Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama75

mama75

26-10-2009 om 20:05

Dochter mexicaanse griep?

sorry dat ik meteen iets plaats zonder al eerder op andere dingen gereageerd te hebben, maar ik wil graag even mijn onzekerheid kwijt!

Mijn jongste, net vier, heeft sinds gisteren koorts (vanmorgen 38.2, vanavond 39.2), een hele droge hoest, wat keelpijn en wat hoofdpijn. Ze heeft de halve dag vrolijk rond gelopen en de andere helft van de dag op de bank gebivakkerd (alleen daar mocht ze haar speen). In eerste instantie dacht ik gewoon een verkoudheid, maar manlief was wat ongerust dus toch even de gezondheidslijn van de verzekering gebeld en daar zeiden ze dat ze Mexicaanse griep niet kon uitsluiten. Omdat ze verder gezond is moest ik me maar niet druk maken.

Dat doe ik dus wel. Zal wel onterecht zijn, maar het zit me niet lekker. Ze wil zo graag morgen naar het dagverblijf, verjaardag vieren, het is haar laatste week, maar als ze morgenvroeg nog koorts heeft laat ik haar toch maar thuis. Volgens die mevrouw hoefde ik de huisarts morgen ook niet te bellen, alleen als ze zieker wordt.

Ik weet het nog niet, ik vind het ook zo wat om de huisarts onnodig lastig te vallen, maar ik wil ook niet de hele omgeving besmetten. Wat zouden jullie doen, morgen wat later gaan werken en toch even de huisarts bellen?

Kiki

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

26-10-2009 om 20:37

Vanavond

39,2 betekent morgen per definitie niet naar naar dagverblijf. Het kind is duidelijk ziek die stuur je toch niet met welk virus dan ook naar toe, even afgezien van hoe ze zich voelt?
beterschap

mama75

mama75

26-10-2009 om 20:54

Was ik ook niet van plan...

maar buiten dat ze koorts heeft is ze niet echt ziek. Daarom was ze ook zo boos dat ik zei dat ze morgen waarschijnlijk thuis moet blijven, want ze heeft de halve dag lopen dansen, knutselen, tekenen ed. De andere helft van de dag heeft ze op de bank tv liggen kijken, met speen in de mond (mag ze alleen met slapen en als ze ziek is op de bank) en grote zus dicht bij haar (vindt ze heerlijk).

Mijn oudste had heel vaak 1 dag hoge koorts, de dag erna was er niks meer aan de hand. In het begin heb ik haar altijd nog een dag thuis gehouden, totdat de huisarts zei dat het echt niet nodig was om haar nog thuis te houden als ze weer fit oogde. Maar ik denk dat de jongste morgen pech heeft, al vind ik het wel sneu voor haar, want je verjaardag vieren daar kijken ze zo lang naar uit!

Ze heeft een paracetamol gehad voordat ze ging slapen en ze is nu minder warm, dus hopelijk slaapt ze in ieder geval lekker door, dat hebben ze dan toch nodig.

Kiki

Yvon Meijer

Yvon Meijer

26-10-2009 om 22:01

Kinderdagverblijf

Bij ons mag een kind pas naar het kinderdagverblijf als het een hele dag koortsvrij is geweest en dat is naar mijn weten ook hoe het verplicht is door de ggd. Ook als dat kind jarig is Kan je niet regelen dat ze haar verjaardag en afscheid daar nog komt vieren als ze weer beter is? Want ze moet natuurlijk wel afscheid nemen!
Verder denk ik dat je beter je huisarts kunt bellen als je vermoed dat ze Mexicaanse griep heeft dan je verzekeraar. Ik bel nooit mijn verzekeraar als ik ziek ben maar natuurlijk wel de dokter. En ik bel mijn arts liever 100 keer 'onnodig' dan 1 keer niet terwijl het wel had gemoeten, en mijn arts denkt daar net zo over. Je arts bellen dus zou ik zeggen.

Hoe sneu ook

Toch echt beter als ze nog een dagje koortsvrij is voor je haar laat gaan. Het algemeen belang is momenteel toch even wat groter naar mijn mening. Desnoods gaat ze een dagje later naar de basisschool, daar is ook niets mis mee.
Ik zou het zekere voor het onzekere kiezen nu er nog niet ingeënt wordt.

amk

amk

27-10-2009 om 08:54

Yvon (ot)

ggd geeft een richtlijn geen wetgeving. Elk kdv moet zelf bepalen wat de regels zijn.

Op het kdv van mijn dochter werd er naar het kind gekeken. Een kind met koorts dat gewoon lekker mee doet kon gewoon komen, terwijl een kind dat geen koorts heeft maar wel lamlendig is geadviseerd wordt thuis te blijven. Elkaar besmetten hebben ze voor de koorts uitbreekt al gedaan. Dat houd je door thuis blijven met koorts niet tegen is daar het argument.
Kinderen met specifieke ziektebeelden kregen ook een specifiek advies, en het bericht dat de ziekte heerst wordt ook op het info bord aangegeven.

Verkoudheid

De verschijnselen die jij noemt herken ik ook. Het heerst hier en volgens mij is het niet de Mexicaanse griep. Dan voel je je toch wel zieker (spierpijn enzo). Keelpijn is geen symptoon van de Mexicaanse griep. Wij hebben ook allemaal keelpijn, hoofdpijn, 1 dag koorts en een vervelende hoest gehad (ik en mijn kinderen). Het lijkt meer op een verkoudheidsvirus.

Ik zou haar toch nog een dagje extra thuis houden voor de zekerheid.

Groet,
Pina

mama75

mama75

27-10-2009 om 19:25

Lijkt verkoudheid

Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt een verkoudheid en gelukkig geen (mexicaanse) griep. Ze had vanmorgen 37.4 en ze is volgens mij overdag niet warmer geworden. Zometeen nog ff tempen en dan maar weer haar bedje in.

Donderdag neemt ze in haar gewone groep afscheid (maar das lang niet zo leuk als de groep van vandaag volgens haar) en volgende week gaan we na school nog een dagje naar de 3-jarigen groep.

Toch wel een raar gevoel, na 8 jaar afscheid nemen van het kdv. Toen de oudste naar school ging vond ik het niet zo erg, want we bleven toch nog komen. Maar nu de jongste er ook weg gaat is dat wel heel raar, zeg maar. We hebben het er altijd superfijn gevonden. Ach ja, de nieuwe periode die nu aanbreekt is ook wel weer heel leuk!
Kiki

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.