Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bibi

Bibi

13-01-2009 om 13:15

Bobbel op hand dochter

Hallo,
Mijn dochter heeft een bobbel op de bovenkant van haar hand, ongeveer in het midden. Het bobbeltje is zo groot als een knikker ongeveer, is niet echt hard en doet geen pijn. 's-morgens toen ze naar school ging zat het er nog niet, 's-middags toen ze thuiskwam wel. We hebben een paar dagen afgewacht om te kijken of het wegtrok, maar dat gebeurde niet. Het wordt niet groter ofzo. Voor zover ze zelf weet heeft ze zich niet gestoten oid. Morgen heb ik een afspraak bij de HA, maar misschien dat hier iemand weet wat het kan zijn?
Groetjes,
Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ganglion

Zal wel een ganglion zijn. Gaat vaak vanzelf weg, of als je je flink stoot.
Vroeger was de behandeling een flinke mep met een boek er op, maar tegenwoordig laat men het meestal gewoon zitten.

Bibi

Bibi

13-01-2009 om 14:09

Volgens mij heb je gelijk

Ik heb even gegoogled op plaatjes van een ganglion, en daar lijkt het inderdaad op! Benieuwd wat de HA zegt morgen! Dank je wel!

Janeway

Janeway

13-01-2009 om 20:06

Ganglion

Zo klinkt het idd. Ik ben er ooit aan geopereerd. Het zat aan de binnenkant van mijn pols vlak bij de slagader. En dat gaf problemen in de doorbloeding.. Later kwam het terug en ben ik er eens op gevallen.. Veel pijn gehad maar de ganglion was verdwenen en is tot nu toe nog niet weer terug gekeerd..
Als je dochter er dus last van krijgt kan het evt geopereerd worden

Bibi

Bibi

14-01-2009 om 19:01

Inderdaad

Het is inderdaad een ganglion! Ze heeft er geen last van, dus voorlopig laten we hem zitten. Als ze er last van krijgt, of hij wordt groter, dan wil de arts hem leegzuigen. Toen de dokter zei dat ze er vroeger gewoon een klap met de hamer op gaven, moest ze heel erg lachen
Bibi

Boek is effectiever

Groter oppervlak, dus grotere raakkans...

annavd

annavd

15-01-2009 om 14:31

Grappig

Grappig, door dit draadje weet ik eindelijk wat die knobbel aan de onderkant van mijn pols is. Hij zit er al zeker 20 jaar en ik heb er bijna nooit last van (gelukkig).

Groetjes,
Anna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.