Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

`bultje` onderhuids

Onze zoon (nu net 7) heeft een bultje onder de huid van zijn buik zitten, ter grote van een knikker.

Het doet pijn als je er aan zit. Nu is het zo dat hij dit drie jaar geleden ook heeft gehad. We zijn toen naar de huisarts geweest, die ons toen doorverwezen heeft naar het ziekenhuis.

Daar hebben ze er toen naar gekeken, en besloten om het weg te halen. Vervolgens een heel intake gesprek gehad met de anasthesist. We zouden een oproep krijgen en dan zou het een dagopname worden. Vlak voor de oproep, verdween het bultje. We hebben toen telefonisch contact gehad met het ziekenhuis en samen besloten om er dan maar van af te zien.

Even voor de volledigheid, het is een gewone gezonde jongen.

Maar nu, het bultje is weer terug. Vanmiddag moeten we naar de huisarts. Mijn vraag is eigenlijk, omdat het voor ons totaal onbekend is, heeft iemand hier ervaring mee? Wie kan ons meer vertellen? Wat kan het zijn? Zelf denk en hoop ik, dat het een onschuldig vetbultje is.

Alvast bedankt. We maken ons toch wel wat zorgen.

Groet, Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

23-03-2010 om 22:37

Olijvje

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is, en ik zou het zeker laten bekijken, maar het klinkt idd als een vetbultje. Kan het zijn dat het bultje tijdelijk dieper zat?
Is er ook gekeken of het geen soort van liesbreuk kan zijn? Omdat het ook gevoelig is zou het misschien ook een schuertje in de buikwand kunnen zijn?
Ik ben maar een leek hoor, denk met je mee. Maar ik neem ook aan dat je naar de dokter gaat met hem.
Sterkte

Olijvje

Olijvje

24-03-2010 om 14:22 Topicstarter

Jippa

Dank voor het meedenken.

We zijn idd bij de huisarts geweest afgelopen maandagmiddag. Opnieuw moeten we weer naar de chirurg, daar krijgen we een oproep van thuis. Dus het is nog even afwachten, maar ik denk dat ze het weg willen halen. Dat zou de vorige keer ook gebeuren, maar toen was het opeens weg.

De huisarts liet zich er verder niet over uit, maar ik denk ook dat het een vetbultje is.

Ik hoopte eigenlijk op wat geruststellende berichten, maar tot op heden is er hier op het forum waarschijnlijk niemand bekend mee.

Nou ja, we zullen zien en de oproep rustig afwachten.

Een liesbreuk is het niet, anders had de huisarts het daar wel over gehad

Mochten er mensen zijn met ervaring, dan hoor ik dat graag, want voor ons is het helemaal onbekend.

Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.