Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Buisjes en nog steeds oorontsteking

Mijn zoontje is 2,5 en heeft in december buisjes gekregen, omdat hij telkens oorontsteking had.

Hij knapte enorm op: kon veel beter horen, ging beter praten, vrolijker enz.

Maar nu was hij heel erg verkouden. Gisteren klaagde hij veel over pijn in zijn hoofd, wang enz. Vanochtend zag ik dat hij een heel vies oor heeft. Weer een loopoor.

Ik dacht dat dat niet meer kon, maar blijkbaar dus wel.

Is dit normaal? Moet ik er iets aan doen? Hoe kan ik het schoonmaken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

04-02-2009 om 11:17

Kan wel

Helaas kan het wel. Mijn dochter van 3 heeft kort na de ingreep nog een oorontsteking gehad (bijna 1,5 jaar geleden) en pas nog. Buisjes zitten nog wel goed.

Wat ik doe is druppelen met VSM oordruppels. Werkt goed. Bij twijfel kun je ook altijd de KNO poli even bellen. Bij die van mij zijn ze altijd heel behulpzaam. En ook bij de huisarts kan ik altijd terecht bij het inloopspreekuur om even naar de oren te laten kijken.

Sandra

Sandra

04-02-2009 om 13:42

Kan zeker

Ja hoor, het is vrij normaal dat kinderen met buisjes een loopoor krijgen. Een buisje kan natuurlijk ook niet voorkomen dat er iets gaat ontsteken in het oor. Voordeel is vooral dat de veizigheid veel makkelijker weg kan. Via huisarts of KNO-arts kun je hiervoor oordruppels krigen.

angel3

angel3

04-02-2009 om 18:02

Niet op eigen houtje druppelen

want het is natuurlijk wel een open verbinding... Ik zou dat wel ff checken bij de arts.
Het idee van buisjes is dat ALS er oorontstekingen zijn ze minder vervelend/pijnlijk zijn omdat er minder druk op de trommelvliezen staat. Buisjes voorkomen ooronst. verder niet echt...

wiggie

wiggie

04-02-2009 om 22:05 Topicstarter

Dank

Ik zal morgen even de KNO poli bellen. Ik heb volgens mij nog die Sofradex. Maar hij heeft er nu geen last meer van en er komt ook geen nieuw vuil uit. Vandaag wel even met de punt van een washandje het ergste eruit gehaald (niet in het oor).

Is natuurlijk eigenlijk logisch dat het nog steeds kan ontsteken. Hij had er wel veel minder last van dan anders. Nu halve dag plm 38,5 gr koorts, anders 2 dagen bijna 40.

wiggie

wiggie

04-02-2009 om 22:07 Topicstarter

Linda99

Hoe heten die oordruppels van VSM? En gebruik je die altijd of alleen als je dochter oorpijn heeft.

Zoonlief had vandaag de Chamodent-druppels van babyzusje te pakken en die wilde hij ook. Ik zag dat het ook voor oorpijn was. Maar ik neem niet aan dat je die bedoelt?

Linda99

Linda99

04-02-2009 om 22:52

Wiggie

Ik kwam de druppels vanmiddag tegen en het zijn de oogdruppels van VSM, in ampullen. Heb me destijds bij de apotheek goed laten voorlichten en had van de KNO arts al twee keer oogdruppels op recept meegekregen. Oogdruppels zijn namelijk veel milder dus beter geschikt voor kinderen.

Het druppelen doe ik zelden, alleen als ik weet dat er een oor ontstoken is (na consult huisarts) en de huisarts er verder niks aan wil doen. Het advies om dan te druppelen komt van de KNO arts (dus doe het niet zomaar).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.