Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gaia*

Gaia*

17-01-2010 om 13:49

Buikpijn = hart

Mijn dochter van 4 had het een tijdje geleden al over haar 'pomp' dat die dan zo snel ging. Ik vond het toen wel grappig dat ze dat zo noemde. Vroeg me nog af hoe ze op dat woord kwam.

Gisteren vertelde ze dat ze buikpijn had. Ik vroeg haar aan te wijzen waar de pijn zat en toen wees ze op haar hart. Ze gaf met haar handjes aan wat ze voelde. Handen tegen elkaar aanpompen en dat dat zo hard was.
Eigenlijk dus de tweede keer dat ze dat zegt. Ze zegt dat ze dat vaker voelt.

Wat moet ik hier nu eigenlijk mee? Ik denk eraan om even naar de dokter te gaan. Maar ik heb tegelijk het idee dat het niet veel kan betekenen. Ze heeft het wel over pijn. Iemand ervaring hiermee. Wat kan het zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij twijfel

altijd even naar de huisarts, daar zijn die mensen voor hoor. Geen idee wat het kan zijn, maar ik heb er ook niet voor geleerd. Deze signalen zouden voor mij zeker reden zijn om eens langs de huisarts te gaan.

Annet

Annet

17-01-2010 om 16:37

Het kunnen ook haar longen zijn.

Ik zou dus zeker naar de huisarts gaan.
Kinderen hebben snel buikpijn als er iets is (ook als het niet lichamelijk is of de lichamelijke reden op een heel andere plek zit). Maar dan wijzen ze lager in de buik aan, niet ter hoogte van je hart.

Gaia*

Gaia*

17-01-2010 om 17:07

Ja huisarts

Ik ga morgen een afspraak maken. Ik merk verder niets aan haar, maar wil het toch even bespreken. Bedankt voor jullie reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.