Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Buikgriep vraag

Een beetje domme vraag:

Als je buikgriep hebt (en eten verdenkt ipv een virus) dan neem ik aan dat die buikgriep alleen veroorzaakt kan zijn door eten dat al in je maag is? Maw ik heb vanochtend een paar oude boterhammen gegeten maar die zijn nog lang niet verteerd en dat kan het dus niet zijn? En als het door eten komt dan zal dat het avondeten van gisteren zijn?

Ach, het maakt niet uit maar ik vroeg het me af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-08-2009 om 13:45

Infectie versus vergiftiging

een voedsel infectie geeft effect na 8 tot 48 uur: de bacterien moeten groeien om last te geven. buikpijn diaree zijn de gevolgen, duurt 1-3 dagen soms langer

een voedsel vergiftiging na 4 tot 8 uur: de toxinen zijn dan al aanwezig in het levensmiddel. misselijk en overgeven zijn de verschijnselen en duurt 1 dag soms langer.

Voedsel blijft maar zo'n 20 minuten in de maag. In de maag worden geen stoffen opgenomen, dat gebeurt pas in de darmen. De maag is vooral het maal gedeelte van de vertering. De enzymen die daarna worden toegevoegd doen de rest.

dus het kunnen best de boterhammen van vanmorgen geweest zijn als de dosis toxinen voldoende was.

Poppy

Poppy

19-08-2009 om 14:47 Topicstarter

Hmm

Ik heb geen idee wat het is (valt op zich al best weer mee) maar ik vroeg me dus even af hoe het nou zit met iets verkeerds eten - het leek me stug dat het de boterhammen van vanochtend waren.

Bedankt voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.