Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Egel

Egel

06-09-2012 om 22:05

Dikke wang

Mijn dochter van 10 heeft een wat opgezette wang, aan 1 kant. Ze heeft het vandaag ontdekt en laten zien, ze keek extra in de spiegel omdat ze er wat last van had, ook bij het eten (ver openen van mond).
De zwelling zit achteraan, zeg maar bij het hoekje van haar kaak, maar niet lager (niet onder haar kaak zoals bij opgezette lymfeklieren).
Ik vraag me af wat het kan zijn? Ze heeft wel een koortslip, dus misschien toch een opgezette lymfeklier, maar aan de andere kant heeft ze wel eens vaker een koortslip en dan geen dikke wang.
Iemand een idee?
Groeten, Egel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt als "de bof"

en dat kan je tegenwoordig ook krijgen als je bent ingeënt, zie http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/artikelen/2773/5-vragen-over-de-bof

Vic

Vic

06-09-2012 om 22:20

Een kies?

Met mijn oudste ben ik wel eens in het weekend naar de huisartsenpost gegaan omdat ze ineens enorm opgezwollen wangen had. Bleek dat er 4 kiezen in een keer door kwamen. Volgens mij was ze toen een jaar of 7, maar het was een vroege wisselaar.

mix

mix

06-09-2012 om 22:58

Hier

een doorgebroken ontsteking van een kies, totaal pijnloos, niet te zien tot hij ging peuteren aan de rand van een kies (boven)

als het zo blijft even naar de tandarts bellen/gaan

Egel

Egel

07-09-2012 om 14:34

Nog afwachten

Bedankt voor jullie vlugge reacties. Ja MoederMop, wij dachten ook even aan de bof! Ze is gewoon ingeent, maar je weet maar nooit dacht ik. Maar mijn man zegt dat je dan echt wat ouder moet zijn, mocht je het ineens nogmaals krijgen. En ze heeft ook niet eerst koorts gehad en daarna die wang.
Dus, Vic en Mix, heb ik in haar mond gevoeld. Ik vond het wel een opvallen dikke bobbel, daar waar nog eens een kies moet komen. Dus dat is ook een optie inderdaad!
Het was vanmorgen niet erger geworden. Ik ben benieuwd of het vanmiddag weer (bijna) weg is, of dat we iets moeten.
Groeten, Egel

Mug

Een allergische reactie op een muggensteek ?
Hier bij steek wang of hals altijd dikke wang of oor.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.