Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra-

Petra-

28-10-2008 om 20:20

Dochter aan één kant bult op gehemelte, oorpijn en keelpijn

Mijn kleine meisje heeft aan één kant oor- en keelpijn en aan de binnenkant van haar gehemelte een bult????

Ik zal morgenochtend de kinderarts bellen voor advies, maar iemand enig idee wat dit is? Is het toeval? Kan iemand mij geruststellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe snel

is dit gekomen ?
Kan je niet nu even de huisartsenpost bellen ? Mochten zij het willen zien dan zou ik haar dus inpakken en wegwezen.

Petra-

Petra-

28-10-2008 om 21:50

Hai manda

ik ben gistermorgen weggegaan, niets aan de hand. Vanavond kwam ze ermee. Ik heb haar buiten de dagelijkse diclofenac een paracetamol gegeven, gebeld of haar kinderarts dienst had maar dus niet. Ze slaapt nu en ik heb besloten dat als ze vannacht wakker word ik alsnog naar het ziekenhuis ga. Anders bel ik morgenochten gelijk om half negen de kinderarts....
Vind het wel eng, maar sapen is goed, ze heeft geen koorts.

Ontstoken keelamandel?

Zit er een gele punt op die bult en/of zit hij waar ongeveer je amandelen zitten? Dan zou het een ontstoken keelamandel kunnen zijn. Wel handig als je daarmee even langs de HAP gaat en niet te lang wacht. Je kan je behoorlijk beroerd voelen van zo'n ontsteking.

Beterschap gewenst.

Mariel

Tirza G.

Tirza G.

28-10-2008 om 22:52

Dageljikse diclofenac?

Je dochtertje krijgt dagelijks diclofenac voor iets? Dat betekent dus dat ze al een ziekte heeft, al dan niet chronisch? Dan zou ik toch wat alerter zijn en even de HAP bellen.

Tirza

Dochter

hier had vorig jaar met kerst opeens een hele dikke wang en pijn. Paar uur later giga bult op tandvlees, hoog tussen de overgang tandvlees/kaak/lip. (snap je nog waar het zat?) HAP telefonisch consult gedaan en we moesten afwachten, na oud en nieuw omdat de pijn en bult bleven naar de huisarts. Die zegt ik verwacht dat het een punt ontsteking is van een kies, ga maar zo spoedig mogelijk naar de tandarts. Volgens de tandarts viel het wel mee en was het al bijna over, helaas bleek dit niet zo te zijn en zat de ontsteking (onder controle gehouden door de pijnstillers/ontstekingsremmer)er nog steeds. Ab gehad en een afspraak om het betreffende kiesje te trekken als de ontsteking goed weg zou zijn. Nou dit was heel erg zielig voor haar want tijdens het trekken bleek diep in de kaak de boel nog steeds te prutten waardoor de verdoving niet goed werkte en het trekken dus erg pijnlijk was en de pus eruit liep. Ik heb haar daarna stevig geknuffeld en zat echt met tranen in mijn ogen mijn kind (6 jaar)te troosten. Nu ik dit zit te typen merk ik dat ik er nog steeds moeite mee heb.
Dus bel a.j.b. vandaag de huisarts/tandarts en laat iemand er goed naar kijken. Het hoeft natuurlijk helemaal niet hetzelfde te zijn als bovenstaande maar ik wilde je toch even waarschuwen, zeker omdat je schrijft dat je dochter dagelijks diclofenac gebruikt. Dit kan langer dan normaal iets verhullen wat er al langere tijd zit. Sterkte en ik hoop dat het iets is wat snel vanzelf overgaat.

Petra-

Petra-

29-10-2008 om 14:45

Bij de huisarts geweest

nadat ik eerst contact heb gehad met de poli kindergeneeskunde, 'onze' kinderarts is er morgen weer dus het advies om eerst even langs de huisarts te gaan. Oren zijn goed, moet wel opgevolgd worden door de kinderarts. Lijkt geen kies te zijn, daarvoor zit het teveel naar het midden vean het verhemelte.

Voor nu afwachten, als er koorts bijkomt of als het plots dikker wordt gelijk aan de bel trekken.

Kan wel

je kan voor de zekerheid ook nog naar de tandarts als de bult blijft. hier had oudste ook een kies in het midden van haar gehemelte, die was een beetje 'verdwaald' zeg maar...de tandarts kan dat met een foto zo zien.
dus óp naar de tandarts als dit blijft. snap zowiezo niet dat de huisarts je daar niet naar heeft verwezen....onze huisarts stuurde ons meteen door toen dochter die dikke bult had (ook dus in het midden van d'r gehemelte...)
groeten albana

Petra-

Petra-

30-10-2008 om 17:32

Vandaag

contact gehad met dekinderarts en orthodontist. Morgen in het ziekenhuis komen, ben benieuwd. Wordt vervolgd....

Petr@

Petr@

31-10-2008 om 14:26

En?

Heb je al meer duidelijkheid?

gr.
Petr@

Petra-

Petra-

31-10-2008 om 20:44

Vandaag

zijn we bij de kinderarts geweest, gezien de plek waar het zit denkt zij dat het speekselklier is die ontstoken is. Het lijkt op zijn retour te zijn. Door de chemo en vele medicijnen kan er een vertekend beeld zijn, dus bij elke twijfel gelijk aan de bel trekken. Buiten de diclofenac mag ze nu ook drie keer per dag paracetamol erbij. Maandag weer een afspraak.

Sterkte

en ik hoop dat het snel weer beter gaat.

Petra-

Petra-

04-11-2008 om 10:38

Ontsteking

van een speekselkliertje... Vandaag zijn we ook bij de tandarts geweest en die bevestigde het vermoeden van de kinderarts.
Verder blijft het meisje een beetje kwakkelen. Maar goed, wegaan door!

Petr@

Petr@

04-11-2008 om 12:41

Ah,

gelukkig niets ernstigs! Beterschap voor jouw meisje..

gr.
Petr@

Petra-

Petra-

10-11-2008 om 16:47

En weer

een vurige rode plek, nu nog meer naar achteren op het zachte gedeelte van het gehemelte. De kinderarts hier heeft ons dorgestuurd naar de kinderarts/reumatoloog in A'dam. Op advies van hem stoppen we per direct met de diclofenac. Het zou kunnen dat door de combinatie met methotrexaat dit soort zweren ontstaan.
Kiezen uit twee kwaden, en nu maar hopen dat de gewrichten rustig blijven.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.