Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

notje

notje

26-02-2010 om 10:00

Chalazion wegsnijden

Iemand ervaring met een chalazion?Ik heb er twee op mijn oogleden ,zelfde oog onder en boven.Nou ben ik gisteren naar de oogarts geweest en die gaat ze er volgende week eruit snijden.Iemand hier die daar ervaring mee heeft?
groet Notje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje1972

kaatje1972

26-02-2010 om 13:44

Ook gehad

Hoi Notje,

Ik heb daar inderdaad ervaring mee. Heb het een paar jaar gehad aan 2 ogen, allebei aan de bovenkant trouwens. Ik kreeg het advies van de huisarts om warme compressen op mijn oogleden te leggen en dat heeft aan één kant inderdaad geholpen. Voor mijn andere oog deed het helaas helemaal niks dus die is er ook 'uitgesneden' in het oogziekenhuis in Rotterdam.

Die ingreep is me trouwens 100% meegevallen hoor! Ik was echt heel erg bang maar ik kreeg een verdovend prikje in mijn ooglid (wat ik overigens niet echt als pijnlijk heb ervaren en ook maar 2 seconde duurde natuurlijk) en toen moest ik even een paar minuten in de wachtkamer gaan zitten zodat het goed verdoofd zou zijn en toen hebben ze (ik heb het natuurlijk niet echt kunnen zien) met een 'dingetje' mijn bovenste ooglid als het ware binnenste buiten gekeerd zodat hij het kliertje weg kon snijden. Het was echt in een paar minuten gepiept en ik heb er niks van gevoeld. Ook heb ik geen centje napijn gehad of iets dergelijks. Ik kreeg het advies van de oogarts om even 24 uur geen make-up en contactlenzen te dragen en daarna mocht ik gewoon 'alles' weer

Om een lang verhaal kort te maken: het valt echt reuze mee, het lijkt misschien eng en pijnlijk maar het is een vrij simpele en pijnloze ingreep van een paar minuten.

Succes ermee en hopelijk valt het jou ook reuze mee na afloop!

groetjes Kaatje72

notje

notje

26-02-2010 om 15:05

Oh fijn kaatje

Fijn om te horen dat het is meegevallen Kaatje.Ik heb er één aan mijn bovenste ooglid en één aan mijn onderste van hetzelfde oog.Ik loop nu al maanden met mijn bril,maar normaal heb ik lenzen.Dat gaat nu niet omdat de chalazion's erg irriteren.
Bedankt voor je reactie,ik ben al wat gerust gesteld.
groet Notje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.