Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nikus

Nikus

30-05-2009 om 11:33

De schrik van mijn leven

Ondanks mijn aangekondigde vertrek ben ik er even weer.

Zonet geleden gooide mijn zoon een kop kokend hete thee over zich heen.
Na een hoop gekrijs begreep ik dat het menens was.
Ik heb hem zonder pardon onder de douche gezet (kind wist niet wat hem overkwam)en het blijkt dat er een groot deel van zijn borst en buik vuurrood is. Hij heeft ruim een kwartier onder de douche gestaan.

Mijn broer die ik ondertussen gebeld had(manlief was er niet en had niks voor brandwonden in huis) is geweest en nu ligt zoon op bed met biogaze op zijn lijf netjes ingepakt. Steriel gaas er over.

De eerste hulp is verleend maar nu?
Waar moet ik op letten nu?
Het lijkt me een beetje overdone om gelijk de huisartsen post te bellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

30-05-2009 om 11:36

Niet

meer overdone dan hier bellen. Als er blaarvorming komt, is het zéker zaak om te bellen. Ik zou nu al bellen. Brandwonden zijn naar, erg naar en kunnen vervelende bijwerkingen hebben.

Tirza

Yvon Meijer

Yvon Meijer

30-05-2009 om 11:41

Veel langer koelen!

Wij hadden dit laatst ook, en de dienstdoende arts zei dat ik veeel langer moest koelen! En niet met ijskoud water maar een beetje lauw. Ik zou alsnog gaan koelen met water en wél de huisartspost bellen voor advies! snel!

Mari

Mari

30-05-2009 om 11:51

Gaan

Bij brandwonden moet alleen koelen, zo'n grote oppervlakte idd. langer dan 15min. En er zelf niets op doen! Dus nu de huisartsenpost bellen en even langs gaan.

Sancy

Sancy

30-05-2009 om 12:01

Gaan!

de regel luidt: bij een verbrand oppervlak van groter dan een hand, altijd naar de arts. Bellen en gaan dus.

Sancy

Sancy

30-05-2009 om 12:14

laat ondanks je aangekondigde vertrek even weten hoe het afgelopen is?

Heb je een dokter gezien?

ik heb ervaring met een 3e graads brandwond (dan zijn de zenuwuiteinden kapot en kan je in de wond prikken zonder dat je er last van hebt). Ik heb er dus een dag niets meegedaan (en was student en onnozel en blase).

Het doet ontzettend, vreselijk, afschuwelijk pijn als je een 3e graads brandwond hebt, zodra die zenuwen weer aangroeien.... ieks. Zodra die pijn kwam dus direct naar een ziekenhuis gegaan, ik kreeg toen speciale creme en een hele reut aan spullen.

Beterschap !

Asa Torell

Asa Torell

30-05-2009 om 21:25

Kan altijd nog

Zelf heb ik als twintiger ook eens een kopje thee over mijn benen gekiept. Inderdaad een dik halfuur onder de douche gestaan en 7 weken met brandwonden gezeten. Van die grijze blaren werden dat op een gegeven moment. Aan de dokter heb ik trouwens helemaal niet gedacht... raar eigenlijk want ik denk bij Nikus' bericht ook meteen 'gaan!'. (benen is misschien ook anders, gevoelsmatig, dan je bovenlijf).
Ik vind dan ook ouders met hete drank en kinderen vooral eng omdat ik denk dat de ouder het misschien op het kind laat vallen, eerlijk gezegd.
Beterschap voor je zoon Nikus, ik hoop dat het zo 'goed' blijft gaan als het nu klinkt!

Mamba

Mamba

30-05-2009 om 21:40

O nikus!

Brandwonden zijn vreselijk! Mijn kind is ook ooit heel naar verbrand en dat is toen op de eerste hulp verkeerd behandeld. Hou hem goed in de gaten en laat hem regelmatig drinken. Mochten er blaren komen, niet doorprikken. Als de wond gaat ruiken (geur valt niet uit te leggen, maar je weet instinctief dat het dan fout zit!), meteen terug naar een arts. Heel veel sterkte voor jou en je knul!
Mamba

Guinevere

Guinevere

31-05-2009 om 09:15

Manda

Ja, zo'n 3e graads brandwond heb ik ook gehad. Die pijn bij het aangroeien van de zenuwen is inderdaad niet te beschrijven zo naar.
Gelukkig valt het met de zoon van Nikus relatief nog mee, en hopelijk wordt het weer een keurig huidje.

Jacoline29

Jacoline29

31-05-2009 om 10:37

Hou het in de gaten!

Want mijn dochtertje van 5 had hete chocola over haar heen gekregen,haar zusje van 2 ook.dochter in de keuken en jongste onder de douche (ook bij beide lang),bij dochter 1 die van 5 gekeken en gedacht oh,valt mee(wel een blaar maar niet groter dan handpalm)steriel afgedekt,geen arts gewaarschuwd niks.paar dagen later pas naar eigen huisarts gegaan en ik heb behoorlijk op mijn falie gehad van hem,was een lelijke brandwond, moest om de zoveel tijd speciaal nieuw verband om en dochter heeft litteken over gehouden .Ik ga de volgende keer echt de huisarts bellen en eisen dat ik langs kom.Ik heb dus echt wel mijn lesje geleerd.
Dus hou het in de gaten,ook al is het maar oppervlakkig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.