Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ellen

Ellen

06-10-2009 om 19:48

+ bril en sterkte toegenomen; komt dat vaker voor?

Hallo,

Vanmorgen met mijn dochter naar de oogarts geweest. Sinds 1,5 jaar heeft ze een (behoorlijke) + bril. (beide ogen +5). De oogarts vertelde toen dat een + afwijking alleen maar beter kan worden omdat haar oogjes nog gaan groeien. (ze is 5). Tot mijn schrik bleek haar rechteroog nu op +6,25 te zitten. De cilinderafwijking die ze heeft was wel wat verbetert volgens de oogarts. (dat zegt me alleen niet zo veel!) Haar linkeroog was nagenoeg hetzelfde gebleven.
IK was best teleurgesteld; dit had ik niet verwacht.

Mijn vraag: wie heeft ook een kind met zo'n sterke + sterkte en hoe is dat verlopen? Komt het vaker voor dat het eerst toe neemt en daarna minder wordt?

Mijn 2e vraag volgt hieronder!

Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

06-10-2009 om 21:08

Eerst erbij, toen eraf

Wij zijn ook vandaag naar de orthoptiste geweest. Mijn oudste is ooit begonnen met +2,75 en +4,5. Dat is tussen haar 3e en 8e jaar verslechterd tot beide kanten +6. Vandaag werd ze voor het eerst sinds 2 jaar weer gedruppeld (is nu 10), en bleek aan beide kanten +5 te hebben. Dat was een meevaller want ik maakte me ook wel zorgen over waar het zou eindigen. Mijn jongste (4) was in een half jaar van +4,5 naar +5 gegaan.
De orthoptiste vertelde dat het bij deze sterkten waarschijnlijk is dat ze altijd een bril houden. In de regel wordt een + afwijking minder als kinderen groeien, maar dat is geen wetmatigheid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.