Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lys Lionne

Lys Lionne

30-03-2010 om 21:48

Buitenboordbeugel vraag

Ik dacht dat het 100%mama was die bij een orthodontist werkt? Ik heb namelijk een vraag en kan pas overmorgen onze ortho weer bereiken.
Hoe draag je de buitenboordbeugel: met het bochtje bij het haakje naar beneden of naar boven? Mijn dochter heeft de beugel nu een maand en draagt hem met het bochtje naar boven, de beugel 'leunt' hierdoor op haar onderlip. Ze heeft totaal geen uitleg gekregen over het dragen van de beugel, ze kreeg hem onverwachts bij een gewone controle. Zoon heeft vandaag de beugel gekregen en kreeg de aanwijzing dat het bochtje naar boven moest, zijn beugel zit dus netjes voor zijn boventanden. Vanavond viel me dus op dat dochter de beugel andersom in heeft.... Wie weet het antwoord?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

30-03-2010 om 21:49

Verkeerd

Zoon heeft het bochtje naar beneden bedoel ik!

Goochum

Goochum

30-03-2010 om 22:33

Bastet

Bastet

31-03-2010 om 07:24

Beneden

Ze draagt 'm verkeerd.Ik vind het wel slordig zoals dat gegaan is bij de ortho,mijn zoon mocht na het aanmeten pas naar huis,nadat hij kon laten zien dat hij 'm zelf in en uit kon doen.
Groetjes,Bastet

100%mama

100%mama

31-03-2010 om 13:34

Sorry

beeeetje late reaktie maar toch nog op tijd.....hoewel....het antwoord is al gegeven, ze moet hem idd naar beneden dragen!

100%mama

100%mama

31-03-2010 om 13:47

Nog heel even

het feit dat haar beugel leunt op haar onderlip kan niets te maken hebben met het feit dat ze de beugel niet goed zou dragen. Het ligt aan de correctie die ze willen uitvoeren....Check even Google op afbeeldingen Headgear en dan zie je zo alle plaatjes, is iets makkelijker dan uitleggen.

Merel

Merel

31-03-2010 om 22:15

Hoe ie het beste zat

Hier mocht zoon kiezen hoe hij hem droeg, gewoon zoals ie het beste voelde. Nu was dat bij ons ook met de bochtjes naar beneden, maar de orthodontist maakte het niet zo uit. Nu zijn wij er na een maand of 2 mee gestopt omdat de beugel (de rondjes die om zijn kiezen zitten om het ding vast te houden) constant los gingen, we zaten bijna 1 tot 2 keer per week bij de tandarts. Nu heeft zoon een vaste beugel gekregen, mede omdat hij een melkkies kwijtraakte kon dat blijkbaar ook.

Merel

Lys Lionne

Lys Lionne

01-04-2010 om 16:30

Gebeld

Nou, toch maar gebeld naar de ortho vandaag en beiden dragen hem goed! Ligt dus aan welke stand er veranderd dient te worden. Dochter moet de bochtjes dus omhoog dragen, zoon naar beneden....

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

100%mama

100%mama

02-04-2010 om 15:30

Fijn

Tja, in dit geval is de correctie die er gedaan moet worden dus anders als bij zoonlief. Fijn dat het duidelijk is nu!

kaatje66

kaatje66

03-04-2010 om 09:39

Hier

Onze dochter heeft nu een week de buitenboordbeugel. De orthodontist zei dat normaal de bochtjes naar beneden moesten, maar zij zag ze bij mijn dochter liever naar boven, dit ivm de correctie. Vraag me niet waarom maar onze dochter draagt de bochtjes dus naar boven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.