Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra-

Petra-

12-03-2009 om 11:17

Buikpijn bij dochter

Onze dochter heeft reuma en slikt veel medicijnen. Gistermiddag om drie uur klapte ze ineens dubbel van de buikpijn. Ze wees een 'L' aan, van links boven, naar beneden onder de navel. Omdat ze zo bleef huilen de huisarts gebeld en die heeft gekeken, kon er niet zoveel van maken, maar zei dat we het in de gaten moesten houden. Om 5 uur heeft ze gegeten en heb ik haar diclofenac met paracetamol gegeven. Om dat het redelijk goed leek te gaan, toch ook maar de wekelijkse prik met methotrexaat. Gedouched en lekker in bed tv kijken.
Om half acht kwam ze huilend naar beneden dat het weer zo erg was. Omdat we het niet vertrouwden toch maar een huisarts gebeld en die vond dat we toch naar de kinderarts moesten. Bloed geprikt, urine gecontroleerd, foto gemaakt en vele malen aan haar buik gevoeld. Het bloed was redelijk, urine en foto goed. Kortom om middernacht waren we weer thuis. Ze eet wel, blijft pijn houden, maar het wordt niet erger.

Ik vind het gek, ze heeft nooit buikklachten, herkent iemand hier de symptomen? Zou het 'gewoon' een druk werkende dikke darm kunnen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

12-03-2009 om 17:46

Mijn dochter

Mijn dochter heeft zoiets eervorige week ook gehad. Pijn rond de navel, zo enorm heftig als ze nooit gehad heeft. Ze is met haar vader naar de huisarts geweest en die kon er niet zoveel mee. Volgende dag volgens afspraak weer terug, urine mankeerde niets. Vorige week ook nog een keer teruggeweest, hij denkt dat het darmkoliek is geweest. Veroorzaakt door te kort drinken.

Ook eergister kwam ze weer met buikpijn thuis uit school, niet zo erg als de vorige keer, maar ze heeft wel 3 uur liggen slapen 's middags.

Sterkte met jouw dochter!

Petra-

Petra-

13-03-2009 om 12:51

Update

Gister heeft de kinderarts miij nog gebeld en gezegd dat als het erger zou worden ik aan de bel moest trekken. Gelukkig lijkt het minder te worden, ze blijft wel een beetje pijn houden onder in haar buik. We kijken het aan en hopen dat het hierbij blijft.

Petra-

Petra-

17-03-2009 om 21:12

Helaas

aan het einde van de middag toch weer in één klap heel erg veel buikpijn en ziek. Mijn meisje ligt nu rillend in bed... hoop dat we het uit kunnen zingen tot morgenochtend en dan gelijk 'onze' kinderarts belllen.

Weet niet

maar wel veel sterkte hoop dat het goed gaat vannacht

Jacoline29

Jacoline29

18-03-2009 om 11:21

Petra

Ik kan heel goed begrijpen hoe je je voelt,je hebt mijn draadje vast ook gelezen.Ik hoop dat ze bij jouw meisje ook iets "simpels" kunnen ontdekken zoals een irritante verstop parasiet oid.
Veel sterkte.En hopelijk gauw duidelijkheid.

Petra-

Petra-

18-03-2009 om 21:51

Update

Na een lange dag ziekenhuis zijn we weer thuis. Er is bloed geprikt, foto's gemaakt van buik en longen en overleg geweest met de reumatoloog. Het bloed laat ontstekingen zien, er is, ondanks de medicatie, koorts. Maar ja het kan van alles zijn. Voor nu stoppen met de methotrexaat, hopen dat het lijfje zelf gaat vechten, dinsdag bloedprikken en donderdag naar de reumatoloog in Amsterdam. Dit alles onder voorbehoud, de situatie mag niet verslechteren en zelfs verbeteren in de loop van de dagen.

-Wendy-

-Wendy-

19-03-2009 om 09:32

Sterkte

Ik las gisteren toevallig je berichtje en wil jullie veel sterkte wensen. Hopelijk gaat het snel beter met jullie meisje.

Wendy

Petra-

Petra-

19-03-2009 om 10:55

Gaat al beter

cola, chips en een DS maken het ziek zijn al véél minder erg ! Hoop dat het zo goed blijft gaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.