Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

debby

debby

22-01-2010 om 08:56

De pil en moe

Onze dochter is sinds 2,5 maand aan de pil ethinylestradiol/levonorgestrel.Nu loopt zij sinds kort(week of 6-7) bij de huisarts met moeheidsklachten.Heeft vaak hoofdpijn en is veranderd van zonnetje in huis naar depressief en doodmoe.Wij denken dat er verband is met de pil maar de huisarts denkt dat dit het niet is dus gaan we zo meteen weer bloedprikken.iemand tips of ervaring welke pil minder klachten geeft,kan ze direct vandaag stoppen heeft de pil nawerking?Of zit het tussen onze oren?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou zeggen

stop met de pil en kijk wat er gebeurd. Klinkt heel herkenbaar voor mij. Zodra ik hormonen ga slikken verander ik in een moe/depressief persoon. Zelfs met Mirena, hoewel daar een heel lage hoeveelheid hormoon inzit. Zodra ik ermee stop begin ik mezelf na een maand weer te herkennen. Direkt stoppen heeft alleen als nawerking dat ze niet beschermd is tegen zwangerschap, maar dat had je vast zelf ook al bedacht.
Mijn ervaring met huisartsen is dat ze deze klachten afdoen als "kan nooit van de hormonen komen" terwijl mijn ervaring is dat het wel degelijk van de hormonen komt! Succes!

Mamvantwee

Mamvantwee

22-01-2010 om 09:31

Precies

Ik wilde net hetzelfde zeggen als Sanneke, maar mijn browser liep even vast...

Gewoon stoppen met die pil. En geeft het een paar weken om te kijken of er verschil is.

groet, Mamvantwee

Nog een keer hetzelfde advies

Ik heb een aantal jaren geleden meegedaan met een onderzoek, waarbij ik 2 cycli een voor mij onbekende anticonceptiepil moest slikken. Na korte tijd voelde ik me als jouw dochter: moe, chaggerijnig, onzettend kort lontje. Ik had zelf de link met die pil nog niet gelegd, totdat een collega tegen me zei: was jij niet met dat onderzoek bezig? En ja hoor, gelukkig duurde dat niet lang meer, en toen ik was gestopt ging het een heel stuk beter met me!
Dus ook vanuit hier het advies: stoppen en kijken of het beter gaat.

Fiegel

Fiegel

22-01-2010 om 14:35

En hier ook

Ik word ook depri van de pil, krijg ook stemmingswisselingen. Volgens mij kan ze direct stoppen met de pil.

Carmen

Carmen

22-01-2010 om 23:40

Inderdaad

Overigens werkt het voor andere vrouwen juist andersom. Die zijn veel stabieler met pil.
Meteen mee stoppen en het een maand of twee aankijken. En dan weer een maand pil proberen. Dat zou ik doen.

Carmen.

Pip

Pip

23-01-2010 om 20:32

Bah, huisartsen

Bah, ik wordt altijd nijdig als huisartsen zeggen dat je van de pil niet deperi, moe en sjagenrijnig wordt. Er ging een wereld voor me open, echt waar! Het is niet leuk, want zo'n pil is echt een uitvinding, maar ik vrees dat stoppen je precies kan vertellen wat er aan de hand is. Ik werd jaren terug zo depri van de pil dat ik het uitmaakte en in een depressie belande. En ook dat ontkende de huisarts; je kunt geen depressie hebben op je 18e...

Pip

debby

debby

23-01-2010 om 20:52

Bedankt

Bedankt voor de reacties,het is dus duidelijk de pil want bloedonderzoek wees niks bijzonders uit,nieuwe onderzoek zal hoogstwaarschijnlijk ook weer niks uitkomen.Iemand nog tips voor een voorbehoedsmiddel waar je wel blij van word?Dit zou juist een gezellige onbezorgde tijd moeten zijn voor een verliefd stel,echt vervelend als je je dan zo humeurig en moe voelt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.