Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Valkje

Valkje

16-03-2016 om 16:25

Buisjes ervaringen

Onze dochter van 3 krijgt binnenkort buisjes. Nu zijn we al een tijd met haar aan het tobben. Ze eet namelijk heel slecht, een jaar geleden vond de KNO arts haar amandelen nog echt veel te groot maar vanmiddag zei hij dat ze perfect waren.'

Wel heeft ze dus al vanaf oktober vocht achter het trommelvlies, vandaar nu de buisjes. Ze hoort ook af en toe heel slecht. Maar nu zegt die KNO arts dat er een kans bestaat dat de eetlust nu ook terugkomt omdat ze altijd die druk in de oren heeft gehad.

Ik lees echt heel veel ervaringen over buisjes en dat kinderen daarna beter horen, maar kan iemand me ook een ervaring vertellen of het eetgedrag veranderd is na het plaatsen van buisjes?

Marie

Marie

16-03-2016 om 18:48

na keelamandel verwijderen wel

Hier een oudere puber in huis dat een `orenkind´ was/is.

Met 2 jaar al neusamandel gepeld en eerste buisjes gekregen (na maanden tobben.... en daardoor niet willen eten). Ze bleef slecht eten daarna. Ook na diverse keren nieuwe buisjes (elk jaar weer ofzo).

Pas toen ze 7 jaar was zijn uiteindelijk toch ook de keelamandelen verwijderd. Toen ging ze pas beter eten en zat ze beter in haar vel. Had ze eindelijk energie om de dag vol te houden.

Dus ik hoop voor je dat het buisjes plaatsen gaat helpen. Als "leek" denk ik dat de neus-/keelamandelen verwijderen meer effect zal hebben.

Henriette123

Henriette123

16-03-2016 om 19:33

Ervaringen

Eerlijk gezegd hielp het hier ook niet tegen slecht eten. Bij ons ene kind hielp het wel toen alleen de neusamandel mee werd verwijderd, bij de ander werd het pas beter toen ook de keelamandelen werden verwijderd.
Aan de andere kant als de neus en keelamandelen niet te groot of ontstoken zijn, kan ik mij niet voorstellen dat een kind beter eet als die mee verwijderd worden.
Bij onze kinderen waren de weggehaalde amandelen groot en ontstoken.
Een kind wat zich niet lekker voelt eet natuurlijk wel minder goed, dus in dat opzicht zou de arts best gelijk kunnen hebben.

Axel

Axel

16-03-2016 om 21:59

dat is

idd allebei waar: keelamandelen verwijderen zorgt ervoor dat de doorgang van voedsel makkelijker en minder pijnlijk is en vwb de oren: een kind dat zich nooit helemaal lekker voelt eet gewoon minder goed.

Pandora

Pandora

17-03-2016 om 09:28

Veel beter daarna!

Bij mijn orenkind zijn de neus- en keelamandelen verwijderd en werden tegelijk buisjes geplaatst: ik kreeg een ander kind!
Het kan heel goed zijn dat de amandelen de ene keer veel te groot zijn en de andere keer normaal. Maar als ze meestal te groot zijn, zitten ze in de weg. Als ze dan ook nog meestal ontstoken zijn, vormen ze een grote belasting voor de weerstand van het kind en doen ze pijn.

Bij mijzelf zijn de amandelen teruggegroeid (is zeldzaam, hoor) en op volwassen leeftijd nogmaals verwijderd. Wat een verschil! Vroeger had ik 4-5 maanden per jaar keelontsteking, daarna vrijwel nooit meer. Ik heb sindsdien ook veel meer energie.

Moe

Mijn zoon (13) krijgt voor de zoveelste keer trommelvliesbuisjes én zijn neusamandel gaat eruit (ik vind pellen toch zo'n vieze term in dezen brrrrrr
Ik hoop toch zo dat hij wat meer energie krijgt, hij is altijd doodmoe.

Marie

Marie

17-03-2016 om 10:15

Anneque - keelamandelen?

Hier kreeg kind dus pas energie na het verwijderen van de keelamandelen en ik ken meer mensen waar dat zo was.

annet

annet

17-03-2016 om 10:29

Ervaring

Hier de ervaring dat het plaatsen van buisjes veel invloed had op het gehoor. Kind kon meteeen veel beter horen. Maar de grootste verandering kwam na het verwijderen van de keelamandelen. Kind ging beter eten en groeide ook veel beter, acht kilo in tien maanden. Bleef na deze inhaalslag keurig op gewicht.

Marie

Hmmm, ja die laten ze nou net zitten....er is geen indicatie om die eruit te halen.
Ik kreeg hoop na bericht Pandora (beide amandelen en buisjes). Wist niet dat ws juist de keelamandelen zo'n verschil maken. Maar dan toch alleen als die voor problemen zorgen. En dat is hier niet het geval, aldus de KNO-arts. Ik kan alleen maar hopen dat het wat beter wordt. Het is zo naar om altijd zo moe te zijn.

Valkje

Valkje

17-03-2016 om 11:06

amandelen

Onze dochter is 3 en weegt maar 10 kilo, wij zijn vorig jaar dus bij de kno gekomen omdat ik zelf gezien had dat ze zo'n grote amandelen had. Ik heb ook die ervaring met een ouder kind, amandelen gingen eruit en die zelfde avond at ze een hele boterham zonder korstjes. Dat had ze nog nooit gedaan.

Kno zei ook dat ze erg groot waren en ook nog eens rood, maar ze was net twee en te jong. We moesten haar 3 maanden antibiotica geven. Nu zegt hij kind is gegroeid en amandelen niet, dus ze zien er perfect uit. Ze is wel continu verkouden. En heeft al een hele poos dus vocht achter het trommelvlies. Er zou een kans zijn, omdat ze altijd niet fit is. Waar wij overigens niks van merken want het is echt de vrolijkste van de 3.... dat ze straks wat beter gaat eten.

Axel

Axel

17-03-2016 om 12:16

Valkje

Misschien komt dat omdat ze gewend is zich niet optimaal te voelen. Ik hoop met je mee dat ze er in elk geval van opknapt!

Mari39

Mari39

17-03-2016 om 18:30

Keelamandelen

Verwijderen deden hier wonderen. Onze jongste at vanaf baby al heel slecht. Viel ook af met 4 maanden.
Het eerste jaar veel getob. Met 1 jaar exact buisjes en neusamandel eruit. Ging wat beter maar eten bleef erg moeilijk. De arts zei al dat de keelamandel eruit moest maar dat doen ze pas met 2 jaar. Bij een controle, zoon was 1,5, liet ik ontvallen dat hij ook slaapapneu had. Toen lag hij binnen een week op de ok.
En wat een verschil, hij kreeg energie, was veel minder ziek, en vooral kon hij gaan eten!
Dus ik zou het zeker nog een keer bespreekbaar maken!

Valkje

Valkje

17-03-2016 om 18:49

oudste dochter

Die ervaring hebben we met onze oudste dochter ook maar hij doet het echt niet, alleen de buisjes...

Mari39

Mari39

17-03-2016 om 19:04

Misschien

Andere arts?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.