Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Connie

Connie

06-12-2009 om 22:37

Bultje achter oor

Hallo,

Mijn dochter van 2,5 is sinds dinsdag ziek. Volgens de dokter heeft ze de waterpokken, al ben ik daar nog steeds niet zo zeker van. Ze heeft nauwelijks jeuk, meer pijn en de bultjes - die wel als rode puntjes en daarna als blaasjes beginnen - ontsteken vrijwel allemaal onmiddelijk.
Maar goed, daar gaat mijn vraag eigenlijk niet over. Ze heeft, ook sinds een kleine week, een bultje achter één oor ter grootte van een kwartje (jullie weten toch nog wel hoe groot dat was ;o)). Het zit op haar hoofd, halverwege haar oor en als ik er aan kom, is het pijnlijk. Een ontstoken klier misschien? Maar zit die zo hoog?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

Groetjes,
Connie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt als

een ontstoken klier inderdaad. Maar als je er niet gerust op bent zou ik zeker gelijk teruggaan naar de huisarts! Mijn ervaring met waterpokken is dat het bij de een (de oudste) enorm heeft gejeukt, hij was er ook echt bijzonder ziek van. Bij de jongste heeft het nauwelijks gejeukt en zij is er ook niet echt ziek van geweest. Het kan dus wel, waterpokken nagenoeg zonder jeuk. Beterschap!

Risama

Risama

07-12-2009 om 12:58

Idd even naar laten kijken

Staat haar oor wel gewoon? Als het oor door de bult naar voren komt kan het namelijk ook een ontsteking van het rotsbeen (bot achter het oor zijn) en dat is echt gevaarlijk. Het komt weinig voor en is dus niet erg waarschijnlik, maar gecombineerd met de koorts (heeft ze toch ook?) zou ik er voor de zekerheid toch naar laten kijken. Geen paniek hoor, waarschijnlijk is het gewoon een ontstoken klier!

Risama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.