Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Corona: hoe lang zijn jullie ziek geweest? (waarschijnlijk Omicron)

Dag allemaal
Ik heb vorige week woensdag positief getest (zelf test) en de GGD-test gaf vrijdagavond ook positief. Ik ben niet afschuwelijk ziek of zo (gevaccineerd en geboosterd) maar het verloop is ontzettend grillig. De ene moment heb ik redelijk veel energie en weinig symptomen, de andere moment ben ik uitgeput en hoest ik als een gek. Het vervelendste tot nu toe vind ik dat ik werkelijk niets meer proef of ruik. Zelf sterke geuren als koffie of gisteren uien pellen doen me werkelijk niets. Ik dacht niet dat het bij Omikron hoorde. 
Voor diegenen die de laatste 2 maanden Corona hebben gekregen, hoe lang  duurde het voordat jullie weer compleet beter waren? 
Sini

Heb vrijdag positief gezelftest, zaterdag een positieve PCR, tot nu toe helemaal geen klachten of symptomen. Aan mijn antwoord heb je niet veel dus. Ruik en proef ook alles nog.

Ik heb sinds vorige week woensdag klachten. Pas vrijdag een positieve zelftest die zaterdag bevestigd werd bij de GGD. Maar ik ben nog niet beter. Nog flink verkouden, hoesten en kortademig bij (geringe) inspanning. Ik hoop er einde deze week vanaf te zijn, zodat ik maandag weer naar mijn werk kan.

En ik ben ook gevaccineerd en geboosterd. Laatste begin januari.

Hier 5 recente ervaringen: 3 van mijzelf, man en dochter een maand geleden en zoon en vriendin vorige week.
Ikzelf had eerst 2 dagen hoofdpijn en flink hoesten, daarna een dag loopneus en t/m dag 8 wat gehoest. Daarna nog wel een week bij inspanning (intensief sporten) nog een raar gevoel in mijn longen. De andere 2 patiënten hadden respectievelijk 2 dagen een loopneus en 2 dagen niezen + verlies van reuk en smaak. Dus allebei heel kort.
Zoon en vriendin allebei 3 dagen koorts, hoofdpijn, hoesten, erg moe. Daarna was dat allemaal weg.
Dus heel wisselend, maar geen langdurige klachten gelukkig. Hier ook allemaal gevaccineerd, en ik geboosterd (bij man was de booster een week voor de klachten, dus die zal nog niet volledig gewerkt hebben). Zoon had nog geen booster, want die was in november ook nog positief, met nagenoeg geen klachten.

In January I tested positive for covid. The first 2 days I had a high fever. Then for the next 2 days I completely lost my taste. And then I had a cough that lasted for almost a week. The doctor advised me to quarantine for 1 week and rest. But apart from coughing, I felt completely fine from the 4th day. I had no dizziness or weakness. The cough gradually subsided with medication.

Ik ben ook vrijdag positief getest. Geen klachten, maar hoor ook andere verhalen. Booster eind december gekregen, misschien dat dat heeft geholpen.

En wat heb je aan die informatie? Het verloopt bij iedereen anders. Ook niet iedereen heeft geur- en smaakverlies bij de eerdere varianten. Volgens mij was het zelfs zo dat hoe minder je dat had hoe meer kans je had om er ernstig ziek van te worden.

Vanaf het begin, dus bijna 2 jaar geleden, is het algemeen bekend dat je bij covid het ene moment je redelijk voelt en denkt op de knappen en een paar uur later ben je veel zieker (en dat kan ook weer draaien naar je voelt je beter en daarna weer heel ziek). Heel normaal dus en dat is de grote valkuil: mensen beginnen vaak weer te snel met dingen doen want; ja hoor het gaat al beter. 

Er zijn verpleegkundigen die het ene moment met iemand op de gewone afdeling gezellig zaten te babbelen, gut hij knapt weer op en 2 uur later konden ze de IC bellen. Dat maakt het ook zo zwaar voor het ziekenhuis, de verpleging durfde er niet meer op te vertrouwen om maar om de 3 uur te controleren. 

Sinilind

Sinilind

08-02-2022 om 12:34 Topicstarter

Thomass: (h)erkenning? Meer niet, het is geen wetenschappelijke discussie, gewoon een forum. Ik had van alle mensen die ik kende en die de afgelopen 6 weken ziek zijn geweest juist gehoord dat het snel voorbij was en weinig symptomen veroorzaakte, ik ben dus verbaasd, dat is alles. 
Sini

Misschien heb je toch de delta-variant te pakken?

Sinilind

Sinilind

08-02-2022 om 13:21 Topicstarter

Tijgeroog: ben ik afgeschept met een oude variant! Ptvd zeg 😊

Ik had licht verstopte luchtwegen, maar kon er gewoon buiten mee sporten. Soms ging dat wel wat zwaarder, en de eerste paar dagen dat ik weer binnen sportte ook, maar veder heb ik geen last gehad.

Ik kreeg vorige week zondag klachten.  Thuistest bleef negatief.  Diva's positieve test bij GGD. Ik heb heel veel pijn in mijn benen gehad, hoofdpijn,  keelpijn, koorts en hoesten.  Ik was ( ben) niet doodziek maar ik blijf na inspanning ( hond wandelen) koortsaanvallen krijgen.  Dan krijg ik koorts ( niet heel hoog max 38.5) en breekt het zweet me uit.  Na een uur is het dan weer weg.  Het komt echt in vlagen.

Sinilind schreef op 08-02-2022 om 13:21:

Tijgeroog: ben ik afgeschept met een oude variant! Ptvd zeg 😊

Je loopt achter! 🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.