Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

moeder van een zoontje

moeder van een zoontje

16-11-2009 om 21:37

Chronisch opgezet neusslijmvlies vanwege zwangerschap....

hoi,
ik vraag me af of er iemand meer weet van neusspray. Bij elke zwangerschap zwellen min neusslijmvliezen op. Omdat mijn neus wat smal is resulteert dat in een chronisch verstopte neus. Heel vervelend, met name 's nachts. Ik gebruik nu neusspray. Maar dit is verslavend, weet ik ook uit ervaring, en ik ben bang dat het gevolgen heeft voor mijn reuk en/of smaak. Wie weet een alternatief dat ook echt werkt? Tot nu toe heb ik zelf niets anders kunnen vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jippa

jippa

16-11-2009 om 21:43

Of het werkt weet ik niet

maar alternatieven zijn homeopatische neusspray en water met zout-oplossing. Maar dat heb je vast al geprobeerd?

Vic

Vic

16-11-2009 om 22:42

Bloeddruk

Ik had bij mijn laatste zwangerschap last van hetzelfde kwaaltje. 'Gewone' neusspray mag je eigenlijk niet gebruiken tijdens je zwangerschap omdat dat bloeddrukverhogend werkt (en de mijne was al hoog). Ik heb toen via de huisarts, na consultatie van de gynaecoloog, een cortisonenneusspray gekregen, die heel goed werkte.

Ik gebruik

de vicks stick,(inhalator?) het helpt bij mij goed en er komt geen "rommel"in mijn neus want dan krijg ik snel bloedneuzen.

Mariska

Mariska

20-11-2009 om 19:19

Physiomer

www.physiomer.nl

Physiomer Strong Jet

Samenstelling
Fysiologische zeezoutoplossing

Door mijn huisarts aanbevolen en erg goed! Je hebt ook een baby-variant.

Zout werkt van geen meter

Als je echt last hebt van opgezwollen neusslijmvliezen dan helpt zout echt van geen meter.

Ik had er bij beide zwangerschappen ook last van (en nu in de overgang weer, grrrr). Enige wat echt hielp was toch echt die slechte neusspray met xylometazoline. Van de cortisonen werd ik namelijk kotsmisselijk, dus dat was geen echt optie. Heb toen maar in overleg heel voorzichtig toch die neusspray gebruikt, met langere stopperiodes dan je normaal neemt.

Ik kan echt geen kant op als die neus zo opgezwollen is. Raak helemaal in paniek.

Ook niet zwanger

maar ik heb het dus ook.... Zelfde probleem als Berber. Zodra ik in bed ga liggen schiet mijn neus potdicht, alleen open te krijgen met de neusspray met xylometazoline... Ik gebruik als compromis de half sterke variant en dan alleen 's avonds als ik naar bed ga. Even sprayen en open is de boel, heerlijk. Ik word echt panisch als mijn neus verstopt is!

Bastet

Bastet

25-11-2009 om 07:31

Ohja

Vreselijk,ik wordt ook paniekerig van een verstopte neus....ooit zat het bij mij zo dicht dat ik zelfs gen neusspray kon spuiten,gewoon vacuum leek het wel,afschuwelijk.
Groetjes,bastet

Ben aan het afkicken

Ook ik ben al jaren verslaafd aan neusspray. Zodra ik ga liggen gaat mijn neus dicht zitten en dan MOET ik een snuifje neusspray nemen. Ik gebruik wel de kindervariant, voor 2-6 jaar, en dan een ieniemini klein snuifje. Dat helpt al voldoende. Overdag gebruik ik niks.
Ik ben al weken aan het afkicken: ik spuit maar één neusgat 's avonds en heb eerst drie weken het ene en toen 2 weken het andere neusgat gesprayed. Gisteravond heb ik het voor het eerst eens helemaal zonder geprobeerd. Eigenlijk best goed geslapen, maar ik werd vanochtend wakker met een verstopte neus en hoofdpijn van het diepe ademhalen om toch wat lucht te krijgen...

Tijgeroog

Tijgeroog

25-11-2009 om 12:38

Oei...

Is dat spul zo verslavend? Went je lichaam eraan door steeds nieuw slijm aan te maken als je het niet gebruikt ofzo? En hoe snel is het verslavend?
Ik heb het toevallig afgelopen weekend voor het eerst gebruikt, een keer voor het slapen gaan. Maar ik zal er terughoudend mee zijn.

Rosa

Rosa

25-11-2009 om 16:44

Ook

Ben ook zwanger en heb hetzelfde als jou. Wat ik nu doen is de neusspray voor 2 tot 6 jaar openmaken en voor de helft overgieten in een andere lege spray, dan bij allebei aanvullen met water. Zo heb ik dus sterk verdunde, want al minder van de schadelijke stof omdat het de kindervariant is en dan nog de helft aangevuld met water.
Wel een heel gedoe, maar met ninder lukt me niet. Slaap ik gewoon echt heel slecht.
bij de DA verkopen ze van de verstuivers die je open kan schroeven, anders lukt het natuurlijk niet.
Sterkte, want het is echt heel vervelend.

Herkenning en tip

Tjonge, nu ben ik toch al 6 jaar uit de zwangerschappen, maar als ik er aan terugdenk, dan denk ik aan mijn chronisch verstopte neus, en het schuldgevoel van toch maar dat slechte middel kopen. Homeopatische druppels werkten voor geen meter, en zoutoplossing al helemaal niet. Bijzonder om nu te lezen dat het toch vaker voorkomt.

Ook na mijn zwangerschappen had ik heel vaak en kangdurig last van verstopte neus. De HA heeft mij toen een neusspray 'fluticasonprogionaat' voorgeschreven, volgens mij een soort anti allergicum. Hoe het ook zij, één keer per dag hier mee spuiten, en het slechte middel afbouwen heeft mij geheel en al een vrije neus gegeven!! En wat nog mooier is, zelf al ben ik een keer verkouden, dan blijft het redelijk vrij in de neus. Het is nooit meer voorgekomen dat ik langer dan 2 dagen een slechte neusspray hoefde te gebruiken. Misschien helpt het jullie ook! In hoeverre het ook toegestaan is te gebruiken tijdens de zwangerschappen weet ik niet.

Groeten,

Hortencia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.