo weinig mee in jullie geval. Aan een gevoel van "had ik maar" heb je niets.

Om op je vraag terug te komen, toevallig las ik van de week in een blad voor huisartsen over vaccinatie (weet helaas de naam niet meer) dat er inderdaad een paar kinderen overleden waren na vaccinatie van DTP of BMR. Dat speelde echter wel langer terug. Helaas kom ik volgende week niet op mijn werk, maar daarna zal ik kijken of het blad er nog ligt. Zo ja, dan wil ik het artikel wel voor je kopiëren.

Ik zou het wel op prijs stellen als de reacties hier constructief voor Joop zijn en er geen onderlinge meningsverschillen worden uitgevochten of Joop een gevoel gaan geven dat zij het niet goed aangepakt hebben qua vaccineren.

Veel sterkte Joop en ik hoop dat de uitslagen jullie ook duidelijkheid zullen verschaffen.

Sijs

Sijs

21-05-2010 om 14:15

Verschillende overwegingen

Joop wat vreselijk, mijn deelneming! Je vraagt naar de vaccinatie als mogelijke oorzaak, maar daarnaast vertel je ook dat er onder andere een darminfectie is geconstateerd. Er zijn dus zo te zien, verschillende oorzaken denkbaar. Je zult hier geen antwoord krijgen op je vraag, want je hebt deskundig advies nodig en niet een mening van de leken die wij zijn. Ik kan alleen proberen me in te leven en te zeggen wat ik zou doen.
Ik zou de obductieuitslag afwachten. Misschien komt daar een heel aannemelijke doodsoorzaak uit. Maar als die doodsoorzaak mij niet aannemelijk zou lijken, dan zou ik kijken of ik ergens contra-expertise zou kunnen krijgen. Ik vond een meldpunt medische missers van de ombudsman. Misschien hebben ze daar informatie. Maar het is altijd de verwachten dat wie je ook raadpleegt, eenieder je zal aanraden om de resultaten van de obductie af te wachten. Dat moet eerst. Maar ik krijg de indruk dat je graag iets wilt doen. Het enige is, lijkt me, zelf alvast op papier op een rijtje zetten hoe het verder gesteld was met de gezondheid van Estella. Waren er bijzonderheden rond haar geboorte? Welke ziekten had ze doorgemaakt? Waren er verdere bijzonderheden rond haar gezondheid? Je zou zo alvast een soort dossier kunnen aanleggen, in afwachting van de uitslag van de obductie. Voor het geval dat je de resultaten daarvan inderdaad wilt voorleggen aan een 'externe' deskundige.

Onno

Onno

21-05-2010 om 19:51

De uitslag van het onderzoek staat allang vast.

Welk onderzoek er ook wordt uitgevoerd de uitslag staat allang vast en dat is dat dit meisje niet is overleden aan de BMR/MenC vaccinatie. Al was zij overleden aan een acute hartstilstand met de spuit nog in haar beentje zou het nog toeval zijn.
Wat men onderzoekt is het vaccin en niet de relatie van het vaccin en de reactie daarop van het meisje. Dat vaccin is altijd in orde dus kan het overlijden niets te maken hebben met het overlijden. Tja, we worden steeds stommer.
Het enige wat overblijft is een rotgevoel van de ouders omdat voor hun gevoel de waarheid niet boven tafel komt.
Daar moet men dan verder mee zien te dealen, net zoals de ouders van Freek Hagoort, de ouders van de babies uit harderwijk die overleden zijn aan de vaccinaties en tal van andere ouders waarvan het niet in het nieuws is gekomen.

Sterkte

Kan verder weinig zinnigs hierover zeggen. Maar ik weet wel dat mijn broer ook altijd heel heftig reageerde op de inentingen. Daardoor ben ik nooit ingeent tegen de pokken. Denk dat de bijwerkingen van inentingen wel eens onderschat worden (net als bij de pil) omdat gemiddeld de voordelen meer zijn dan de nadelen. Maar denk niet dat je er ooit bewijs voor zult vinden.
Sterkte met het een plaats geven.

Bastet

Bastet

22-05-2010 om 14:38

Joop

Ach wat een groot verlies,alle sterkte toegewenst voor nu en straks.Ik zou zelf de obductieuitslagen afwachten,en wat de artsen denken.Zij zijn al zo open geweest om te melden dat er kinderen zijn overleden aan de vaccinatie,en ik heb zelf ervaring met dit ziekenhuis,de artsen zijn buitengewoon open en eerlijk.
Ik zou vertrouwen hebben in de artsen aldaar.
Groetjes,bastet

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

22-05-2010 om 19:09

Tuuurlijk................rivm....

allereerst mijn oprechte deelneming aan Joop...wat verschrikkelijk!!!

en dan een reactie op de tip om te melden bij RIVM.
Nou mijn destijds 1 jarige dochter heeft een mega mega heftige reactie op haar DKTP en HIb gekregen en toen ik dit meldde bij RIVM werd alles gebagetaliseerd en zou het vast van iets anders geweest zijn dan van de prik.

Jaaaaren later heb ik eindelijk een allergoloog in het ziekenhuis bereid gevonden om mijn kinderarst raad te geven over al dan niet prikken onder ziekenhuis begeleiding ,maar zij adviseerde de arts (thank GOD)
eerst het vaccin te testen dmv allergie testen.
de allergie test sloeg GROOT alarm van 1 minuscuul drupje vloeistof!]
DUS TOCH! Ik was niet gek!
Het was niet zomaar een reactie op iets anders! en JA! ik had mijn dochter kunnen verliezen achteraf gezien!

RIVM?
wat een prutsers daar................

Wat vreselijk

Beste Joop,

Wat verschrikkelijk voor u en uw (schoon)kinderen dat uw kleindochter is overleden. Ik denk net als de meeste mensen hier dat u eerst moet wachten op het antwoord van de obductie. Vanuit mijn beroep als arts maar ook uit eigen ervaring in mijn persoonlijke omgeving weet ik dat dat wachten heel moeilijk is, zeker omdat niet gezegd is dat er ook echt een sluitend antwoord uit de obductie komt. Of het te maken kan gehad hebben met de BMR zult u misschien nooit weten. Wel is het mijn persoonlijke en professionele mening dat ouders die hun kinderen het rijksvaccinatie programma laten doorlopen een verstandige keuze maken (let wel, dat betekent niet dat ik het omgekeerde vind, dit moet geen vaccinatie discussie worden).

Veel sterkte gewenst tijdens de volgende wachtweken.

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.