Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 32

mama 32

13-11-2009 om 22:09

Bovenbeen gekneusd?

Hallo allemaal.
Vorige week ben ik behoorlijk hard gevallen en heb daarbij mijn bovenbeen behoorlijk bezeerd. Ik voelde meteen een hele scherpe pijn aan de achterkant/zijkant van mijn been. Ik had het idee dat ik iets gebroken had. Het heeft ook ongeveer een half uur geduurd voordat ik weer helemaal bij was. Had n.m.l. steeds de neiging om flauw te vallen. Afijn, met pijn en moeite naar de huiarts, doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een foto maar gelukkig was er niets gebroken.
2 Dagen rust gehouden en met krukken gelopen, pijnstillers genomen. Van de week weer van alles een beetje gedaan en ging redelijk. Nu ben ik echter vanavond weer enorm door mijn been gezakt en is de pijn weer terug. Gelukkig niet zo erg als toen ik viel maar kan er niet zonder pijn mee lopen.
Is dit nou normaal? Een kneuzing kan 6 weken duren volgens de huisarst maar zou het niet wat anders kunnen zijn? Heeft iemand ervaring?
Ik zou naar een fysiotherapeut kunnen gaan maar alleen al aanraken van mijn been doet zeer.
Als het maandag nog zo erg is ga ik denk ik maar weer langs de huisarts. Of moet ik geduld hebben?
Wie heeft tips?
Mama32

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

13-11-2009 om 22:57

Mmmm

Scheurtje in je hamstring? Of een zweepslag? Die zijn niet te zien op foto's.

Tirza

Vera*

Vera*

13-11-2009 om 23:07

Spier

Behalve botten kunnen spieren ook kneuzen. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat heel errug pijn doet/kan doen. Op een foto is dat niet te zien. Omdat het erg lang duurde maar weer terug naar de huisarts, die heeft nog even wat aan mijn been getrokken en gedraaid en drie dagen later wist ik nog dat ik hem een bezoekje had gebracht.

Puck2

Puck2

14-11-2009 om 10:22

Kan lang duren

Zoals Vera al zegt: een kneuzing kan ook van de weefsels zijn en in het algemeen is dat flink pijnlijk en kan idd een week of 6 duren. Dat jij er na een week alweer fatsoenlijk mee kon lopen is al snel, maar kennelijk heb je toch teveel belast of weer een verkeerde beweging gemaakt en is de genezende kneuzing weer wat verder beschadigd. Dochterlief heeft afgelopen zomer een kneuzing aan de hak gehad (van 3 meter hoog op een betonnen vloer gesprongen, was niet zo'n slimme actie) en de eerste week kon ze er helemaal niet op lopen en het heeft wel een week of 4 geduurd voor gewoon een stukje lopen wel goed ging, maar wandelen in de vakantie hebben we toch wat moeten aanpassen omdat grotere stukken nog wel pijn deed.

Fysio

Het kan ook een scheurtje zijn. Dat kan een goede fysiotherapeut voelen. Als het een scheurtje is kan je bep oefeningen doen om te zorgen dat het niet geneest dmv bindweefsel (wat een zwakkere plek blijft) maar dat er spiercellen gevormd worden.

mama 32

mama 32

17-11-2009 om 18:20

Fysio

Gisteren toch maar even de fysiotherapeut gebeld nadat ik nogmaals door mijn been was gegaan.
Gelukkig mocht ik gelijk even langs komen. Volgens hem is het goed mogelijk dat er een scheurtje in de spier zit. Hij heeft de zere spier een beetje gemasseerd (au). Verder is het advies zwemmen, in beweging blijven en voorzichtig lopen. Voor de nacht neem ik toch maar een pijnstiller. Hopelijk gaat het nu steeds beter.
Bedankt voor het meedenken!
mama32

Mama 32

Ik ben begin dit jaar 2 keer gevallen en in eerste instantie dacht ik nergens last van te hebben. Kreeg later vreselijk veel pijn en ben toen toch naar de huisarts gegaan. Niks aan de hand volgens de huisarts, ga over een week maar naar de fysio (moest eerst rust nemen) Om een lang verhaal kort te maken, ik ben versneld naar de fysio gegaan en die heeft een echo gemaakt van mijn bovenbeen en het bleek dat ik een scheur in mijn hamstring had.(later nog een kleintje erbij, hoe die er kwam weet ik nog steeds niet) Heb er nog heel lang mee gelopen ben nog naar een orthopeed geweest omdat de pijn niet overging en nu af en toe is het nog gevoelig. Misschien heeft je fysio een echoapparaat en kan hij het eens nakijken, op foto's kun je inderdaad dit soort dingen niet zien. Succes ermee,

Groetjes Carmam

mama 32

mama 32

18-11-2009 om 16:16

Carmam

Ik zal het vragen aan de fysiotherapeut.
Het zal bij mij ook wel zoiets zijn. Ik had na de behandeling van maandag behoorlijk last maar nu lijkt het toch wat soepeler. Al met al zal het wel een poosje duren. Bedankt!
mama32

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.