Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

11-12-2009 om 21:52

Cts en onderzoeken aan de hand

een iets minder positieve noot, is dat ik waarschijnlijk CTS - carpal tunnel syndroom - heb. Ik had al weken pijn, was het computer gebruik drastisch gaan verminderen en links gaan muizen, maar zelfs schrijven is pijnlijk geworden. De neuroloog wat ik vanochtend zag stuurt mij dus naar de handteam, om een speciaal onderzoek te doen met schokjes en stroompjes als ik het goed bgreep. Mocht het echt om CTS gaan, krijg ik cortison injecties in de hand om het op te lossen. WIe heeft er ervaring mee en werkt het echt. Ik moet zeggen dat ik toch een beetje schrok van het weinig positieve verhaal van de neuroloog.
Alvast bedankt
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cts gehad

Ik heb cts gehad. Het onstond tijdens mijn eerste zwangerschap en werd naarmate de zwangerschapsmaanden erger en erger (dat is 18 jaar geleden). Het was erna wel enigzins minder maar bleef irritant aanwezig, zelfs 's nachts werd ik er wakker van. Ik kreeg erna zo'n brace, maar die hielp maar een beetje. Na de 2de zwangerschap waarin het nóg erger werd ben ik rechts geopereerd. En na de 3de zwangerschap ben ik links geopereerd.
Het onderzoek met die schokjes heb ik ook gehad. Ik vondt het een makkie. Ken je van die apperaatjes die masseurs wel 's hebben? Die van die kleine prikkeltjes uitzenden? Nou zoiets is het en dan aan je hand. De operatie vondt ik ook een fluitje van een cent. En daar zag ik huizenhoog tegenop...omdat ik vreselijk ontstekingsgevoelig ben (loop ik áltijd op bij een operatie) en ook nog 's niet goed reageer op alle verdovingen (b.v. plaatselijke ofzo). Maar nu kreeg ik een blokade en dat werkte hardstikke goed. Erna was minder, met maar 1 hand en een klein kind is niet gemakelijk. In de eerste week kon ik amper een boterham voor d'r smeren of die boterham huppelde het hele aanrecht over....(kon 'm niet tegenhouden). Toen na jongste ook links moest worden geopereerd heb ik dan ook mijn schoonzusje gevraagd jongste te verzorgen.Ik was al blij dat ik voor mezelf kon zorgen.
Ik zag huizenhoog tegen de eerste operatie op, had al massages gehad (die injecties hebben ze nooit over gepraat....misschien dat dat van later is?) en droeg die brace hoewel ik er een hekel aan had trouw. Maar op een gegeven moment kón het gewoon niet meer....De hele nacht en het grootste gedeelte overdag had ik er last van. Ik kreeg ook problemen op het werk..liet dingen vallen enzo.Nu wou ik dat ik niet zo lang had door gesukkeld en eerder had besloten, dat had me héél wat slapeloze nachten en gedoe gescheeld.
Dus kom op Sinie, het komt vast goed!
En sinds de laatste operatie (10 jaar geleden) nóóit meer last gehad!
Zelfs niet iets wat erop leek!
groeten albana

Brace

Ik had ook cts, eerst alleen in de zwangerscpappen (en dan verdweeen het na de bevalling), later kwam het terug en werd het veel erger. Ik kon er niet meer van slapen. Omdat ik nogal huiverig ben voor "operaties", inspuitingen etc., heb ik eerst een brace geprobeerd. Ik ben er nu vanaf, maar dat heeft wel heel lang geduurd (ik denk dat ik bijna een jaar die brace heb gedragen, in ieder geval 's nachts en de eerste maanden ook veel overdag).

mama 32

mama 32

13-12-2009 om 18:19

Ook cts gehad.

Jaren geleden(zeker 15 jaar) heb ik ook een cts gehad. Bij mij kwam het niet door zwangerschappen maar door een "gewone" overbelasting van de hand. Daardaar dacht de ha in eerste instantie niet aan cts. Heb dus ook eerst een traject doorlopen van injecties en braces. Helaas zonder resultaat. Toen ik eenmaal doorgestuurd werd naar de neuroloog was het al snel duidelijk. Ook ik heb een "stroom" onderzoek gehad. Ik weet nog dat ik eerst met mijn armen in een bad met heel warm water moest zodat het onderzoek beter uigevoerd kon worden. Daarna een operatie. Ook dat viel enorm mee! Na een aantal weken kon ik er alles weer mee doen en heb er nooit geen last meer van gehad!
Mama32

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.