Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*madelief*

*madelief*

06-03-2010 om 18:57

Bracket los

Bij de beugel van mijn dochter zit een bracket los; nu las ik ergens dat je dit kunt verhelpen met een bolletje was, maar levert dit geen problemen op met het verwijderen van de was (met tandenpoetsen). "Probleem" is ook dat het de buitenste bracket is die los zit (ze heeft alleen pas 4 brackets boven en 4 brackets onder omdat nog niet alles gewisseld is).

Graag reactie; denk niet dat ik hiervoor de weekenddienst kan inschakelen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

06-03-2010 om 19:47

Kun je zelf niet verhelpen

Toevallig is dochter net bij de ortho geweest om slotjes te laten plaatsen. Als een slotje los is, moet ze gelijk bellen. Dan wordt beoordeeld hoe snel ze langs moet komen.
Was is bedoeld om scherpe stukjes zachter te maken, vooral als er wondjes zijn.
Als dochter nu geen wondjes heeft, zou ik geen was gebruiken. Als ze wel wondjes heeft, kun je was gebruiken tegen scherpe stukjes. De was is niet geschikt tijdens tanden poetsen en tijdens het eten. Dus je moet de was dan verwijderen en later opnieuw aanbrengen.
Maandag gelijk naar de ortho bellen dus. Het lijkt me niet iets voor de weekenddienst.
Als een draad echt uitsteekt en hinder geeft, kun je desnoods een stukje afknippen.

*madelief*

*madelief*

06-03-2010 om 20:16

Annet

Ik weet dat de was bedoeld is om op de scherpe randjes te plakken; dochter heeft pas een beugel en heeft de was de eerste dagen heel veel gebruikt. Nu is er een bracket los gedaan door het hockeybitje (uitstekend draadje is in het bitje blijven hangen zeg maar en zodoende is bracket losgegaan of misschien zat het al wat los en is het nu verder losgegaan...). Ik zag de tip van de was bij de ortho-EHBO:

http://www.orthodontist.nl/vvo-behandeling-ortho-ehbo.php

Probleem:
Er zit bij een vaste beugel een slotje (bracket) los.

Oplossing:
Als het niet erg stoort, kan je het laten zitten en bellen voor een afspraak. Als het wel stoort, doe er dan een bolletje suikervrije kauwgum of was op en bel voor een afspraak. Stop met dragen van elastieken.

Annet

Annet

06-03-2010 om 22:18

Dat antwoord is toch duidelijk

Heb je er last van, gebruik was. Was kun je eenvoudig verwijderen voor tanden poetsen en eten. Daarna doe je weer nieuwe was op.
Het je er geen last van, doe je niets.
In alle gevallen maandagmorgen bellen naar de ortho.

*madelief*

*madelief*

06-03-2010 om 22:50

Nee

het is voor mij niet duidelijk, want het slotje zit helemaal los. Het is het allerlaatste slotje, er zit dus maar aan een kant een slotje naast dat stevigheid biedt (of blijft de bracket zo ook zitten??). Wat ik me dus afvraag is of je niet meer "lostrekt" als je de was verwijdert. Ik weet ook wel dat het normaal gesproken eenvoudig te verwijderen is, maar dit is m.i. een ander verhaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.