Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Miekje

Miekje

30-03-2010 om 17:26

Buisjes niet geholpen?

Hoi,
Mijn zoontje heeft 3 weken geleden buisjes gekregen, maar wij merken nog weinig verschil. We vinden dat ie nog steeds slecht hoort. Ook de juf had het er weer over, dat ie dingen niet meekrijgt. Een gehoortest heeft hij een jaar geleden nog gehad, tijdens een niet- verkouden periode. Die deed hij toen goed. Komt het wel eens voor dat buisjes niet werken? Over twee weken gaan we naar de KNO arts voor controle, dus dan zal ik het ook vragen, maar ben benieuwd of iemand dit herkent.
Groetjes, Miekje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-03-2010 om 17:43

Zitten ze er nog?

zitten ze er nog wel in dan?
En is er ook wel iets uitgekomen aan troep dat het oor verstopt?

Miekje

Miekje

30-03-2010 om 18:00

Geen idee!

Hij had tijdens de operatie een ontstoken oor, zei de KNO arts. We hebben toen een receptje gekregen, voor het geval er een loopoor zou onstaan, en als die dan langer dan 2 dagen duurde, moesten we de druppels geven. Maar behalve een beetje bloed na de operatie is er niets uit zijn oren gekomen. Dus hebben we ook geen druppels gegeven. Een dag na de operatie had ie geen last meer van zoemen in zijn oren. Maar echt verschil in horen hebben we nooit gemerkt. Nu heeft ie weer van die dikke donkere oorsmeer, zoals hij eerder ook al had. En nu is het weer vaak zo dat hij dingen verkeerd verstaat, of gewoon helemaal niet hoort.
Groetjes, Miekje

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-03-2010 om 21:07

Verstopt of eruit

Normaal merk je direct resultaat. Wat kan gebeuren bij buisjes, is dat ze verstopt raken. Zeker als er sprake is van een oorontsteking. Ook kunnen ze eruit vallen, en soms gaat dat erg snel. Ik zou dus een afspraak maken met de KNO-arts om een en ander te laten controleren.

Tango

Tango

30-03-2010 om 21:40

Eerder naar kno-arts

Ik zou niet afwachten tot over 2 weken maar vragen of je eerder langs kan komen voor de controle als dat lukt natuurlijk.
Ik heb dat destijds ook gedaan toen Tangozoon buisjes kreeg. Hij klaagde nl. nog steeds over oorpijn. De buisjes zaten echter goed en w.s. was het dus meer een manier om onder de zwemles uit te komen, want daarna heb ik hem er niet meer over gehoord, want tja de dokter had gezegd dat hij geen pijn kon hebben.
Overigens was onze ervaring niet dat je direct iets merkte, maar wel op de langere duur: beter horen, beter praten, minder vaak oorpijn.

Ja, direct effect

Ja, wij merkten meteen resultaat. Hij kreeg in het ziekenhuis een kadootje (had veel pijn, keelamandelen waren er ook uit). Hij schrok van het geluid toen hij het papier eraf scheurde. Ook hoorde hij thuis de klok weer tikken, en 's ochtends vroeg stond hij aan ons bed: mama ik kan niet meer slapen, de vogeltjes fluiten zo hard....

Miekje

Miekje

31-03-2010 om 15:37

Joh, geen idee gehad...

dat je al zo snel verschil zou moeten merken. Hij had vooral pijn aan zijn oren en het zoemen was na een dag weg, zoals ik al zei. De verpleegkundige zei dat het soms wel een paar dagen duurde voordat je verschil zou merken. Hij is in de Gelderse Vallei geweest. Misschien dat ik morgen nog maar even de huisarts bel, om te vragen wat ik moet doen. Een gehoortest, ik heb geen idee hoe lang daar de wachtlijsten voor zijn. De laatste test heeft hij via de schoolarts gehad. Ik ga eens informeren. Bedankt voor jullie reacties,
Groetjes, Miekje

Elisa Gemani

Elisa Gemani

31-03-2010 om 15:47

Buisjes

Mijn zoontje heeft vier keer buisjes gehad en wij merkten wel meteen verschil. Twee keer kreeg hij weer last van verstopte neuzen en slechter horen en ben ik met hem veel eerder weer terug gegaan naar KNO en bleken de buisjes er vroegtijdig uitgevallen te zijn waarop hij vrij snel weer nieuwe kreeg. Hij is nu 9 en is al een paar jaar "buisjes-vrij". Ik zou als ik jou was KNO bellen, de situatie uitleggen en vragen om een vervroegde controle-afspraak.

Direct

Hier bij wiggiezoon ook direct effect. Toen we het ziekenhuis uitliepen hoorde hij gewoon wat ik zei, ik hoefde niet te herhalen of heel hard te praten. De dagen erna kwam er wel een hoop viezigheid uit het oor, ik moest ook gelijk die druppels geven. En hij ook heel snel beter praten (was 2 jr en 3 mnd). Maar na een jaar wel weer buisjes en ik ben bang dat die er nu toch ook weer uit zijn. Dat kan blijkbaar heel snel gaan helaas.

Dus Miekje, ik zou zeggen, controleren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.