Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

10-02-2009 om 14:21

Buikpijn+koorts

Zoonlief heeft hier regelmatig last van,kinderarts heeft echo ed laten maken,kwam niks uit Was 9 mnd terug.alleen dat zijn darm verstopt zat,dus Forlax gekregen,gebruikt zoonlief^van 6 trouw.Klachten blijven terug komen,dus weer bij KA geweest.Opnieuw allerlei onderzoek,komt daar niks uit,dan wilt hij gaan kijken met iets van lactose (denk allergie ofzo,geen flauw idee),of dat het probleem is.
Lactose is een soort zetmeel ofzo,zit in melkprodukten ed.Ik heb wel gelezen dat het niet te vergelijken is met koemelkallergie,maar wat is dat lactose gedoe dan wel?
Lactose intolerantie of zo?Wie weet er meer van af of heeft er ervaring mee,valt er goed mee te leven?
Kom niet echt uit de info die ik gevonden heb.

Jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

10-02-2009 om 14:24

We dachten steeds blindedarm,maar dat is het ook niet.
Geeft pijn rechts v/d navel aan.

Tinus_p

Tinus_p

10-02-2009 om 15:32

Heu

Je hebt t over 'allerlei onderzoek', wat dan bijvoorbeeld?
Mijn eerste ingeving is een chronische parasitaire infectie.

Jacoline29

Jacoline29

10-02-2009 om 18:55

Onderzoeken

ontlasting (4 potjes), urine(2 potjes), bloed (4 buisjes) wordt nagekeken en echo.
Hij wordt op het zelfde getest als 3/4 jaar terug,daaruit is toen niks gekomen.Heeft een niet aangeboren niet ingedaalde zaadbal,maar ook dat is onderzocht of dat het was,maar dat is het ook niet(liesbreuk of draaiing v/d bal)
Je volt de darm ook echt kloppen en hij heeft dik 39 koorts dan.Als hij zo'n infectie heeft,moet dat toch terug te vinden zijn in zijn ontlasting?Of is het een parasiet die in de darm zelf gaat zitten?
Jacoline

Mari

Mari

11-02-2009 om 08:26

Hoe getest?

Hoe is de ontlasting onderzoek gedaan? Er zijn soorten parasieten die erg moeilijk op te sporen zijn. Dan moet je een TFT test gebruiken. Dat is 3 dagen achter elkaar een buisje poep vullen, 2 met preparaat, 1 zonder. En dan nog kan het negatief zijn en heeft het zin om een paar weken later weer te herhalen. Mijn dochter heeft 2 jaar lang bij de kinderarts gelopen met een niet ontdekte parasitaire infectie, pas bij de gastro-enteroloog in het AMC werd het ontdekt. Google eens op d.fragilis. Langdurig besmetting kan lijden tot een (tijdelijke) lactose intolerantie.

Jacoline29

Jacoline29

11-02-2009 om 12:21

Mari

hij is toen ook op dat TFT getest, 3 buisjes,iedere dag 1,1e dag met vloeistof,2e zonder vloeistof, 3e met vloeistof en hij heeft er ook een 4e bij gekregen een potje met een blauwe dop.De laatste keer dat hij dat gehad heeft is 3/4 jr terug en ik ben nu weer bezig met de tft en buisje 4(ook in die 3 dagen,1x,dus 1 dag 2 verschillende buisjes,niet uit dat 3 daagse pakketje,maar een buisje apart)Zoonlief heeft vandaag zelf buisje 2 van het pakketje gevuld.Die met de vloeistof doe ik liever zelf.
Dus hij wordt dan ook op parasieten onderzocht.Ik hoop gewoon dat ze wat vinden,want het is niet leuk al zoonlief regelmatig thuis zit hierdoor.

Jacoline29

Jacoline29

11-02-2009 om 13:23

Nog even

Ik denk wel dat ik deze info van jouw ga meenemen naar de KA als we 11-3 moeten terug komen.Desnoods een sec opinion in AMC aanvragen.

Tinus_p

Tinus_p

11-02-2009 om 13:31

Nou veroorzaakt een lactose-intolerantie meestal geen koorts en verstopping, het standaardsymptoom is diarree.

ayla

ayla

11-02-2009 om 13:56

Wilde gok

Maar is er ooit gedacht aan de ziekte van Crohn? Hier kan koorts bij gepaard gaan. Al hoort hier trouwens wel diarree eigenlijk bij. Maar ik zou er toch eens over nadenken

Jacoline29

Jacoline29

11-02-2009 om 14:19

Hoop het niet

dat het crohn is,vlgns google komt dat aan het licht tussen de 15 en 30 jaar, mijn zoon is 6.slik
11 maart weet ik pas meer,maar het blijft gewoon bij mij hangen,wat heeft hij nu??

ayla

ayla

11-02-2009 om 14:58

Kijk eens

op de site van de maag lever en darm stichting, daar vind je best veel terug over verschillende dingen

Jacoline29

Jacoline29

12-02-2009 om 12:13

Idd

zal ik dat doen.heb al even gespiekt,de ellende is dat mijn zoon 1 tot 2x per dag gewoon poept,geen diarree of zo,alleen dus zo'n pijn dat je zijn darm voelt kloppen,wordt ook niet minder als hij gepoept heeft.
Heb zelf het gevoel dat er iets in de darm zelf niet goed zit,we zijn onderhand zo'n jaar verder.Wachten tot 11 maart duurt lang dan,maar dan heeft hij alle onderzoeken gehad,dan zijn alle uitslagen binnen.Hoop dat ze eigenlijk de binnenkant v/d darm gaan bekijken als hij onder narcose is,maar dat zal tegen die tijd dat hij wel naar een dieetiste moet wel onderzocht worden neem ik aan.dieetiste om te kijken of hij een bepaalde voedselallergie oid heeft of lactose intolerantie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.