Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Clusterhoofdpijn en kinderen in huis

Mijn huidige vriend heeft me gewaarschuwd dat hij elk jaar een periode clusterhoofdpijn heeft. Ik heb nog geen aanval van hem hoeven meemaken maar kan me er wel iets bij voorstellen, ik heb me sufgesurft op internet en ben goed op de hoogte van wat de ziekte inhoudt, heb ook filmpjes van aanvallen bekeken.

Mijn vraag is nu: hoe betrek je kinderen hier (niet) in? Discreet terugtrekken in de slaapkamer zal niet altijd helpen want ik kan me voorstellen dat zich op een gegeven moment de situatie voordoet dat hij het niet meer uithoudt van de pijn en gaat huilen, vloeken of schreeuwen. Mijn dochter is zes en ik wil niet dat ze bang van hem wordt, ze is dol op hem, in het normale leven is hij juist lekker vrolijk en gek.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

27-04-2010 om 11:06

Ja...

voorbereiden dus!
Laat haar ook die filmpjes maar zien en leg uit wat er kan gebeuren.
Maak met haar ook afspraken wat jullie in die situatie het beste kan doen. Misschien vind ze het heel moeilijk en is het een idee met iemand af te spreken haar in dat geval te halen, tot het over is. Misschien helpt het al als je afspreekt dat zij dan met de koptelefoon gaat computeren of zo?

B.A.

B.A.

27-04-2010 om 11:46 Topicstarter

Ervaringsdeskundige?

Hoi Koentje, filmpjes laten bekijken is inderdaad een optie, had daar nog niet aan gedacht. Maar ik wil dat moment zo lang mogelijk uitstellen. Hoe ouder ze is, hoe minder impact het op haar heeft (denk ik).

En als ik nu eens achteraf filmpjes laat zien? Dat ze weet dat hij niet de enige is? Of zou dat mosterd na de maaltijd zijn?

Ik denk

dat ik het goed zou uitleggen: dit kan er gebeuren. Inderdaad met vriend er bij. Uitleggen dat hij kan schreeuwen, gillen, raar doen, en dat dat naar en eng is maar dat dat over gaat. En als het gebeurd mag ze tv kijken of zo, of mama bellen. Verder niet te veel nadruk op leggen. Achteraf, als zoiets gebeurd is, kun je altijd nog filmpjes er over gaan kijken als dat nodig is.
Ik heb geen ervaring met clusterhoofdpijn maar wel met migraine, dat kan ik ook niet verborgen houden voor de kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.