Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Artemisia

Artemisia

11-05-2010 om 15:04

Buisjes plaatsen en amandelen knippen

Afgelopen vrijdag zijn bij mijn zoon (4 jaar) buisjes geplaatst en neus- en keelamandelen geknipt. In tegenstelling tot wat ik verwachtte, herstelde zijn keel heel snel en kon hij al vlot weer eten en drinken. Zijn oren echter doen nog steeds pijn, en als hij geen pijnstiller krijgt gilt hij het uit. Ik heb al meerdere malen contact gehad met zowel de kinderafdeling als de kno-afdeling, maar zij stellen dat zolang er geen bloed uit de oren komt en er geen sprake is van koorts er verder geen actie ondernomen hoeft te worden.
Mijn vraag is nu: hoe lang duurde het bij jullie kinderen (die dan dus dezelfde ingreep ondergingen) voor ze hersteld waren? Ik weet dat het soms tijd nodig heeft, maar ik had dat vooral van de keel verwacht, en niet van de buisjes.
Alvast bedankt voor je reactie! Artemisia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen pijn hier

Ha Artemisia,

Sneu zeg! Mijn zoon heeft 2x buisjes gehad, geen van beide keren had hij pijn. Heb je druppels meegekregen? Als ik google, vind ik dit:
"Het oor doet pijn en er komt viezigheid en/of bloed uit.
Ook dit kan meestal geen kwaad. Maar omdat de pijn vervelend is, raden we u aan meteen het recept Sofradex op te halen bij de apotheek en 3x per dag 5 druppels in het oor te doen, gedurende 7 dagen. Zijn de klachten daarna over, dan kunt u rustig afwachten.".
( http://www.dz.nl/kno/folders/toonfolder-690.html)
Je schrijft niet of er troep uit zijn oor komt, maar blijkbaar werkt die Sofradex (ook) tegen pijn.
Sterkte voor hem!

Hier ook druppels (oogdruppels, die zijn milder) na de ingreep. Maar dochter (toen 15 mnd) had verder geen last. Wel heeft ze een tijd later nog 1 keer een oorontsteking gehad maar daarna nooit mee.

sandra75

sandra75

11-05-2010 om 22:52

Artemisia

Onze oudste zoon is nu negen en heeft inmiddels tien keer buisjes gehad, alle keren zonder pijn. Ik vind het raar dat ze niet even naar je zoon zijn oren kijken..idd wel weer verwonderlijk dat de keeloperatie hem niet zoveel pijn bezorgt. Onze jongste zoon was drie toen zijn amandelen werden geknipt en hij is echt wel een week flink ziek ervan geweest.

Toevallig waren oudste en ik vanavond bij de kno-arts en gaan de keelamandelen er nu ook uit, ze worden gepeld omdat hij al wat ouder is.

Artemisia

Artemisia

12-05-2010 om 20:20

Druppels

Dank voor jullie reactie. Vanochtend heb ik (wéér) gebeld met het ziekenhuis, en omdat ze het nu zelf ook wel lang vonden duren heeft mijn zoon nu druppels gekregen (bacicoline-b, ongeveer zoiets als sofradex). Dat is hier niet standaard, dat ze druppels krijgen na het plaatsen van buisjes. Ik vind het wel typisch dat ze dit voorschrijven zonder mn zoon gezien te hebben, maar ik denk wel dat hij er baat bij gaat hebben.
Sandra, ik hoop dat je oudste net zo snel van het knippen gaat herstellen als mijn zoon. Sterkte alvast!
Artemisia

Hier ook geen pijn

Bij zoon 2x buisjes geplaatst en tegelijk de neusamandel geknipt (of wat ze er ook mee doen). Eerste keer (zoon 2 jaar) wel wat last van neus/keel, tweede keer (zoon 3 jaar) helemaal nergens last van. Eerste keer moesten we ook gelijk oren gaan druppelen met Sofradex, omdat er een flinke ontsteking zat.

Ik herken het dus niet wat je schrijft en zou er toch even naar laten kijken.

Sterkte voor je zoon, hopelijk is het snel over!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.