Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dochter gisteravond gevallen op ijs

Gisteravond is mijn 8jarige dochter achterover op het ijs gevallen tijdens het schaatsen. Ze probeerde zich op te vangen, waarbij haar pols dubbel ging. Stiefvader heeft er direct sneeuw op gedaan om te koelen, waardoor het niet is gaan opzwellen.
Omdat ze flink pijn aangaf de huisartstenpost gebeld en daarvandaan doorgestuurd naar het ziekenhuis voor foto's.
Op de foto's was aan één kant (duimkant, polshoogte) een "onregelmatigheid" ofzoiets te zien volgens de arts, maar omdat ze geen drukpijn aangaf en het niet gezwollen was, deed hij er niets mee.
"Het zal wel zwaar gekneusd zijn", waarna we met een dubbele strakke kous naar huis werden gestuurd.
Nu vanochtend is de muis van de duim flink opgezwollen en wat verkleurd. Ze geeft ook nog pijn aan, maar dit kan ook allemaal duiden op verschijnselen van een kneuzing.
Wat me nu een beetje onzeker maakt is dat er dus aan de kant van de zwelling de "onregelmatigheid" te zien was op de foto. Straks zit er toch een scheurtje in o.i.d. ?
(Ze is nu met haar vader mee (weekend omgangsregeling) en hem op het hart gedrukt het goed in de gaten te houden, wat hij ook wel zal doen. )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sonj@

Omdat er verder niemand reageert en ik ben hier de dokter vandaag ...

Het lijkt me ook lastig dat je nu niet bij je dochter bent...
dus ik kan je alleen maar plaatsvervangend beterschap wensen. En succes met wachten tot maandag.

Puck

Puck

16-01-2010 om 17:51

Dokter rodebeuk

Dokter Rodebeuk komt ook niet met advies....
Het enige dat ik nog kan toevoegen is: houdt het in de gaten, de klachten van breken zijn inderdaad hetzelfde als van kneuzen, dus dat schiet niet echt veel op. Ik zou het nog een weekend aanzien en als het verergert teruggaan. Om de zwelling af te laten nemen kun je overigens nog steeds koelen. Toen onze dochter haar voet gekneusd had zeiden ze dat dat ook later nog wel effect had. En dus nooit ijs of coldpacks direct op de huid, altijd een theedoek oid ertussen.

sonj@

sonj@

16-01-2010 om 18:34 Topicstarter

Toch gips ...

Ik heb net mijn dochter en exman telefonisch gesproken. Omdat ze zoveel pijn bleef houden zijn ze vanmiddag toch weer teruggeweest naar het ziekenhuis. De foto is herbeoordeeld en nu was er niets op te zien (?. Gisteren nog een "onregelmatigheid", maar goed ...)
Ze heeft wel een gipsspalk aan de bovenkant gekregen om haar arm rust te geven. Moet een week blijven zitten.
Het liefst hebb ik haar nu bij me, maar ja, da's het nadeel hè van gescheiden zijn !
groetjes, Sonja

En dan ook nog met dat moedergevoel he..

je voelde het dus toch aan, dat er wat zat te gebeuren...

Het weekend zit al op de helft, en ook als jullie niet bij elkaar zijn zit je nog met 100.000 draadjes aanelkaar vast. Ik bedoel niet alleen dat jij aan haar denkt... maar zij zal je steun ook voelen.

sonj@

sonj@

18-01-2010 om 17:36 Topicstarter

Rodebeuk

bedankt voor je lieve berichtje! Blij dat ze zondagavond weer thuis kwam (ondanks het feit dat ik buikgriep had gekregen :-s)
groetjes, Sonja

Sonj@

Hoi Sonj@,

Balen van die buikgriep!

Ik had ooit heel erg de zenuwen voor mijn 2de keizersnee omdat ik dan mijn tweede zoon niet zou kunnen meemaken het eerste uur (zit nog een verhaal achter van 1e rampbevalling en tig miskramen maar dat laat ik nu even weg). Toen heb ik een tante gebeld om advies en zij zei dat van die draadjes. Al ben je zover uit elkaar, je zit met allemaal draadjes aan elkaar vast.

Misschien kan jij het nog een keer aan iemand anders doorgeven.. dan loopt het draadjesverhaal steeds verder.

Heeft mij echt geholpen toen.

Beterschap voor je dochter!

sonj@

sonj@

20-01-2010 om 08:36 Topicstarter

Rodebeuk

wat een mooi advies van je tante en wat rot voor jou van die rampbevalling en iskramen.
Ik ga het draadjesverhaal zeker onthouden en het hopelijk (ooit) ook aan iemand anders doorgeven!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.