Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

remi

remi

21-02-2009 om 17:00

Diaree en spugen - het houdt niet op

mijn zoon van vier heeft de hele dag al diaree en moet spugen wat kan ik daar nu aan doen? toch banaaan geven of roosvicee ferro of gooit hij dat er dan ook uit?
remi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monique D*

Monique D*

21-02-2009 om 18:38

Diarree en spugen

Even laten uitrazen (wacht tot het braken op is gehouden) en hem in bed leggen. Laat hem rusten. Later als hij zich iets beter voelt dan kan je hem een beetje slappe thee geven. Probeer dan of hij beschuit binnenkrijgt.
Heeft hij ook koorts?
Mocht het spugen/diarree blijven doorgaan bezoek dan de huisarts.
Een wondermiddel tegen diarree is cola! Mijn oren klapperden toen ik dat voor het eerst hoorde, maar het klopt wel.

Mbt cola

Ja, cola werkt als een soort ORS, maar dan lekkerder. Let er wel op dat je alle prik eruit schudt!
Hoe is het nu met je zoontje?

Zoon

moest van de huisarts elk half uur een lepel vocht nemen toen alles er steeds uitkwam en hij tegen uitdroging aan zat.
Dat ging toen uiteindelijk wel, meer kwam er ook meteen uit.En ik heb hem aan een waterijsje wat laten seppen steeds even.( en dan weer in de vriezer en na een poosje weer.
ORS ging hier echt niet, daar spuggde hij nog meer van zo vies vond hij het.

remi

remi

22-02-2009 om 09:56

Vandaag

het gaat beter hij heeft goed geslapen
cola heeft hij gisteren wat van gehad en misschien heeft dat wel geholpen want hij heeft vandaag nog geen diaree gehad
hij heeft geen koorts ik denk dat het een beetje over is, we zien wel vandaag
dank jullie wel
remi

remi

remi

22-02-2009 om 09:57

Oja

oja waarom de prik eruit schudden?

Agnet

Agnet

22-02-2009 om 12:30

Schudden?

Moet je prik eruit schudden? Ik gooide er vroeger altijd een schep suiker in, dan verdwijnt de prik ook. De suiker blijft onderin liggen, niet dat dat ene schepje uitmaakt op de tig schepjes die in cola zitten, het is voor het idee.

Plien

Plien

22-02-2009 om 23:31

Volgens mij

... helpt die cola niet zozeer tegen de diarree, meer tegen de misselijkheid. Bij misselijke zwangeren wil het ook nog wel eens helpen (mij tenminste wel).

Cola met chips: suikers en zouten dus, net ORS alleen lekkerder

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.