Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2022 om 11:19

Corona zelftest


Schemerlampje schreef op 13-02-2022 om 09:17:

Ik zit nu op dag 11 na begin klachten, maar ik heb nog steeds klachten. Nu staat er maximaal 14 dagen in isolatie. Betekent dat dat ik na woensdag wel weer naar mijn werk mag ook als ik nog klachten heb? Afgelopen donderdag (dag 8) had ik nog steeds een positieve zelftest.
Ik verwacht overigens dat het hoesten nog wel even blijft. Maar ik ben nu ook nog snotterig.

Bel je huisarts. Ik had na anderhalve week nog steeds een temperatuur die soms boven de 38 graden lag, omdat mijn partner met corona in het ziekenhuis lag en ik daar niet naar toen kon hebben ze daar even goed naar gekeken en mocht ik uit quarantaine. Ik mocht geloof ik 24 uur niet hoger dan 38 hebben maar hoefde niet onder de 37,5. Zo ook met hoesten, dat mag wel heel lang duren. Het ligt dus ook aan de klacht die je hebt. 

Zoals ik het begrijp moet je altijd 24 uur klachtenvrij zijn. Dat lijkt mij het meest logisch. 
Eerder dacht ik dat je dus een pcr test moest doen als je eenmaal positief bent, om te checken of je dan ook weer negatief bent. Maar die 5 of 7 dagen schijnt dus voldoende te zijn, als je geen klachten hebt. 

die pcr kan nog 2 maanden positief blijven. Ik vraag me af of.je als je binnen die.periode opnieuw test je ook een nieuw herstelbewijs krijgt. Voor de vakantie van ons zou dat heel goed uitkomen..

Eppos schreef op 13-02-2022 om 12:10:

Zoals ik het begrijp moet je altijd 24 uur klachtenvrij zijn. Dat lijkt mij het meest logisch.
Eerder dacht ik dat je dus een pcr test moest doen als je eenmaal positief bent, om te checken of je dan ook weer negatief bent. Maar die 5 of 7 dagen schijnt dus voldoende te zijn, als je geen klachten hebt.

Die pcr test is veel te lang positief, Eppos, dat is je toch wel duidelijk nu? 

Dat staat los van de beslissing hoeveel dagen men denkt dat je besmettelijk bent. 

gr Angela

Angela1967 schreef op 13-02-2022 om 12:59:

[..]

Die pcr test is veel te lang positief, Eppos, dat is je toch wel duidelijk nu?

Dat staat los van de beslissing hoeveel dagen men denkt dat je besmettelijk bent.

gr Angela

Blijkt dat niet uit mijn antwoord? 

Ik zou ook de GGD of huisarts bellen, als je nog klachten hebt.



Eppos schreef op 13-02-2022 om 13:51:

[..]

Blijkt dat niet uit mijn antwoord?

Ik zou ook de GGD of huisarts bellen, als je nog klachten hebt.



je zet het woordje 'dus' erbij, alsof die 5/7 dagen iets te maken hebben met het probleem dat pcr test positief blijft. Vandaar mijn reactie.

gr Angela

‘Je zet het woordje 'dus' erbij, alsof die 5/7 dagen iets te maken hebben met het probleem dat pcr test positief blijft. Vandaar mijn reactie.

gr Angela’

Het blijkt dus. Volgens mij schijf ik dat ook gewoon. Maar geschreven teksten komen soms letterlijk en irriterend aan.


Eindelijk wat testen op voorraad. Het blijft nog steeds negatief hier. 
Maar alvast goed op de hoogte zijn voor als het positief wordt…

skik schreef op 13-02-2022 om 08:08:

Daar staat toch dat je bij corona zonder klachten 7 dagen in quarantaine moet. Vul maar in, vandaag positieve PCR-test, volgende week zondag je laatste quarantainedag.

Ik had het over dat je wel klachten hebt die 2 dagen ervoor beginnen. Heb het net weer ingevuld:

sinds wanneer heb je Coronaklachten: 12 februari
ga vandaag 14 februari (na positieve test) in isolatie
zaterdag 19 februari: geen klachten, dan is dit de laatste dag van je thuisisolatie

Het is dus totaal 7 dagen, maar in mijn geval was de quarantaine ook na 5 dagen voorbij omdat mijn klachten 2 dagen ervoor begonnen.

Granola schreef op 14-02-2022 om 09:55:

[..]

Ik had het over dat je wel klachten hebt die 2 dagen ervoor beginnen. Heb het net weer ingevuld:

sinds wanneer heb je Coronaklachten: 12 februari
ga vandaag 14 februari (na positieve test) in isolatie
zaterdag 19 februari: geen klachten, dan is dit de laatste dag van je thuisisolatie

Het is dus totaal 7 dagen, maar in mijn geval was de quarantaine ook na 5 dagen voorbij omdat mijn klachten 2 dagen ervoor begonnen.

Dit klopt, zo heeft de arts het mij ook uitgelegd! Ik kreeg klachten vorige week woensdag en positieve uitslag GGD vrijdagavond jl. ik mag komende woensdag weer uit quarantaine na 24 uur klacht vrij zijn. Dit is het officiële tijdspad. Ze rekenen echter vaak ‘vanaf uitslag GGD-test’, omdat die dagen dan ‘extra gewonnen’ zijn, gezien er ook veel mensen zijn die het allemaal niet zo nauw nemen.

Ik denk ook dat het niet nauw kunnen nemen niet altijd onwil is. Wie gaat dan naar de winkel als je allemaal in quarantaine zit? Alsof er, zoals de reclame zich voordoet voor elk pak melk dat je nodig bent even iemand dat komt langs brengen. 
Je kunt je al niet veroorloven om ziek te zijn, je moet door en ook gewoon eten. 
En ik denk dat veel mensen zo rekenen dat ze weer zsm uit quarantaine zijn. Om welke reden dan ook. 

Eppos schreef op 14-02-2022 om 17:51:

Ik denk ook dat het niet nauw kunnen nemen niet altijd onwil is. Wie gaat dan naar de winkel als je allemaal in quarantaine zit? Alsof er, zoals de reclame zich voordoet voor elk pak melk dat je nodig bent even iemand dat komt langs brengen.
Je kunt je al niet veroorloven om ziek te zijn, je moet door en ook gewoon eten.
En ik denk dat veel mensen zo rekenen dat ze weer zsm uit quarantaine zijn. Om welke reden dan ook.

Tsja Eppos dat snap ik oprecht niet. 
Als je al absoluut niet zonder dat pak melk kunt die paar dagen dan zorg je toch voor houdbare melk in huis. De mogelijkheid van quarantaine kan niemand meer verrassen momenteel lijkt me zo. 
En er zullen best mensen zijn zonder vangnet maar de meeste mensen hebben toch vast wel iemand die ze kunnen vragen een boodschap te doen (als bestellen bij een winkel niet lukt) Ik heb het al heel vaak aangeboden en ook gedaan, kleine moeite. 

Tuurlijk kan je wel zonder melk. Heb ik geen quarantaine voor nodig. Doe wel vaker zonder als iets op is. Jammer dan. 

Naar de winkel ben ik niet geweest hoor, toen we in quarantaine zaten. Gelukkig had ik net voordat ik positief testte heel veel boodschappen gehaald (toen was ik dus w.s. al positief) en daarna hebben we een flinke voorraad bij de Picnic besteld. Ook nog zelftesten online besteld omdat zoon en dochter nog moesten testen. Daar hoefde ik allemaal de deur niet voor uit.
Maar alleen maar binnen gezeten heb ik ook niet. Ik ging wel elke avond een kwartiertje tot 20 minuten buiten wandelen. Mag natuurlijk ook niet, maar alleen binnen zitten is natuurlijk ook verre van gezond, zeker als je nauwelijks klachten hebt. 

Tango schreef op 14-02-2022 om 22:32:

Naar de winkel ben ik niet geweest hoor, toen we in quarantaine zaten. Gelukkig had ik net voordat ik positief testte heel veel boodschappen gehaald (toen was ik dus w.s. al positief)

Vanwege dat laatste ben ik dus wel geweest. Rustige winkel, zelfscankassa, geen mensen van dichtbij gezien. Als ik geen zelftest had gedaan had ik het niet eens geweten, want we waren negatief bij de gdd.

Bijtje82

Bijtje82

15-02-2022 om 23:52

Begrijp ik nu goed dat als ik 26 februari uit eten ga, ik zonder 1,5m, mondkapje en toegangstest naar binnen mag? 
Dus eigenlijk dat het is zoals hhet altijd was? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.