Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hes@

Hes@

17-03-2009 om 10:28

Broxil hoe krijgen jullie dat er in?

Mijn dochter van 4 heeft een AB-kuur voorgeschreven gekregen. Voor de zoveelste keer dit jaar maar dit goedje hebben we nog niet eerder gehad. Het heet Broxil en ik vind het een ramp!

- Je moet het innemen 1 uur voor of 2 uur na het eten. We staan om 7 uur op en gaan om 8 uur de deur uit. Wanneer moet ik het haar dan geven? Een uur eerder opstaan?

- Het is onbeschrijflijk smerig. Het smaakt heel bitter en het ruikt heel zoet/zuur vies. We krijgen het er alleen in als de een haar in de houdgreep neemt en haar mond openwrikt terwijl de ander het er snel ingiet. Zoals je ook met een kat doet, zeg maar. Wij vinden het al vreselijk om het zo te doen maar van de juffen op school kunnen we dit zeker niet vragen.

- Het is felrood. Als ze enigszins de kans krijgt spuugt ze het weer uit dus in beddegoed en kleren zitten overal vlekken.

Wie heeft praktische tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

17-03-2009 om 10:49

Ander middel

Een ander middel vragen aan de arts? Of moet het per se Broxil zijn?

Polly Shearman

Polly Shearman

17-03-2009 om 11:14

Hier

mengde we het met pure ranja of roosvisee en spoten het dan met een spuitje achter in zijn keel. daarna lekker water laten drinken.
Maar idd wel in de houtgreep, vooral de eerste dagen, het wende snel, mijn man kon het beter dan ik.

groet, polly
( was bij dreumes van net 2 jaar)

Hes@

Hes@

17-03-2009 om 21:33

Nog meer tips?

Polly, bij jullie was het dus ook moeilijk. Je vraagt je af waarom ze er niet iets lekkerders van kunnen maken.

Ik heb vandaag met de huisarts overlegd. ALs het zo veel moeite kost vond zij het beter om maar te stoppen. Dat doen we nu dus maar. Deze mate van strijd bewaar ik liever voor als het een keer echt om leven en dood gaat.

Polly Shearman

Polly Shearman

18-03-2009 om 20:30

Hier had zoonlief

dus het eerste flesje vrijwel geheel uitgespuugd, dus hebben we toen het op was gewoon nog een flesje gehaald, want na een paar dagen wende het wel... en ging het dus steeds beter..

Ik.......

...ben 34 jaar oud en op dit moment ook aan de Broxil en het is echt ongelooflijk vies. Ik kan me goed voorstellen dat je dochter het niet wil innemen. Ik heb het verdund met water (mocht van de huisarts), daarnaast staat een glas Wikki sinaasappel en als ik het ga innemen knijp ik mijn neus dicht. Ik word er ook nog eens mega misselijk van. Ik zal blij zijn als dit kuurtje erop zit.

Groetjes en fijn dat je dochter met Broxil mocht stoppen

Biancka

Hier

vorig jaar voor zoon van 2 jaar gehad. Regelrechte ramp idd. Met dat ik het er in spoot spuugde hij het al krijsend net zo hard al weer uit. In de houdgreep geen succes uitspugen deed hij toch wel. Toen idd andere gevraagd bij de HA. Ik kreeg toen AMOXILINE. Gele substansie die heel wat beter smaakte en die heb ik via vanille vla gegeven. Die rode deed ik ook, in de mom van vla met aardbeiensaus maar tja de smaak. Trapte hij niet in ! De gele kuur ging door de vla of appelmoes stuk beter.
Gr. Rymcke

Capsule hier

Ik heb voor mijn dochtertje de capsules gekregen. Gaan er goed in, dus die strijd heb ik gelukkig niet.
Het enige dat ik wel heel lastig vind, zijn die tijden! Je moet de drie capsules heel goed over de dag verdelen, maar ze moeten één uur voor het eten óf twee uur na het eten ingenomen worden.
Hoe doen jullie dat? Ik neem aan dat het bij het drankje hetzelfde is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.