Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bruine vingernagels,wat is dit?

sinds 10 weken heb ik gelnagels laten zetten.
nu heb ik sinds 3 weken aan mijn beide ringvingers een roestbruin verkleurde nagel,niet de hele nagel maar het bovenste randje van ongeveer 1cm.
mijn nagelstyliste heeft het nooit eerder gezien,ze heeft de boeken erbij gehad en ze kwam niet verder dan een trauma nagel,maar dit moet veel pijn doen,en ik voel niets ,heb ze ook niet gestoten of iets dergelijks.
ook dacht zij aan een schimmelinfectie ,maar dit zou er groen uit moeten zien.en het is heel duidelijk een roetsbruin kleurtje.
we komen er niet uit. wie heeft dit ook weleens gehad,wat zou het kunnen zijn? nagelbed en de rest van de nagel plus vinger zien er gezond uit,nagels zijn niet brokkelig of verdikt,het is puur een bruine verkleuring boven aan de nagel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sus-anne

sus-anne

21-10-2008 om 08:08 Topicstarter

Onderkant

Cameron,het zit aan de onderkant van de (echte)nagel,gisteren zijn mijn nagels weer opgevuld,de oude gelnagels zijn er af gehaald en alles is gepolijst.
maar de verkleuring zit er nog.
we hebben afgesproken dat als het bij de volgende opvulbeurt nog steeds zo is,of erger geworden,dan haalt ze de nagels eraf en ga ik er mee naar de huisarts.
en het is echt een raar kleurtje ,roestbruin,terwijl alle info die ik kan vinden op internet gaat over geel of groene nagels.
vandaar dat ik hoop dat ik hier een expert vind

Misschien stom maar

Rook je? Vriendin van mij had ook zoiets en volgens haar nagelstyliste kwam het van het roken...

sus-anne

sus-anne

21-10-2008 om 13:48 Topicstarter

Cameron

ik heb het artikel gelezen,het gaat hier over kalknagels die bruingeel van kleur zijn,maar er is niets aan de hand met de nagels,geen verdikking,niet brokkelig,nagelbed ziet er gezond uit,er is alleen een bruin kleurtje?

sus-anne

sus-anne

21-10-2008 om 13:51 Topicstarter

Esmee

ja ik rook,maar wat ik vreemd vind is dat de verkleuring alleen op de nagels van mijn twee ringvingers zit,je zou toch verwachten dat het dan ook bij andere nagels moet zitten?
mijn eigen nagelstyliste heeft het nog nooit bij iemand gezien,terwijl zij toch al zo,n tie jaar ervaring heeft,het blijft vreemd,maar ik wacht het even af en als het niet vermindert ga ik naar de huisarts

Oh nee

als het je ringvingers zijn zal het niet van het roken komen. Vriendin van mij had het echt bij haar wijs en middelvinger...

sus-anne

sus-anne

21-10-2008 om 22:14 Topicstarter

Esmee

ik snap wat je bedoeld,ik zie dat weleens bij mensen die shag roken,van die nicotinevlekken bij hun nagels ,nee dit ziet er echt heel anders uit,de verkleuring zit echt in de nagel en niet er om heen,op de vingers zelf,bovendien is de kleur niet geel/lichtbruin,maar roestkleurig bruin.

Dat bedoel ik niet

Verwarrend natuurlijk, maar ik bedoel echt een roestbruin kleurtje dat op die 2 vingers zat en het leek wel of de rook tussen haar echte nagels en de nepnagels was gaan zitten, zeg maar. Het waren geen nicotinevlekken op haar hand. Nou goed, dat zal het bij jou niet zijn waarschijnlijk. Ik hoop dat je nog kunt achterhalen wat het wel is!

Fiefly

Fiefly

22-10-2008 om 23:21

Website

Hoi Sus-anne,

Wellicht heb je iets aan deze website:
http://www.hyd-masti.com/2008/10/finger-nails-to-predict-health.html

Vooral de foto's 23 a en b en 27 lijken een beetje op jouw beschrijving. Er staan wel vervelende dingen tussen, ik hoop dat je er niet te veel van schrikt.

Groeten,
Firefly

sus-anne

sus-anne

23-10-2008 om 09:36 Topicstarter

Firefly

bedankt voor deze site,er staan inderdaad hele extreme dingen bij,(gelukkig?)lijkt geen van deze aandoeningen ook maar een beetje op wat er bij mijn nagels speelt.
ik hou het er maar op dat er een bacterie onder mijn nagels heeft gezeten,het breidt zich nu ook niet meer uit,het blijft ook bij 2 nagels,dus hopelijk wordt het vanaf nu steeds beter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.